Bøger: Ken Follett - Century-trilogien

Her kan man hyggesnakke om alt muligt, som ikke passer ind i de andre fora.

Redaktør: Henrik

Besvar
Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Bøger: Ken Follett - Century-trilogien

Indlæg af Henriette Nilsson » man 25. jan 2016 03:46

Folk har rost Century-trilogien til skyerne og jeg giver dem ret, i hvert fald mht. to af bøgerne.

Jeg slugte den første fortælling "Giganternes fald" med øjnene, der er tale om en tyk moppedreng, men jeg læste den på bare 3 dage. Det samme gælder bog nr. 2 "Verdens vinter" - disse 2 fortællinger er jeg vildt imponeret over, jeg har læst dem med stor fornøjelse. Det kan man desværre ikke sige om den sidste fortælling "På Kanten Af Evigheden" - jeg har kæmpet for at komme igennem bogen, historien - der bl.a. kommer ind på Kennedy-mordet i Dallas, Vietnamkrigen, Berlinmuren og meget mere - har ikke fanget min interesse, flere gang var jeg ved at opgive. I en periode brugte jeg den som godnatlæsning for min datter på nu 4 måneder bare for at få den læst.

Jeg har selv en teori om at de to første rummer en del mere historie end den tredje, den tredje er meget politisk - men om det er det der er årsagen kan jeg ikke sige med sikkerhed. Det eneste jeg ved er at jeg ikke er synderlig begejstret for Ken Follets "På Kanten Af Evigheden".

Mvh.

Henriette

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: Bøger: Ken Follett - Century-trilogien

Indlæg af Bruun » tirs 20. sep 2016 20:07

Jeg har kun læst Giganternes fald. Den er god, men ikke fantastisk.

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Re: Bøger: Ken Follett - Century-trilogien

Indlæg af Henriette Nilsson » man 17. sep 2018 00:00

Henriette Nilsson skrev:
man 25. jan 2016 03:46
Folk har rost Century-trilogien til skyerne og jeg giver dem ret, i hvert fald mht. to af bøgerne.

Jeg slugte den første fortælling "Giganternes fald" med øjnene, der er tale om en tyk moppedreng, men jeg læste den på bare 3 dage. Det samme gælder bog nr. 2 "Verdens vinter" - disse 2 fortællinger er jeg vildt imponeret over, jeg har læst dem med stor fornøjelse. Det kan man desværre ikke sige om den sidste fortælling "På Kanten Af Evigheden" - jeg har kæmpet for at komme igennem bogen, historien - der bl.a. kommer ind på Kennedy-mordet i Dallas, Vietnamkrigen, Berlinmuren og meget mere - har ikke fanget min interesse, flere gang var jeg ved at opgive. I en periode brugte jeg den som godnatlæsning for min datter på nu 4 måneder bare for at få den læst.

Jeg har selv en teori om at de to første rummer en del mere historie end den tredje, den tredje er meget politisk - men om det er det der er årsagen kan jeg ikke sige med sikkerhed. Det eneste jeg ved er at jeg ikke er synderlig begejstret for Ken Follets "På Kanten Af Evigheden".

Mvh.

Henriette
Når jeg støder på en bog, jeg virkelig synes om - så kan jeg sagtens læse den mere end én gang.

Ken Follets bøger i Century-trillogien er blandt de bøger jeg har valgt at læse igen.
- Som første gang jeg læste dem, var jeg ret hurtigt igennem den første "Giganternes Fald" - anden bogen "Verdens Vinter" er jeg i gang med nu og mangler kun de sidste 10 sider. Men, jeg får ikke så meget tid til at læse det næste stykke tid - så når jeg er færdig med den, venter jeg lige lidt med at læse den sidste bog i trilogien.

Hvis du ikke har læst bøgerne, så kan jeg 100% anbefale dem :)

Mvh.

Henriette

Besvar