Skuespilleres medvirken i TV-reklamefilm

Her kan man hyggesnakke om alt muligt, som ikke passer ind i de andre fora.

Redaktør: Henrik

Besvar
poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Skuespilleres medvirken i TV-reklamefilm

Indlæg af poul s » tors 1. sep 2016 17:28

Ja, jeg synes jo, at det har taget helt overhånd.

Skuespillere havde i gamle dage et dårligt ry, da de blev anset som moralsk anløbne, og stillede op til hvad
som helst for ussel mammon.

Mange af disse skuespillere mangler absolut ikke jobs, men lader sig lokke af de tårnhøje honorarer.
(Jeg medregner ikke stand-uppere, da det er deres bestilling at være smagløse).

Det er et fænomen der ikke ses i f. eks Sverige, da skuespillerne føler, at de besudler deres fag og prostituerer
sig selv.

Er det endnu et dansk symptom på vores tiltagende fladpandekultur?

Hilsen Grumpy :lol:

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Re: Skuespilleres medvirken i TV-reklamefilm

Indlæg af Henriette Nilsson » tors 1. sep 2016 20:30

Både og!

Jeg HADER tv-reklamer, især når der er tale om reklamer der afbryder et program, en film eller en serie. Det eneste tidspunkt jeg byder dem velkommen er hvis jeg tilfældigvis skal på det lille hus.

Når det så er sagt, så er der jo reklamer som jeg ikke kan undgå at grine lidt over, eller reklamer jeg direkte synes er super flot lavet.

Nogle af Jeanne & Luffe-reklamerne (Leasy) griner jeg lidt af... Men det er bestemt ikke dem alle sammen, somme tider bliver jeg faktisk vred på Jeanne fordi hun insisterer på at forstyrre Luffe med latterlige spørgsmål om at købe egen computer eller en ny fladskærm - det er f.eks. når ham forsøger at lave en rekord med en fodbold og han ender med at falde over en grill fyldt med kul der brænder.

Det gør mig vred når kendte skuespillere laver reklamer for lånevirksomheder, f.eks. da Ulf Pilgaard var speaker i en D.E.R.-reklame - det synes jeg ikke at skuespillere bør være med til at opfordre til.

Mvh.

Henriette

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » fre 2. sep 2016 10:54

Henriette Nilsson skrev:Både og!

Jeg HADER tv-reklamer, især når der er tale om reklamer der afbryder et program, en film eller en serie. Det eneste tidspunkt jeg byder dem velkommen er hvis jeg tilfældigvis skal på det lille hus.

Når det så er sagt, så er der jo reklamer som jeg ikke kan undgå at grine lidt over, eller reklamer jeg direkte synes er super flot lavet.

Nogle af Jeanne & Luffe-reklamerne (Leasy) griner jeg lidt af... Men det er bestemt ikke dem alle sammen, somme tider bliver jeg faktisk vred på Jeanne fordi hun insisterer på at forstyrre Luffe med latterlige spørgsmål om at købe egen computer eller en ny fladskærm - det er f.eks. når ham forsøger at lave en rekord med en fodbold og han ender med at falde over en grill fyldt med kul der brænder.

Det gør mig vred når kendte skuespillere laver reklamer for lånevirksomheder, f.eks. da Ulf Pilgaard var speaker i en D.E.R.-reklame - det synes jeg ikke at skuespillere bør være med til at opfordre til.

Mvh.

Henriette
Sjanne og Luffe-reklamerne er ikke med skuespillere. Disse leasy-reklamer kører efter "Dummedansker-konceptet".
Konceptet kræver, at spillerne taler med dialekt og er iført grimt campingtøj og uplejet hår.
Når årets dårligste reklame skal vælges, er leasy altid nomineret.
Jeg har bemærket, når jeg ser "Luksusfælden", at flere at de medvirkende ofte skylder større beløb til leasy, så
reklamerne må jo appellere til yngre mennesker, der tér sig ligeså tåbeligt som figurerne i filmene. :lol:

Ulf Pilgaard lægger også stemme til de mange hotels.com-reklamer. Sådan noget kunne han ikke finde på før i
tiden, men efter hans kone blev alvorligt syg, vil han sikkert give hende den bedste pleje og de største glæder
penge kan give.

Hilsen Poul

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Indlæg af Henriette Nilsson » lør 19. aug 2017 14:07

Jeg har ikke kunne finde noget på Therese Damsgaard der spiller Sjanne i Leasy-reklamerne, men Rune Tolsgaard der spiller Luffe er ikke amatør når det drejer som om at lave skuespil - selvom han ikke er uddannet indenfor faget. Hans primære erfaring er dog med radioteater/komik som f.eks. Chris & Chokoladefabrikken.

Mvh.

Henriette

ErikOlsen
Køn (Mand/Kvinde): Ja
Geografisk sted: Ringsted

Indlæg af ErikOlsen » man 18. sep 2017 11:12

Der er penge i det! Læs i denne artikel, hvad det anslås at både kendte og ukendte skuespillere får i løn for at deltage i en reklamekampagne:
https://www.bt.dk/kendte/mads-mikkelsen ... nsk-bilpro

Erik fra www.3murertilbud.nu

Besvar