Alan Rickman (1946-2016)

Debat om ikke-danske film og skuespillere.

Redaktør: Henrik

Besvar
Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Alan Rickman (1946-2016)

Indlæg af Henriette Nilsson » man 25. jan 2016 03:56

Den britiske skuespiller, der for de fleste bedst er kendt som Professor Snape i Harry Potter-filmene er afgået ved døden. Han døde d. 14. januar omgivet af venner og familie. Man havde holdt det hemmeligt i lang tid at Alan Rickman havde fået kræft og kæmpede en brav kamp - en kamp han desværre tabte d. 14. januar.

Han var en dygtig skuespiller og udover rollen som Professor Snape husker jeg ham også som Hans Gruber i Die Hard-filmen, især den spektakulære scene hvor Hans Gruber ryger ud fra Nakatomi Towers. I Robin Hood den fredløse gjorde han sig bemærket som den onde Sherif af Nottingham og så husker jeg hans stemme i en film - kan ikke lige huske titlen - hvor han lægger stemme til en robot der er meget deprimeret.

Mvh.

Henriette

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: Alan Rickman (1946-2016)

Indlæg af Bruun » tors 6. okt 2016 12:42

Henriette Nilsson skrev:Den britiske skuespiller, der for de fleste bedst er kendt som Professor Snape i Harry Potter-filmene er afgået ved døden. Han døde d. 14. januar omgivet af venner og familie. Man havde holdt det hemmeligt i lang tid at Alan Rickman havde fået kræft og kæmpede en brav kamp - en kamp han desværre tabte d. 14. januar.

Han var en dygtig skuespiller og udover rollen som Professor Snape husker jeg ham også som Hans Gruber i Die Hard-filmen, især den spektakulære scene hvor Hans Gruber ryger ud fra Nakatomi Towers. I Robin Hood den fredløse gjorde han sig bemærket som den onde Sherif af Nottingham og så husker jeg hans stemme i en film - kan ikke lige huske titlen - hvor han lægger stemme til en robot der er meget deprimeret.

Mvh.

Henriette
Rest In Peace Professor Snape.

Gad vide om han var tilfreds med at han primært vil blive husket som Professor Snape fra Harry Potter-filmene?

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Re: Alan Rickman (1946-2016)

Indlæg af Henriette Nilsson » søn 12. mar 2017 07:54

Han var vist også meget brugt som stemme i tegne, dukke og animationsfilm. f.eks. er han kålormen i filmversionen af Alice i Eventyrland (den med Johnny Depp). Jeg synes at Alan Rickman havde en ret behagelig stemme.

Mvh.

Henriette

Besvar