Fang tyven/Lokkeduen

Debat om ikke-danske film og skuespillere.

Redaktør: Henrik

Besvar
dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Fang tyven/Lokkeduen

Indlæg af dafito » søn 18. sep 2016 18:21

Blandt Alfred Hitchcock-fans herinde, er der måske nogle, som enig i, at Lokkeduen (Entrapment) har en vis lighed med Fang tyven?

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Re: Fang tyven/Lokkeduen

Indlæg af poul s » man 19. sep 2016 17:18

dafito skrev:Blandt Alfred Hitchcock-fans herinde, er der måske nogle, som enig i, at Lokkeduen (Entrapment) har en vis lighed med Fang tyven?
Det har du helt ret i - men du er også meget skarpsindig, når du ser film, og så har du en fin portion film/TV-historie med
i rygsækken. På IMDb er der mange kommentarer til "Lokkeduen", men ingen har åbenbart set "Fang tyven", så de har
ikke nævnt den.

Der er en hel del lighedspunkter mellem de to film, men jeg behøver vel ikke udpege min favorit.
Slutningen i Fang tyven er langt mere logisk end Lokkeduens, der nærmest fiser ud i tågen, og efterlader en del
spørgsmål.

Den store aldersforskel mellem Grant/Kelly og Connery/Zeta-Jones generer mig ikke, skønt jeg helst havde set Connery
uden fuldskæg (han har jo et pænt ansigt).

I den nyere filmhistorie har der været flere kvindelige bankrøvere, svindlere og mordere - dog meget få klatre-, liste-,
lomme- samt kunsttyve.

Tænk, hvis tyvene i den danske film "Rembrandt" var blevet spillet af kvinder. Det var sikkert blevet en helt anden film. :D

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » lør 1. okt 2016 00:32

poul s skrev:
dafito skrev:Blandt Alfred Hitchcock-fans herinde, er der måske nogle, som enig i, at Lokkeduen (Entrapment) har en vis lighed med Fang tyven?
Det har du helt ret i - men du er også meget skarpsindig, når du ser film, og så har du en fin portion film/TV-historie med
i rygsækken. På IMDb er der mange kommentarer til "Lokkeduen", men ingen har åbenbart set "Fang tyven", så de har
ikke nævnt den.

Der er en hel del lighedspunkter mellem de to film, men jeg behøver vel ikke udpege min favorit.
Slutningen i Fang tyven er langt mere logisk end Lokkeduens, der nærmest fiser ud i tågen, og efterlader en del
spørgsmål.

Den store aldersforskel mellem Grant/Kelly og Connery/Zeta-Jones generer mig ikke, skønt jeg helst havde set Connery

I den nyere filmhistorie har der været flere kvindelige bankrøvere, svindlere og mordere - dog meget få klatre-, liste-,
lomme- samt kunsttyve.

Tænk, hvis tyvene i den danske film "Rembrandt" var blevet spillet af kvinder. Det var sikkert blevet en helt anden film. :D
Dafito - hvis du aldrig svarer på folks indlæg på dine kommentarer, er det ikke så sjovt (for mig i al fald).
Du skyder til højre og venstre med dine indlæg, men giver aldrig feedback. :?:

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » lør 1. okt 2016 16:20

poul s skrev:
poul s skrev:
ikke nævnt den.

spørgsmål.

lomme- samt kunsttyve.

Dafito - hvis du aldrig svarer på folks indlæg på dine kommentarer, er det ikke så sjovt (for mig i al fald).
Du skyder til højre og venstre med dine indlæg, men giver aldrig feedback. :?:
Det insulinkrævende skal også mestre de skriftlige hænder - og en smule eftertænksomhed styrker også mine indlæg :)

Jeg har faktisk lige købt Lokkeduen på Blu-ray, så oplevelsen kan gentages på skærmen - mens jeg søger på andre sammenligninger fra ikke mindst Alfred Hitchcocks fantastiske verden.
- Men jeg er enig. Sean Connerys fuldskæg er vel bare en tilføjelse i nævnte film.
Slutningen på Lokkeduen er jo det som mange Hollywood-film er præget af de senere år - noget helt andet, som på Hitchcocks film.

IMDb's brugere har vel også en begrænset filmorienteringssans, siden de ikke har fundet en sammenligning mellem Fang tyven og Lokkeduen?

Men nu begrænser min skriftlige engelskkundskaber sig, så det er svært blive en del af IMDb.

Besvar