Rockford Files

Debat om ikke-danske film og skuespillere.

Redaktør: Henrik

Besvar
Brugeravatar
ANR
Forum Ekspert
Forum Ekspert
Geografisk sted: Fyn

Rockford Files

Indlæg af ANR » tirs 14. feb 2017 14:16

Hej jeg ha lige købt første sæson, af Rockford Files. Jeg kan se, det skulle være Universal, der har udgivet den. Jeg kunne godt tænke mig, at vide om der der er flere sæsoner på vej, af denne serie, så derfor spørger jeg om der er noget om det, eller eventuelt,r hvor eg kan komme i kontakt, med universal DVD.
MVH.
Allan ;-)

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: Rockford Files

Indlæg af dafito » ons 15. feb 2017 09:37

Universal har officiel kontakt til deres musikafdeling - ikke film- og tv-udgivelser.

Jeg havde selv sidste sommer problemer med en Universal Blu-ray udgivelse. Jeg måtte gennem en kringlet vej til kontakt via Facebook.

Problemet er, at der i dag ikke er officielle danske eller nordiske afdelinger for udgivelser - hvorfor, ved jeg ikke.

Specielt gamle tv-serier, så skal du nok ikke regne med, alle sæsoner bliver udgivet.
Der er en tendens til, at når en eller to sæsoner er udsendt, så droppes det bare - specielt med danske undertekster!

Ofte kan alle sæsoner af en gamle serie kun fås, hvis man har en afspiller der kan tage udenlandske kode-formater, så er det ofte mere enkelt at få fat i.
Jeg ved at Laserdisken i Aalborg har lidt kontakt til udenlandske udgivelser - men det bedste er Amazon.de eller Amazon.co.uk
Men husk endelig at tjekke kodningsformatet - for mange år siden købte jeg en DVD hos amazon, da glemte jeg at tjekke formatet.
Jeg har heldigvis et ekstern Blu-ray drev til computer, der kan afspille skiven.

Brugeravatar
ANR
Forum Ekspert
Forum Ekspert

Indlæg af ANR » ons 15. feb 2017 18:23

Ok det lyder ikke lovende, men man har da lov, at håbe.
MVH.
Allan ;-)

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » ons 15. feb 2017 19:06

Tak er kun et fattigt ord.

Brugeravatar
ANR
Forum Ekspert
Forum Ekspert

Indlæg af ANR » tors 16. feb 2017 13:40

Skulle nogen af jer, finde ud af, hvordan man kontakter Universal¨s DVD udgivere, så skriv gerne en bemærkning herinde. :)
MVH.
Allan ;-)

Brugeravatar
Gniske
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Gniske » lør 18. feb 2017 23:39

Det er en super god serie - i det hele taget er 70'erne konge-årtiet når vi taler krimi-serier. Jeg har hele serien på dvd - den første sæson kom på R2 DK med danske tekster for en del år siden, og jeg tror ikke man skal regne med at resten af serien kommer på R2 DK.

Men hvis du har en dvd-maskine som kan spille alle regioner, så vil jeg da anbefale at købe season 2-6 på R1 US - det har jeg gjort og det fungerer fint.

Der er osse på R1 US udkommet to udgivelser med Rockford med ialt otte tv-film - de er fra 90'erne og er helt okay.

Hvis du gerne vil se hele serien, så tror jeg altså du er tvunget til købe den på R1 US.
Gniske

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » ons 22. feb 2017 12:26

Selvom de udenlandske tv-serier siden år 2000, specielt engelsksproget, har deres guldalder, så er de ældre tv-serier fra den tid, hvor der ikke fandtes streaming, mange af dem er røget endnu mere i glemmebogen - eller er tilsidesat af selskaberne.

De få danske og nordiske selskaber der ikke er blevet kvalt, de ofrer ikke penge på tabsgivende bokssæt, som kun nostalgikere og samlere vil have - desværre.

Streamingfolket ser som regel kun tv-serier få gange - og så er de glemt.

R1 kodet kræver en brugbar afspiller - desværre er ofte R1 heller ikke med engelske undertekster.

Jeg er pt. Ikke sprunget på en R1 afspiller - så mange udgivelser findes der ikke derude til min pengepung.

Brugeravatar
Gniske
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger

Indlæg af Gniske » ons 22. feb 2017 19:04

Jeg har haft dvd-afspillere siden 1998 og de har alle samen været modificeret til at afspille alle regioner - jeg køber simpelthen så mange film og serier på R1, så det har jeg været nødt til.

Hvis man kun har R2-ting, så ville man snyde sig selv for mange fine film og serier. Så jeg kan se dvd'er fra R1 ( USA og Canada ), R2 ( europa ) og R4 ( Australien )

Man skal finde en forhandler som modificerer afspilleren når man køber den hos dem, så er man sikret.

Der er engelske subtitles på Rockford-serien som jeg har fra R1 ( USA ) - de fleste gange er der subtitles på udgivelserne på R1, og nogen få gange er der så ikke - men når man ser mange film/serier, hvor der snakkes engelsk, så er det ikke noget problem for mig, og heller ikke for mange andre, tror jeg.
Gniske

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tors 23. feb 2017 18:38

Uanset hvilke udenlandske film og tv-serier det er, så har og vil altid være en stor del mennesker, som for forståelsens skyld vil have danske undertekster med!

Det gælder ikke mindst den gruppe jeg er en del af - de svagthørende.

Når jeg aktivt søger på Bluray.com og Laserdisken, så finder jeg altså en stor del R1 uden undertekster.
R4, har vist ret begrænset kunder i Danmark?

Men Gniske, godt det er lykkedes dig at finde hele Rockford-serien med tekster - for det er ikke lykkedes mig 😊

Men nu er der lidt at arbejde med for trådstarter 😊

Brugeravatar
Gniske
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger

Indlæg af Gniske » tors 23. feb 2017 19:32

Du kan få "The Rockford Files: The Complete Collection" - Subtitles for the Hearing Impaired: English - R1 i Amazon.com - og det er hele serien med de otte tv-film fra 90'erne.

Prisen er vist 68 dollar - det synes jeg er pænt billigt, fordi det er seks lange sæsoner samt otte tv-film.
Gniske

Besvar