Hobitten

Debat om ikke-danske film og skuespillere.

Redaktør: Henrik

Besvar
Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Hobitten

Indlæg af Bruun » fre 27. dec 2013 11:52

Har I set Hobitten del 1?

Hvad synes I om den?

- Hvis ikke I har set den, er det så en film I kunne finde på at se?

http://www.kino.dk/film/h/ho/hobbitten- ... t-rejse-2d
Senest rettet af Bruun søn 29. dec 2013 10:52, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hobitten: En uventet rejse

Indlæg af Henrik » fre 27. dec 2013 15:46

Jeg kan godt lide Tolkiens universer - også Hobbitten, så jeg har set del 1 og 2.

Det er temmelig uretfærdigt at bedømme disse dele enkeltvis, efter min mening, særligt del 2, der kræver at man har set del 1 og at man kort tid efter kan runde det hele af med del 3, som vi pt. skal vente et års tid med...

Det er ikke Ringenes Herre, selvom der naturligvis er adskillige reference til det, der skal ske i den historie - senere, kronologisk set.
Hilsen Henrik :)

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: Hobitten: En uventet rejse

Indlæg af Bruun » søn 29. dec 2013 10:52

Henrik skrev:Jeg kan godt lide Tolkiens universer - også Hobbitten, så jeg har set del 1 og 2.

Det er temmelig uretfærdigt at bedømme disse dele enkeltvis, efter min mening, særligt del 2, der kræver at man har set del 1 og at man kort tid efter kan runde det hele af med del 3, som vi pt. skal vente et års tid med...

Det er ikke Ringenes Herre, selvom der naturligvis er adskillige reference til det, der skal ske i den historie - senere, kronologisk set.
Ja, det har du nok ret i - det er jo en bog hvis' historie bliver fortalt over 3 film, så de 3 film skal nok i sidste ende bedømmes som en helhed.

Ville man kunne se Hobitten-filmene hvis ikke man har læst bogen, men dog har set Ringenes Herre-filmene?

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Kontakt:

Re: Hobitten

Indlæg af Henrik » søn 29. dec 2013 23:39

Ja, jeg har ikke læst bogen og kan sagtens følge med, så jeg oplever ikke nogen "skjulte" referencer, der kræver at man har læst bogen.

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Bruun » fre 3. jan 2014 11:59

Henrik skrev:Ja, jeg har ikke læst bogen og kan sagtens følge med, så jeg oplever ikke nogen "skjulte" referencer, der kræver at man har læst bogen.
Okay - hvad er så din vurdering af Hobitten mht. at kunne følge med, hvis ikke man har set Ringenes Herre: eventyret om ringen, Ringenes Herre: de to tårne & Ringenes Herre: kongen vender tilbage?

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Indlæg af Henriette Nilsson » søn 5. jan 2014 11:43

Jeg har set Hobitten del 1 & del 2, og jeg glæder mig allerede til at se del 3 - som jeg jo skal vente helt til december for at få lov til at se.

Mvh.

Henriette

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » søn 5. jan 2014 12:11

Henriette Nilsson skrev:Jeg har set Hobitten del 1 & del 2, og jeg glæder mig allerede til at se del 3 - som jeg jo skal vente helt til december for at få lov til at se.

Mvh.

Henriette
Henriette

Kunne du ikke beskrive bare lidt af, hvad det er, der glæder dig ved disse film?

Venligst Poul

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af Henrik » søn 5. jan 2014 19:32

Bruun skrev:
Henrik skrev:Ja, jeg har ikke læst bogen og kan sagtens følge med, så jeg oplever ikke nogen "skjulte" referencer, der kræver at man har læst bogen.
Okay - hvad er så din vurdering af Hobitten mht. at kunne følge med, hvis ikke man har set Ringenes Herre: eventyret om ringen, Ringenes Herre: de to tårne & Ringenes Herre: kongen vender tilbage?
Hej Bruun,

Det burde man bestemt kunne, da det er en særskilt historie(bog). Jeg har dog set Ringenes Herre, så helt sikker kan jeg ikke være :wink:

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Bruun » man 6. jan 2014 08:29

Henrik skrev:
Bruun skrev:
Hej Bruun,

Det burde man bestemt kunne, da det er en særskilt historie(bog). Jeg har dog set Ringenes Herre, så helt sikker kan jeg ikke være :wink:
Fedt nok :)

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » ons 8. jan 2014 10:43

poul s skrev:
Henriette Nilsson skrev:Jeg har set Hobitten del 1 & del 2, og jeg glæder mig allerede til at se del 3 - som jeg jo skal vente helt til december for at få lov til at se.

Mvh.

Henriette
Henriette

Kunne du ikke beskrive bare lidt af, hvad det er, der glæder dig ved disse film?

Venligst Poul
Hej Poul, jeg kan da forsøge :)

- Det er således at jeg er blevet grebet af dette univers, jeg har læst Ringenes herre bogen 3 gange og det samme gælder for Hobitten.

Ringenes Herre-filmene har jeg set mindst 5 gange og stadig den dag i dag er jeg underholdt af dem, men til enhver tid vil det være Ringenes Herre nr. 2 der er min favorit i trilogien.

Min forkærlighed for Ringenes Herre-filmene og bøgerne, er således smittet af på min interesse for Hobitten som jeg synes er spændende og jeg tilgiver gerne at man har lavet lidt om på historien, ved bl.a. at tilføje nogle elvere til filmen som man ikke læser om i bogen. For jeg synes filmene er super gode.

Mvh.

Henriette

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » ons 8. jan 2014 12:12

Henriette!

Tak for dit indlæg.

Jeg arbejdede engang i en biograf, hvor der kom en tegnefilmudgave af "Ringenes herre" (Lord of the Rings, 1978). Jeg regnede ikke med den store tilstrømning, men der kom flere end jeg havde ventet. Det viste sig, at der var en ikke-så-lille subkultur af Tolkien-fans. Dét fik mig til at læse bogen af samme navn, og jeg kedede mig ikke, men det ville være løgn at sige, at jeg var "grebet" (jeg har nok fødderne for meget på jorden).

Men det er sjovt at tænke tilbage på den beskedne flok entusiaster dengang i 1979/80, og så det kæmpestore forretningsimperium og millioner af publikummer der er fulgt i kølvandet på Jacksons film de seneste år.

Venligst Poul

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » tirs 24. maj 2016 21:42

poul s skrev:Henriette!

Tak for dit indlæg.

Jeg arbejdede engang i en biograf, hvor der kom en tegnefilmudgave af "Ringenes herre" (Lord of the Rings, 1978). Jeg regnede ikke med den store tilstrømning, men der kom flere end jeg havde ventet. Det viste sig, at der var en ikke-så-lille subkultur af Tolkien-fans. Dét fik mig til at læse bogen af samme navn, og jeg kedede mig ikke, men det ville være løgn at sige, at jeg var "grebet" (jeg har nok fødderne for meget på jorden).

Men det er sjovt at tænke tilbage på den beskedne flok entusiaster dengang i 1979/80, og så det kæmpestore forretningsimperium og millioner af publikummer der er fulgt i kølvandet på Jacksons film de seneste år.

Venligst Poul
Ej hvor skægt Poul.

Jeg anede slet ikke at man havde lavet historien som tegnefilm.

Som tidligere nævnt kendte jeg slet ikke til dette univers, før min kæreste introducerede mig til det.
- Før i tiden var det for mit vedkommende kun danske film eller amerikanske romantiske komedier, der faldt i min smag.

Mvh.

Henriette

Besvar