The Sound of Music

Debat om ikke-danske film og skuespillere.

Redaktør: Henrik

Stine
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

The Sound of Music

Indlæg af Stine » lør 9. okt 2004 13:46

Jeg sad i går og så min yndlingsfilm, The Sound of Music, for gud ved hvilken gang! Jeg lagde mærke til en sjov lille ting (synes jeg selv) I den scene hvor de bliver gift - i kirken, da de er oppe ved alteret, kører kameraet op ad altertavlen. Og det er her jeg undrer mig lidt, for på selve tavlen hænger der et noget der ligner sådan et flag, det er ikke særlig stort, sådan ca. et man har når man bytter flag i hånd- og fodboldkampe. Men, det er det danske flag! Jeg har haft det på stillestående billede, og zoomet ind på det, og det ligner helt vildt det danske flag - Men hvad laver det i sådan en film? Det undrer mig lidt. Det kunne også sagtens være noget helt andet, og det ligner ikke en del af altertavlen, bare noget der lige er hængt op... Bare lige en sjov lille detalje til, hvis der andrer der skal se/har set filmen.

Hilsen Stine

Kass
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Sound of Music

Indlæg af Kass » lør 9. okt 2004 23:51

Stine skrev:Jeg sad i går og så min yndlingsfilm, The Sound of Music, for gud ved hvilken gang! Jeg lagde mærke til en sjov lille ting (synes jeg selv) I den scene hvor de bliver gift - i kirken, da de er oppe ved alteret, kører kameraet op ad altertavlen. Og det er her jeg undrer mig lidt, for på selve tavlen hænger der et noget der ligner sådan et flag, det er ikke særlig stort, sådan ca. et man har når man bytter flag i hånd- og fodboldkampe. Men, det er det danske flag! Jeg har haft det på stillestående billede, og zoomet ind på det, og det ligner helt vildt det danske flag - Men hvad laver det i sådan en film? Det undrer mig lidt. Det kunne også sagtens være noget helt andet, og det ligner ikke en del af altertavlen, bare noget der lige er hængt op... Bare lige en sjov lille detalje til, hvis der andrer der skal se/har set filmen.

Hilsen Stine
Hmmm, altså er det østrigske flag ikke rødt og hvidt?

Jeg mener nemlig enten det er det østrigske eller det schweiziske, der er rødt og hvidt... :D Tjekker lige på et tidspunkt....

Kass
Kontakt:

Indlæg af Kass » lør 9. okt 2004 23:54

Billede
Senest rettet af Kass lør 9. okt 2004 23:59, rettet i alt 1 gang.

Kass
Kontakt:

Indlæg af Kass » lør 9. okt 2004 23:57

Billede

Stine
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Kontakt:

Indlæg af Stine » man 11. okt 2004 09:39

Jeg har lige tjekket det igen - og det er med sikkerhed ikke det første! Der sådan et hvidt kryds, men det går helt ud til kanterne, nøjagtig som det danske flag...

Ms. Maria
Geografisk sted: Det mørke Jylland

Indlæg af Ms. Maria » man 11. okt 2004 11:27

Hej,

jeg opdagede selv det samme en af de første gange jeg så den (måske endda den første gang for mange år siden.

Jeg har lavet et skærmdump så kan I se det:

Billede

/Maria

Stine
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Kontakt:

Indlæg af Stine » man 11. okt 2004 12:32

Ja, præcis - det var godt med et billede!
Jeg har også set det flere gange, jeg har bare ikke tænkt over at det var det danske flag... det var sikkert bare det østrigske, schweiziske whatever!
De ligner at det bare lige hænger der tilfældigt, det synes jeg er lidt underligt!

Kass
Kontakt:

Indlæg af Kass » ons 13. okt 2004 19:55

Stine skrev:Ja, præcis - det var godt med et billede!
Jeg har også set det flere gange, jeg har bare ikke tænkt over at det var det danske flag... det var sikkert bare det østrigske, schweiziske whatever!
De ligner at det bare lige hænger der tilfældigt, det synes jeg er lidt underligt!
Ej, hvor vildt.... - Hehe, men det er jo ikke en dansk kirke, men gad vide, hvad det så er .... Hmmmm...

forresten så tror jeg, at jeg lagde mærke til det dengang jeg så filmen første gang :o)

Stine
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Kontakt:

Indlæg af Stine » tors 14. okt 2004 21:16

Jeg ville helt vildt gerne vide hvorfor det hænger dér, men det bliver nok svært, at få et svar på det.

Det er da lidt sjovt, at det bare sådan hænger der!

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Kontakt:

Indlæg af Henrik » ons 2. nov 2005 21:02

Jeg så dette link:
http://www.dvd-express.dk/filmID.asp?sel=763

...og kom i tanke om denne tråd. Det var måske noget, hvis der ellers er penge til det, i julebudgettet :shock:
Hilsen Henrik :)

Stine
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Kontakt:

Indlæg af Stine » tors 3. nov 2005 14:35

Hehe... Den kunne være sjov at eje, men ja, der er jo nok at bruge pengene på i denne juletid.

Jeg ved at der er udkommet en jubilæumsdvd i anledning af 40-året for filmens premiere. Kan man få den i Danmark?
http://www.musicalteater.dk
When the Lord closes a door he opens a window

Kass
Kontakt:

Indlæg af Kass » tors 3. nov 2005 17:55

Stine skrev:Hehe... Den kunne være sjov at eje, men ja, der er jo nok at bruge pengene på i denne juletid.

Jeg ved at der er udkommet en jubilæumsdvd i anledning af 40-året for filmens premiere. Kan man få den i Danmark?
Ja, det kunne jeg også godt tænke mig at vide... - For jeg har længe tænkt over, om der eventuelt skulle være noget ekstra på - det må der næsten være.

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Kontakt:

Indlæg af Henrik » tors 3. nov 2005 18:24

Stine skrev:Hehe... Den kunne være sjov at eje, men ja, der er jo nok at bruge pengene på i denne juletid.

Ifølge http://www.cdon.com er den nævnte Sing-a-long udgave = 40 års jubilæumsudgaven.

Der er detaljer for region 1 versionen af 40 års jubilæumsudgaven her:
http://www.axelmusic.dk/productDetails/024543208389
Hilsen Henrik :)

Ms. Maria
Geografisk sted: Det mørke Jylland

Indlæg af Ms. Maria » fre 4. nov 2005 15:59

40 års jubilæumsudgaven udkommer også i Danmark. Jeg har set den på listen over kommende film hos dvdcity.dk

Kass
Kontakt:

Indlæg af Kass » fre 4. nov 2005 17:00

Ms. Maria skrev:40 års jubilæumsudgaven udkommer også i Danmark. Jeg har set den på listen over kommende film hos dvdcity.dk
det lyder kanont... - Men øhm... - kommer den på dansk? - og hvad er forskellen ?

Besvar