Eurovisionens Melodi Grand Prix: 2014

Debat om musik og sang m.v.

Redaktør: Henrik

Besvar
Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Eurovisionens Melodi Grand Prix: 2014

Indlæg af Henriette Nilsson » søn 16. feb 2014 19:07

Skal I se det europæiske melodi grand prix, der i år afholdes i Danmark/Kbh, eller har det bare ingen interesse for Jer?

http://da.wikipedia.org/wiki/Eurovision ... ntest_2014

Værterne; http://www.dr.dk/melodigrandprix/Nyhede ... 102637.htm - Hvad synes I om valget af værterne?

Mvh.

Henriette

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: Eurovisionens Melodi Grand Prix: 2014

Indlæg af Bruun » ons 19. feb 2014 18:21

Nej, jeg skal bestemt ikke se det.

Gider ikke engang se det danske; I 80'erne og 90'erne - ja der var jeg fan, men ikke mere. Synes det er blevet sådan lidt Talent eller X-faktor-agtigt

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » ons 12. mar 2014 18:05

Her op gennem 00'erne er der langsomt men sikkert blevet ændret i stilen og deltagerne - den danske genrepop, samt dansk sprog, er blevet fortrængt og flyttet over til TV2 Charlie - selvom TV2 Charlie også har ændret gevaldigt på popkonceptet.

I Eurovisionens Grand Prix er der også sket lidt udvikling mod noget af det aktuelle. - Eurovisionens vindere har de seneste år været udefinerbar rent genremæssigt.

Basims "Cliche Love Song" har referencer til Cliff Richards "Congratulations" fra 1968 - bortset fra det, så er det en ganske udmærket popsang.
- Men stakkels DR hvis de vinder igen. - Økonomivalg: underholdning eller mere dansk drama?

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Indlæg af Henriette Nilsson » man 7. apr 2014 15:58

dafito skrev:Her op gennem 00'erne er der langsomt men sikkert blevet ændret i stilen og deltagerne - den danske genrepop, samt dansk sprog, er blevet fortrængt og flyttet over til TV2 Charlie - selvom TV2 Charlie også har ændret gevaldigt på popkonceptet.

I Eurovisionens Grand Prix er der også sket lidt udvikling mod noget af det aktuelle. - Eurovisionens vindere har de seneste år været udefinerbar rent genremæssigt.

Basims "Cliche Love Song" har referencer til Cliff Richards "Congratulations" fra 1968 - bortset fra det, så er det en ganske udmærket popsang.
- Men stakkels DR hvis de vinder igen. - Økonomivalg: underholdning eller mere dansk drama?
Tror du ikke der kommer penge i kassen efter Grand Prixet? Mon DR tjener på det?

Danmark og især København kommer i hvert fald til at tjene på Grand Prixet - derfor er det mega nedern at der er så meget ombygning/vejarbejde i Kbh. for det er jo ikke ligefrem til den bedste side at vise frem når der kommer så mange udenlandske gæster til byen.

Mvh.

Henriette

Brugeravatar
Raffles
Superbruger
Superbruger
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Raffles » tirs 29. apr 2014 22:49

Tror heller ikke jeg skal se det, plejer dog nogle gange at gå et smut hen til TV'et når den danske sang kommer eller en man synes om...

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Henrik » tirs 29. apr 2014 23:09

Jeg ser det nok, hvis jeg husker det - mest for at se, hvordan selve opgaven er løst mht. begivenheden.
Hilsen Henrik :)

Besvar