Beauty and the Beast!

Debat om teater, revy og shows m.v.

Redaktør: Henrik

Besvar

Hvor tit gåt du i teatret

Afstemning sluttede man 28. mar 2005 12:21

Aldrig!
1
33%
Et par gange om året.
1
33%
Ca. 3-5 gange om året
0
Ingen stemmer
Ca. 5-8 gange om året
0
Ingen stemmer
Over 8 gange om året.
1
33%

Afgivne stemmer: 3

Stine
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

Beauty and the Beast!

Indlæg af Stine » lør 26. feb 2005 11:21

Ja, så tillader jeg mig igen, at skrive det første indlæg. :D

Jeg var søndag, inde på Det Ny Teater, for at se musicalen Beauty and the Beast. Er der andre som har været inde og se den???

Hvad synes I om den?? Og om skuespillerne.

Karen
Geografisk sted: Odsherred

Indlæg af Karen » man 26. jun 2006 22:53

Hm, ok, jeg ved godt, at der er gået sådan ca. 1½ år siden det sidste indlæg blev skrevet, men nu kom ånden altså over mig, og jeg vil bare lige skrive min kommentar til Beauty And The Beast

Jeg så den d. 2.oktober 2005 og blev straks fortryllet. Thomas Ambt Kofoed sang og spillede (var) Udyret med en kæmpe overbevisning og tårerne trillede ned over kinderne da han sang: "Hvis ikke jeg kan elske hende". Det første min veninde da også sagde til mig da 1.akt sluttede var: 'Du har tårer i øjne' - og da havde hun ikke kigget på mig endnu.
Mia Karlsson var Belle. God skuespiller - ingen tvivl, men hendes stemme virkede lidt træt den aften. Den manglede lige den sidste glød til at tårerne også trillede ned her..

Preben Kristensen var Lumiere - en overbevisende fransk chamør, og der gik et sug (et mix af latter og gentagelse) igennem salen hver gang han sagde 'mysik' eller 'yps' i stedet for 'musik' og 'ups'. Min veninde og jeg gik i dage (nærmest uger efter) og kiggede på hinanden og kunne uden videre sige; 'Babette' (eller prøvede at efterligne) på den måde som kun Preben Kristensen kan. - hvorefter vi grinede så alle kiggede underligt på os.
Øjnene blev igen sløret, da Preben Kristensen sang 'Vær vor gæst' af ren begejstring!
Dick Kaysø var rørende som Cogsworth og de to herrer Kristensen og Kaysø havde et fantastisk sammenspil!

Hm.. det blev lidt langt, men hva pokker!
-bedste hilsener
Karen

Stine
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Kontakt:

Indlæg af Stine » man 21. aug 2006 16:41

Hej Karen!

Jamen vi er ganske enige!!
Nu skal der meget til før jeg begynder at tude over en film eller teaterstykke - det er rent faktisk kun sket 2 gange - og den ene gang var 18. oktober 2005, hvor jeg for 2. gang så stykket - og jeg fik også sløret syn, da Kristian Boland sang "Hvis ikke jeg kan elske hende" - virkelig flot! Og det samme sket da El Prebsi sang Vær Vor Gæst og det var skam også af glæde og begejstring:D
Jeg fik set den 3 gange den sæson, og nu har jeg fået bestilt billetter til 4. gang i februar:D MAND HVOR JEG GLÆDER MIG:D:D:D:D

Hilsen Stine
http://www.musicalteater.dk
When the Lord closes a door he opens a window

Karen
Geografisk sted: Odsherred

Indlæg af Karen » tirs 22. aug 2006 17:41

Man ville jo være et skarn hvis ikke lige man skulle tage en ekstra tur, især nu hvor både Boland og Jorde medvirker..hvis så bare den gode ridder Kristensen så også medvirkede, så ville det jo have været helt perfekt.. :D (men det skrev du vist også inde i musical-klubben på arto, hvis ikke jeg husker helt galt.. :) ) - og jeg glæder mig nu også til at skulle se El prebsi i Mød mig på Cassiopeia..

Mvh. Karen

Stine
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Kontakt:

Indlæg af Stine » ons 23. aug 2006 18:04

Det er det, jeg har også sikret mig billetter til MMPC, og jeg glæder mig MEGET! Men, Henrik Lykkegaard er altså næsten heller ikke til at stå for, som Lumiere:)

Jeg har skrevet til Det Ny. for at få at vide hvem der skal spille Belle og Cogsworth, det står der nemlig ikke noget om...
http://www.musicalteater.dk
When the Lord closes a door he opens a window

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: Beauty and the Beast!

Indlæg af Bruun » man 23. dec 2013 14:53

Jeg ville gerne have haft set den version hvor Maria Lucia spiller Belle

Besvar