Grease i Tivoli

Debat om teater, revy og shows m.v.

Redaktør: Henrik

Besvar
Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Grease i Tivoli

Indlæg af Henriette Nilsson » ons 4. sep 2013 11:39

Lørdag d. 3/3-2012 var jeg i Tivoli for at se musicalen Grease; http://www.alletidersmusicals.dk/grease/

Jeg havde glædet mig rigtig meget til at se den, med Sonny Freddie-Petersen i hovedrollen som Danny Zuko & Anna David i hovedrollen som Sandie + dejlige Silas Holst i rollen som Kennicke.

Desværre var Grease lidt af en fuser, sangene var gode - dog lidt mærkeligt at høre dem på dansk, men altså gode.

Det er historien, kostume/make-up og skuespillet der halter, Sonny som jeg i årevis har været fascineret af, gjorde det godt - men måske ikke godt nok.

Anna David som jeg synes er en fantastisk personlighed med en vidunderlig sangstemme, var kun troværdig som "den søde Sandy" - så snart hun blev forvandlet til "den rå Sandy" kiksede skuespillet. Det var også her det kiksede med Kostume & Make-up.

Silas Holst derimod var dybt troværdig og super fantastisk, gennem hele musicalen. Det er Silas der har reddet min oplevelse således at jeg ikke ligger på gulvet og græder over at have spildt så mange penge på billetten, men kun render rundt med en følelse af skuffelse.

I 2009 så jeg Egedal Ungdom i deres version af musicalen Grease og den var 100% bedre end det jeg så i Tivoli. Jeg synes det er pinligt at det kan kikse så meget for professionelle folk.

Kun to stjerner til Grease i Tivoli herfra.

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: Grease i Tivoli

Indlæg af Henriette Nilsson » ons 4. sep 2013 11:43

Alle tiders musicals og Tivoli sætter endnu engang Grease på plakaten

http://www.tivoli.dk/da/scene/2014/grease/

Da jeg i sin tid sendte min kritik af Grease til Tivoli, meddelte en medarbejder mig at mailen var sendt videre til selskabet bag Grease.

Så kan jeg jo kun håbe på at de har ændret på forestillingen baseret på mine kritikpunkter eftersom Anna David igen spiller Sandy.

Dejlige Silas Holst har denne gang hovedrollen som Danny Zuko, derfor overvejer jeg trods skuffelsen at se showet i 2014 - nu må vi se hvad det bliver til.

Mvh.

Henriette

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Bruun » man 23. dec 2013 14:51

Henriette Nilsson skrev:Alle tiders musicals og Tivoli sætter endnu engang Grease på plakaten

Da jeg i sin tid sendte min kritik af Grease til Tivoli, meddelte en medarbejder mig at mailen var sendt videre til selskabet bag Grease.

Så kan jeg jo kun håbe på at de har ændret på forestillingen baseret på mine kritikpunkter eftersom Anna David igen spiller Sandy.

Dejlige Silas Holst har denne gang hovedrollen som Danny Zuko, derfor overvejer jeg trods skuffelsen at se showet i 2014 - nu må vi se hvad det bliver til.

Mvh.

Henriette
Den må da alligevel være populær siden Tivoli bliver ved med at sætte den op

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » søn 29. dec 2013 22:16

Bruun skrev:
Henriette Nilsson skrev:Alle tiders musicals og Tivoli sætter endnu engang Grease på plakaten

Mvh.

Henriette
Den må da alligevel være populær siden Tivoli bliver ved med at sætte den op
Det er Grease-historien der er populær :)

- Men noget tyder på at kostumeafdelingen alligevel har taget min kritik til sig, for Grease-holdet var med i Vild med dans-julebal hvor de sang en sang fra forestillingen og Anna David lignede den rå Sandy som vi kender hende :)

Så nu er jeg igen begyndt at overveje om ikke jeg alligevel skulle se Grease i Tivoli, stadig eller måske især fordi Silas Holst spiller rolle som Danny Zuko og fordi Basim spiller rollen som Sonny

Mvh.

Henriette

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » søn 29. dec 2013 22:49

Hej Henriette

Der kan du bare se, hvor meget dine mails betyder for at forbedre dansk underholdningsindustri - you go girl!!

Bedste hilsner, Poul

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » man 10. mar 2014 17:59

poul s skrev:Hej Henriette

Der kan du bare se, hvor meget dine mails betyder for at forbedre dansk underholdningsindustri - you go girl!!

Bedste hilsner, Poul
Jo tak Poul :)

Og nu har jeg besluttet mig for at se Grease igen, så må vi se om jeg på lørdag er tilfreds med resultatet.

Mvh.

Henriette

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » ons 16. apr 2014 11:03

Henriette Nilsson skrev:

Bedste hilsner, Poul

Og nu har jeg besluttet mig for at se Grease igen, så må vi se om jeg på lørdag er tilfreds med resultatet.

Mvh.

Henriette
Grease i Tivoli 2014 - det kan åbenbart godt svare sig at indsende en mail med kritik af en teaterforestilling, for alt hvad jeg havde kritiseret i forbindelse med forestillingen fra 2012 var ikke eksisterende da jeg genså Grease her i 2014 :)

Der var en helt anden kemi mellem skuespillerne i år, og forholdet mellem Sandy og Danny var langt mere troværdigt. Skuespillet var fantastisk fra ende til anden og det samme var kostumerne - Anna David ikke bare lignede Sandy, hun var Sandy også da hun gennemgik en make-over og blev til den mere rå udgave af Sandy.

Jeg var nysgerrig efter at se hvordan Basim ville klare rollen som Sonny og det var mest pga. ham at jeg ville se Grease igen - men også fordi jeg har en svaghed for Silas Holst :)

Umiddelbart havde jeg ingen forventninger til Grease, kun en nysgerrighed og det gjorde at oplevelsen af forestillingen var fantastisk.

Basim var fantastisk som Sonny og sikke han kan synge :)
Dejlige Silas var vidunderlig som Danny
Anna David var troværdig som Sandy

Og de øvrige medvirkende var bare skønne - en sjov oplevelse - en dejlig teateraften.

Mvh.

Henriette

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Bruun » tors 24. apr 2014 04:52

Henriette Nilsson skrev:
Henriette Nilsson skrev:

Bedste hilsner, Poul

Mvh.

Henriette
Grease i Tivoli 2014 - det kan åbenbart godt svare sig at indsende en mail med kritik af en teaterforestilling, for alt hvad jeg havde kritiseret i forbindelse med forestillingen fra 2012 var ikke eksisterende da jeg genså Grease her i 2014 :)

Der var en helt anden kemi mellem skuespillerne i år, og forholdet mellem Sandy og Danny var langt mere troværdigt. Skuespillet var fantastisk fra ende til anden og det samme var kostumerne - Anna David ikke bare lignede Sandy, hun var Sandy også da hun gennemgik en make-over og blev til den mere rå udgave af Sandy.

Jeg var nysgerrig efter at se hvordan Basim ville klare rollen som Sonny og det var mest pga. ham at jeg ville se Grease igen - men også fordi jeg har en svaghed for Silas Holst :)

Umiddelbart havde jeg ingen forventninger til Grease, kun en nysgerrighed og det gjorde at oplevelsen af forestillingen var fantastisk.

Basim var fantastisk som Sonny og sikke han kan synge :)
Dejlige Silas var vidunderlig som Danny
Anna David var troværdig som Sandy

Og de øvrige medvirkende var bare skønne - en sjov oplevelse - en dejlig teateraften.

Mvh.

Henriette
Jamen det er da fedt at de professionelle tager kritikken fra en fan til sig og rent faktisk arbejder ud fra det, så forestillingen bliver bedre :)

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » man 16. mar 2015 20:11

Selvom Tivoli i år har satset på Dirty Dancing og til næste år viser Hairspray - så er jeg sikker på at Grease bliver sat op igen en dag.

Og når det sker - så kan det godt være jeg tager ind og ser forestillingen igen, alt efter hvilke skuespillere der der medvirker :)

Mvh.

Henriette
Vedhæftede filer
Grease.jpg
Grease.jpg (147.21 KiB) Vist 4614 gange

Besvar