Nordisk Film har fastlagt dødsdatoen for købte film!

Debat om danske dvd og blu-ray - og om siden danskedvd.dk

Redaktør: Henrik

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Nordisk Film har fastlagt dødsdatoen for købte film!

Indlæg af dafito » søn 19. apr 2015 20:38

Så har Nordisk Film, med deres næsten enerådende stilling som filmudbyder, fastlagt datoen for døden for de købte film til os filmsamlere:
http://www.business.dk/media/nordisk-fi ... forretning

Brugeravatar
Raffles
Superbruger
Superbruger
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: Odense

Re: Nordisk Film har fastlagt dødsdatoen for købte film!

Indlæg af Raffles » man 20. apr 2015 00:13

Den rene galskab løber løbsk... Dog nævner de sjovt nok ikke Blu-ray, men regner de mon det med heri (DVD)? Kunne man så i det mindste bare få klassiske danske film på det format, men det kan man jo heller ikke engang åbenbart. I øvrigt, hvad foregår der egentlig oppe i hovederne på - såkaldte - filmfans, sandsynligvis ikke ret meget, for efter mange år nu med oplysning og fokus på billedkvalitet bliver folk pludselig ligeglade hermed? Den streaming trend hopper jeg i hvert fald ikke med på, har allerede afmeldt mig hos 'danskfilmskat' igen og deres skuffende udbud. Der vil altid være bedre billede på en disc end online, så det er ret forbavsende at den dårlige smag om man så må sige, vinder igen. Lidt ligesom i de gamle dage, med pan & scan.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » man 20. apr 2015 17:50

Og Nordisk Film er jo ved at græde ulykkelige tårer - Nordisk Film er så kede af, at de kun har tjent hele 220 millioner kroner på DVD-salg. Ja, det er virkeligt så sørgeligt.

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » tirs 21. apr 2015 11:23

dafito skrev:Og Nordisk Film er jo ved at græde ulykkelige tårer - Nordisk Film er så kede af, at de kun har tjent hele 220 millioner kroner på DVD-salg. Ja, det er virkeligt så sørgeligt.
Jeg mener virkeligt, at du skal kontakte "Kulturen" på TV2 News, så alle disse nye tiltag fra Nordisk,
kan komme frem i dagens lys. Jeg tror jo, at den viden du videregiver hér, er gået fuldstændigt hen
over hovedet på LANGT, LANGT de fleste DVD-samlere.

"Kulturen" vil helt sikkert optage emnet (du behøver ikke selv stille op).

Kontakt dem direkte, daf! De huserer også på noget, der hedder Facebook :wink:

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tors 23. apr 2015 09:55

poul s skrev:
dafito skrev:Og Nordisk Film er jo ved at græde ulykkelige tårer - Nordisk Film er så kede af, at de kun har tjent hele 220 millioner kroner på DVD-salg. Ja, det er virkeligt så sørgeligt.
Jeg mener virkeligt, at du skal kontakte "Kulturen" på TV2 News, så alle disse nye tiltag fra Nordisk,
kan komme frem i dagens lys. Jeg tror jo, at den viden du videregiver hér, er gået fuldstændigt hen

Nu handler det om det lettere komiske i sagen, at Nordisk Film begræder, at de ikke tjener nok som et medieselskab. At Nordisk Film vil have offentligheden, køberne af film på medier, til at forstå, at de har lidt et tab. Det er temmelig svært at forstå, at 220 millioner er et stort tab. Med sådan et økonomisk størrelseforhold, så har Nordisk Film en temmelig pæn sum at udbygge de købte medier for. For hvis man begræder sådan en økonomisk gevinst, ja så er man altså komisk. :lol:

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » tors 23. apr 2015 10:03

dafito skrev:
poul s skrev:

Nu handler det om det lettere komiske i sagen, at Nordisk Film begræder, at de ikke tjener nok som et medieselskab. At Nordisk Film vil have offentligheden, køberne af film på medier, til at forstå, at de har lidt et tab. Det er temmelig svært at forstå, at 220 millioner er et stort tab. Med sådan et økonomisk størrelseforhold, så har Nordisk Film en temmelig pæn sum at udbygge de købte medier for. For hvis man begræder sådan en økonomisk gevinst, ja så er man altså komisk. :lol:
Når latteren har lagt sig, mener jeg stadig, du skal bruge noget energi på at kontakte mediet.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tors 23. apr 2015 10:20

Poul, jeg vil nøjes med at obervere på Facebook, hvordan de aktive brugere på de mange danske filmforum forholder sig til en beklagelse over 220 millioner fra Nordisk Film.
220 millioner skal man ikke beklage sig over. Jeg ville ihvertfald ikke beklage mig over sådan en sum penge, hvis jeg var den heldige ejer af 220 millioner kroner!

Hessel75

Indlæg af Hessel75 » tirs 28. apr 2015 23:23

Det er virkelig en sørgelig udvikling! Jeg er så træt af det streaming pis jeg kunne skrige!!! Jeg vil eje mine film fysisk. Ikke i megabyte på en harddisk! Er begyndt at hamstre alle de danske film på dvd og Bluray jeg ser når jeg er ude og handle...

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » lør 2. maj 2015 19:22

Hessel75 skrev:Det er virkelig en sørgelig udvikling! Jeg er så træt af det streaming pis jeg kunne skrige!!! Jeg vil eje mine film fysisk. Ikke i megabyte på en harddisk! Er begyndt at hamstre alle de danske film på dvd og Bluray jeg ser når jeg er ude og handle...
Hamstring kan være et nødvendigt onde for nogle, for at bevare interessen. Men Nordisk Film kunne jo lade deres hovedejer, Egmont, genoplive de gamle DVD-klubber, som var fremherskende fra cirka sidst i 1990'erne til cirka 2006. Blandt mange genrebestemte klubber var det at eje danske film det primære sted. Næsten det samme som at målrette salg af danske film. Producere skiverne efter ønsker.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » man 4. maj 2015 16:40

Hvis forretningen går dårligt, så lukker man med det samme - så venter man ikke tre år. Derfor er Nordisk Films økonomiafdeling ikke reel i deres afskaffelse af købsmedier. Næ, producer efter ønsker, så kan Nordisk Film fortsat styre markedet. Sikkert med stor lyst for økonomiafdelingen i Nordisk Film!

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » lør 9. maj 2015 17:38

Et håb kan være, at udgivelsesrettighederne overgår til et mindre selskab, så vi på den måde kan få flere udgivelser.

Cecilies

Indlæg af Cecilies » søn 10. maj 2015 11:21

Sikke en trist udvikling! Jeg er heller ikke fan af streaming, jeg foretækker et fysisk eksemplar til en hver tid. :)

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Indlæg af Henriette Nilsson » man 18. maj 2015 10:03

Cecilies skrev:Sikke en trist udvikling! Jeg er heller ikke fan af streaming, jeg foretækker et fysisk eksemplar til en hver tid. :)
Jeg vil også langt hellere have filmen på dvd end på streaming, ikke mindst pga. kvaliteten på (her tænker jeg rent teknisk) streamingtjenesten Dansk Film Skat.

Nordisk Film burde tilbyde dvd-on-demand så man kan bestille danske film på dvd efter behov/lyst.

Mvh.

Henriette

Brugeravatar
Raffles
Superbruger
Superbruger
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Raffles » ons 10. jun 2015 22:44

Jeg har en underlig fornemmelse af, Nordisk i deres stille sind pt. erkender det her streaming halløj af gamle danske film måske ikke er så god en ide' alligevel... Folk virker ikke synderlig begejstrede for kvaliteten, hvilket ikke overrasker da det aldrig kan overgå en god dvd/blu i ens maskine.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tors 11. jun 2015 15:17

Raffles skrev:Jeg har en underlig fornemmelse af, Nordisk i deres stille sind pt. erkender det her streaming halløj af gamle danske film måske ikke er så god en ide' alligevel... Folk virker ikke synderlig begejstrede for kvaliteten, hvilket ikke overrasker da det aldrig kan overgå en god dvd/blu i ens maskine.
Om det er Nordisk Films egne isbjørne der har samlet sig i forening, ved jeg ikke - men på recordere.dk kan de ikke få armene ned over endnu et streaming tiltag, som dette fra Nordisk Film!

Besvar