Efterspurgte dvd fra DR

Debat om danske dvd og blu-ray - og om siden danskedvd.dk

Redaktør: Henrik

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Efterspurgte dvd fra DR

Indlæg af Henrik » tors 11. jan 2007 13:35

Til alle, der i afstemningen over Efterspurgte dvd har stemt på dvd med DRs gamle produktioner - eller generelt venter på sådanne.

Iflg. denne artikel fra TV2s hjemmeside
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... ml?forside
tyder det på at mange af dem nok ikke kan forventes i komplette udgaver :(
Hilsen Henrik :)

Baronius
Geografisk sted: Kjellerup

Re: Efterspurgte dvd fra DR

Indlæg af Baronius » tirs 22. jan 2008 23:13

Henrik skrev:Til alle, der har i afstemningen over Efterspurgte dvd, har stemt på dvd med DRs gamle produktioner - eller generelt venter på sådanne.

Vil det sige sig at man skal værre heldig hvis man finder nogle af de go´e gamle danske film der er udgivet på DVD?

Har kigget efter den der hedder den forsvunde fuldmægtig...

klauzito

Indlæg af klauzito » ons 23. jan 2008 16:52

Baronius skrev:
Henrik skrev:Til alle, der har i afstemningen over Efterspurgte dvd, har stemt på dvd med DRs gamle produktioner - eller generelt venter på sådanne.

Vil det sige sig at man skal værre heldig hvis man finder nogle af de go´e gamle danske film der er udgivet på DVD?

Har kigget efter den der hedder den forsvunde fuldmægtig...
Almindelige biograf film har DR jo ikke noget med at gøre. De står som master´s rundt omkring ved distributører.

Men den da også købes
http://moviezoo.dk/Den-Forsvundne-Fuldm ... 6550872931

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » man 1. apr 2013 11:36

Det virker lidt som om, at DR står lidt i stampe med nye udgivelser!

Jeg ved, at DR for et par år siden havde tv-serien "Den serpiske dansker" i tankerne til udgivelse på DVD.

DR har før haft problemer med rettighederne til musikken, som er blevet anvendt i deres tv-serier, og som derfor var en hindring til udgivelse på DVD.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » man 29. apr 2013 12:39

Her er et uddrag af svar fra DRs salgsafdeling:

Det er korrekt, at muligheden foreligger for at udsende alle DRs dramaserier siden Ørnen på BluRay, men der har ikke været muligt for vore udgivelsespartnere at finde økonomi i at gøre det, idet omkostningerne til encoding etc. ikke skønnes at stå mål for det potentielle salg.

Det understreges, at det ikke har været nogen god forretning med det som allerede er udsendt på Blu-ray

Endelig forholder det sig sådan med ’Den serbiske dansker’, at dvd-rettighederne varetages 100 % af en ekstern producent, så vi har desværre ingen indflydelse på dette.

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af Henrik » man 29. apr 2013 20:46

Mange tak for svaret - trist, at markedet ikke er større vedr. danske dvd/blu-ray :(

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » ons 5. jun 2013 14:58

Tidligere stod DR som ejer af det meste, af de danskproducerede udsendelser, film og tv-serier, som blev udsendt i DR tv - det er desværre ikke tilfældet mere.
Selvom om en del har DRs logo, så ejer DR ikke ret meget mere - det gælder også en del nyproduceret drama som f.eks. Broen - så det er blevet producentselskaber, som også bestemmer om noget skal udsendes på DVD eller Blu-ray.

Derimod gælder der nogle andre regler vedr. DRs Bonanza internetside - selvom Bonanza har en hel del, så tilgodeser det ikke alle.

Tekstning er en ekstra service på en del udgivelser - licensen er også en afgift til DR, men ikke nødvendigvis det, som giver flere muligheder, så flere produktioner når bredere ud - desværre.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » lør 17. aug 2013 13:06

Mens DR har valgt tilsidesætte ældre dramaproduktioner, som nok har et større købepublikum, så udsender de nu Erik Kjersgaards Danmarkshistorie i samlet DVD bokssæt den 12. september

DRs beslutninger er ikke til at blive klog på - specielt at de har valgt at udsende denne pragtfulde serie KUN på DVD, selvom den sikkert kunne se ligeså godt ud på Blu-ray!

Ses bl.a. her: http://www.laserdisken.dk/html/visvare. ... 6487775463

Fås dog også andre steder til en billigere pris.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » ons 4. sep 2013 13:33

DR lever i en forvirrende tid - de har tilsyneladende svært ved at indgå aftaler med deres leverandører.

Det giver nu udslag i, at den stort oplagte DVD udgivelse af Erik Kjersgaards Danmarkshistorie, er "udgået" hos leverandøren, skønt den endnu ikke har været muligt at købe.

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Bruun » fre 3. jan 2014 11:51

Jeg har hørt at hvis man har pengene til det, så kan man specialbestille programmer på dvd hos DR.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » søn 5. jan 2014 13:39

Bruun skrev:Jeg har hørt at hvis man har pengene til det, så kan man specialbestille programmer på dvd hos DR.
Lidt af det samme kendes fra ugeblade og aviser vedr. fotos.

Men helt specifikt DR, så tror jeg sådan en specialbestilling på DVD hos DR bare vil være en råbåndsudgave overført til DVD - det vil sige, at kvaliteten vil være derefter, og som tidligere nævnt, evt. tekstning, som DR har på visse officielle udgivelser, ikke vil være der.

Men indtjeningsmæssigt vil pengene ryge direkte til DR, og ikke hvis det er officielle udgivelser via eksterne udgivelsesselskaber, som også får deres bid af kagen.

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af Henrik » søn 5. jan 2014 16:34

Bruun skrev:Jeg har hørt at hvis man har pengene til det, så kan man specialbestille programmer på dvd hos DR.
Jeg forespurgte for ca. 15 år siden på et 45 minutter langt portrætprogram fra 1973. En sådan bestilling ville dengang koste mig ca. kr. 3.800,- - på VHS :shock:

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » søn 5. jan 2014 16:40

Henrik skrev:
Jeg forespurgte for ca. 15 år siden på et 45 minutter langt portrætprogram fra 1973. En sådan bestilling ville dengang koste mig ca. kr. 3.800,- - på VHS :shock:
Det er jo det rene landevejsrøveri - og så fra en offentligt finansieret institution.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » søn 5. jan 2014 16:54

poul s skrev:
Henrik skrev:
Det er jo det rene landevejsrøveri - og så fra en offentligt finansieret institution.
Det er jo altid et spørgsmål om rettigheder - men en halvering ville nok stadig være for høj for nogle.

DR har jo deres Bonanza-side - men på den er der også begrænsninger. Rent teknisk har DR vist for et år siden lagt det på en teknisk leverandør. - Forbedring er der ikke endnu, idet sidens søgefunktion via søgefeltet indimellem så virker den ikke.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tirs 26. aug 2014 11:20

DR er nok stadig fanget i en rettighedsjungle, siden de ikke dette efterår har annonceret nye udgivelser.

Men hvis DR vil have lidt ekstra i økonomikassen, så havde de nok også annonceret noget nyt.

Besvar