Revykøbing kalder - men med Scanbox som udgiver?

Debat om danske dvd og blu-ray - og om siden danskedvd.dk

Redaktør: Henrik

Besvar
dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Revykøbing kalder - men med Scanbox som udgiver?

Indlæg af dafito » fre 7. mar 2014 10:44

Under Kommende udgivelser den 8. maj, figurerer bl.a. Revykøbing kalder, den glæder jeg mig til.

Men har Scanbox ikke solgt alle deres danske film til Nordisk Film, hvorfor er Scanbox så nævnt som udgiver?

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Revykøbing kalder - men med Scanbox som udgiver?

Indlæg af Henrik » fre 7. mar 2014 23:10

Det ligner et typisk Scanbox cover lige nu, front og fra siden - med svanelogo osv., har dog ikke set bagsiden endnu.

Jeg ved godt, at Nordisk Film stort set har alle de gamle titler nu, skal dog lige se, hvordan de udgiver de gamle "Scanbox" titler ... rettes måske senere, når jeg/vi ved noget mere...
Hilsen Henrik :)

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » fre 11. apr 2014 20:21

Henrik, her tæt på den nævnte udgivelsesdato på bl.a. Revykøbing kalder, så bringer en hurtig søgning hos nogle af DVD-butikkerne ikke noget nyt - så har du noget nyt?

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af Henrik » fre 11. apr 2014 22:23

Desværre ved jeg ikke mere om denne udgivelse, jeg er også spændt på om Den opvakte jomfru er med i denne omgang...

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » søn 4. maj 2014 10:08

Det ser ud til, at selskaberne, om det så er Scanbox eller Nordisk Film, endnu en gang ikke kan overholde udgivelsesdato til deres købere.

Da vi ikke ser så mange CD udgivelser mere med revy og det der ligner, så er mine øjne rettet mod revyfilm som netop Revykøbing.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tors 8. maj 2014 15:49

For nogle år siden, kunne man af og til finde udgivelsesnyt på både Scanbox' og Nordisk Films internetsider - men det er lukket land nu! Men nu hvor Nordisk Film nærmest står alene med det store danske filmkatalog, så kunne de jo møde deres købere her på danskedvd.

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af Henrik » tors 8. maj 2014 23:33

Ja - det tvivler jeg dog på de vil bruge tid på - desværre :(

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » fre 9. maj 2014 10:22

Henrik skrev:Ja - det tvivler jeg dog på de vil bruge tid på - desværre :(
Man kan jo så spørge sig selv om, hvorfor Nordisk Film har travlt med at kapre næsten samtlige danske film, når de så IKKE vil yde deres kulturskabende pligt, at udbrede de danske film (om det så er på DVD/Blu-ray eller en egentlig dansk/nordisk orienteret filmkanal) til danskerne?
- Så må jeg altså sige, at jeg ikke har meget tilovers for Nordisk Film som kulturinstitution!

Men tilbage til Revykøbing kalder - beretninger er åbne vedrørende den film?

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » ons 14. maj 2014 17:21

Selvom Danske dvd gør en ihærdig indsats for at levere nyheder om kommende udgivelser, så kan jeg se at meget nu er fjernet, så selvom dato for nogle dage siden blev slettet, så kan man nu slet ikke se nogen titel på f.eks. Revykøbing kalder - kan det tolkes som en erkendelse af, at selskaberne ikke ønsker nogen melding mere?

Troværdighed fra selskabernes side, må så være en kendsgerning :-(

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af Henrik » ons 14. maj 2014 22:42

Ja, de tidligere annoncerede titler var oprindeligt planlagt udgivet af Scanbox 8. maj 2014 - inden frasalget til Nordisk Film - og Nordisk har desværre slet ikke planer om at udgive disse titler (endnu?), derfor er de nu helt fjernet fra siden, så der ikke opstår falske forhåbninger...

Om Nordisk Film så overhovedet har planer om at udgive nogle af de mange gode gamle film (fra før Rocking Silver), der fortsat ikke har været på dvd, vides ikke p.t.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tors 15. maj 2014 16:31

Henrik skrev:Ja, de tidligere annoncerede titler var oprindeligt planlagt udgivet af Scanbox 8. maj 2014 - inden frasalget til Nordisk Film - og Nordisk har desværre slet ikke planer om at udgive disse titler (endnu?), derfor er de nu helt fjernet fra siden, så der ikke opstår falske forhåbninger...

Om Nordisk Film så overhovedet har planer om at udgive nogle af de mange gode gamle film (fra før Rocking Silver), der fortsat ikke har været på dvd, vides ikke p.t.
Det er jo beklageligt, at branchen som sådan, IKKE ønsker at værne om dansk filmkultur og sørge for at danskerne så også for lov til at se alle danske film.

Med hensyn til Nordisk Film i særdeleshed, så slog de jo store brød op, da de begyndte at kapre den danske filmskat, at de ville gøre alt for at opretholde kendskabet til den danske filmskat - det har vi så til gode at se.

Besvar