Palladium Film - stort udvalg hos visse butikker

Debat om danske dvd og blu-ray - og om siden danskedvd.dk

Redaktør: Henrik

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Palladium Film - stort udvalg hos visse butikker

Indlæg af dafito » ons 20. aug 2014 11:19

Jeg har lige været i en lokal Føtex og der så jeg et større udvalg af Palladium Film på DVD - men også hos visse Super Brugsen butikker kan man finde et udvalg.

Selvom det handler om at begrænse sig, så kan det være svært at vælge. - Men nu er det heller ikke alle af deres film, der er lige gode. Fælles for Palladium Film er dog den høje kvalitet på DVD'erne. Mange mangler dog at blive udgivet - hvis de overhovedet bliver det?

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: Palladium Film - stort udvalg hos visse butikker

Indlæg af dafito » tirs 2. sep 2014 13:11

Jeg vil vove den påstand, at til sammenligning med Nordisk Films fordums tid og kvalitet, at Palladium sammen med Nordisk Film står som de største filmselskaber. Og mens vi venter på flere udgivelser af Palladium film, så er det da et pænt udvalg, der kan købes hos nævnte butikker.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » fre 5. sep 2014 15:57

Selvom Palladium Film var en betydelig del af pakken hos ejerskabet hos Scanbox, så der er vist ingen, udover Palladium Film selv der nu står som ejer af filmene.

I et svar på mail, henviser Nordisk Film bare til Palladium Film for yderligere svar om fremtidige udgivelser.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tirs 9. sep 2014 11:16

Jeg har prøvet at lede lidt på internettet - nogen konkret adresse eller anden henvisning til ejerskabet af Palladium Film, kan jeg ikke finde. Så hvis ikke Scanbox stadig er ejer, så kan det være en på dette forum ved noget?

Brugeravatar
Gniske
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Gniske » tirs 9. sep 2014 21:57

Det er meget svært at få info om dette her - så jeg ved ikke om jeg har så meget nyt at berette om - men der gik jo på et tidspunkt et rygte om at Nordisk Film også havde fået Palladium's film, men det havde så ikke noget på sig.

Jeg vil tro at det stadig er Scanbox som kommer med Palladium-film, det er ASA-filmene og Saga Studio-filmene som er smuttet til Valby - var det ikke i sommeren 2013 at der kom et par Palladium-film fra Scanbox, det mener jeg - men det er jo lidt tid siden nu og personlig venter jeg da på de mange Palladium-film fra 40'erne som endnu ikke er ude på dvd - dem savner mange folk, tror jeg.

Alle selskaberne har jo lavet fremragende film - Nordisk Film kan mange folk bedst li' pga. Olsen-Banden osv. - nogen er mest vilde med ASA-filmene ( Korch-land og lille-per-film ) - Saga Studio-filmene er også populære, for de lavede mange gode og populære film i 50'erne og 60'erne - men personlig hælder jeg nok mest til Palladium, jeg ved ikke, der er noget stort over deres film, det må jeg sige. Og grunden til min begejstring for Palladium er måske nok at min favorit-instruktør, Johan Jacobsen, lavede de fleste af sine film hos det selskab - og så var man som film-samler altid tilfreds når man så en dvd-film fra Palladium, fordi de havde gjort sig meget umage, og det er en stor sorg at Preben Mortensen ikke lever længere, for han sørgede altid for at Palladium-filmene så flotte ud, når de udkom på dvd.

Jeg har fundet denne email-adresse, jeg ved ikke om de har fået en ny email-adresse, men det kan jo prøves palladium@palladium.com

Ulla Nielsen fra Palladium har jeg mailet med for nogen år siden og hun var vældig flink - men jeg ved ikke hvordan det står til her i 2014, jeg tror desværre også at Palladium har penge-problemer, og jeg tror måske det primært er derfor vi hører så lidt til dem på dvd-fronten.

Jeg håber meget at der snart sker noget, men det har man jo sagt i nogen år nu - vi ku' dælme godt trænge til mange flere dvd-udgivelser fra Palladium - men også de mangelende Saga Studio-film fra Nordisk Film, samt Nordisk Film's egne film-perler, og også de manglende ASA-film fra isbjørnen, dem må vi ikke glemme.

Man føler desværre lidt at man i Danmark i dvd-branchen er ret så ligeglade med den danske film-arv, det er som at slå i en dyne, der sker ikke noget - det er trist at de mere tænker på nye film og serier.
Senest rettet af Gniske fre 17. okt 2014 22:48, rettet i alt 1 gang.
Gniske

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » lør 27. sep 2014 23:27

Gniske skrev:Det er meget svært at få info om dette her - så jeg ved ikke om jeg har så meget nyt at berette om - men der gik jo på et tidspunkt et rygte om at Nordisk Film også havde fået Palladium's film, men det havde så ikke noget på sig.

Jeg vil tro at det stadig er Scanbox som kommer med Palladium-film, det er ASA-filmene og Saga Studio-filmene som er smuttet til Valby - var det ikke i sommeren 2013 at der kom et par Palladium-film fra Scanbox, det mener jeg - men det er jo lidt tid siden nu og personlig venter jeg da på de mange Palladium-film fra 40'erne som endnu ikke er ude på dvd - dem savner mange folk, tror jeg.

Alle selskaberne har jo lavet fremragende film - Nordisk Film kan mange folk bedst li' pga. Olsen-Banden osv. - nogen er mest vilde med ASA-filmene ( Korch-land og lille-per-film ) - Saga Studio-filmene er også populære, for de lavede mange gode og populære film i 50'erne og 60'erne - men personlig hælder jeg nok mest til Palladium, jeg ved ikke, der er noget stort over deres film, det må jeg sige. Og grunden til min begejstring for Palladium er måske nok at min favorit-instruktør, Johan Jacobsen, lavede de fleste af sine film hos det selskab - og så var man som film-samler altid tilfreds når man så en dvd-film fra Palladium, fordi de havde gjort sig meget umage, og det er en stor sorg at Preben Mortensen ikke lever længere, for han sørgede altid for at Palldium-filmene så flotte ud, når de udkom på dvd.

Jeg har fundet denne email-adresse, jeg ved ikke om de har fået en ny email-adresse, men det kan jo prøves palladium@palladium.com

Ulla Nielsen fra Palladium har jeg mailet med for nogen år siden og hun var vældig flink - men jeg ved ikke hvordan det står til her i 2014, jeg tror desværre også at Palladium har penge-problemer, og jeg tror måske det primært er derfor vi hører så lidt til dem på dvd-fronten.

Jeg håber meget at der snart sker noget, men det har man jo sagt i nogen år nu - vi ku' dælme godt trænge til mange flere dvd-udgivelser fra Palladium - men også de mangelende Saga Studio-film fra Nordisk Film, samt Nordisk Film's egne film-perler, og også de manglende ASA-film fra isbjørnen, dem må vi ikke glemme.

Man føler desværre lidt at man i Danmark i dvd-branchen er ret så ligeglade med den danske film-arv, det er som at slå i en dyne, der sker ikke noget - det er trist at de mere tænker på nye film og serier.
Det lyder som du har haft en rimelig god kontakt med Palladium Film - og ja Preben Mortensen er savnet som en respektfuld tekniker på de danske film - og Palladium Film i særdeleshed.

Ang. det med økonomien, så har jeg flere steder i andre tråde anbefalet at gøre brug af print on demand. - Så kunne man følge købernes ønsker.

Samt udvide det til flere platforme som f.eks. streamingleverandørerne - samt et regulær ønske om en dansk (nordisk) filmkanal til alle de gamle danske film!

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » lør 27. sep 2014 23:42

Opdateret: Jeg kan bekræfte, at palladium@palladium.com IKKE virker mere - Delivery Status Notification (Failure).

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » lør 18. okt 2014 10:51

Scanbox er end ikke vendt tilbage med svar på en mail vedr. Palladium Film!

VincentVega
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København

Indlæg af VincentVega » ons 22. okt 2014 13:30

Jeg kan oplyse at Scanbox aldrig har ejet Palladium, men har stået for dvd-udgivelsen af Palladiums titler.
Palladium er stadig et selvstændigt firma som kan kontaktes på:

palladium@palladium.dk

dafito skrev:Jeg har prøvet at lede lidt på internettet - nogen konkret adresse eller anden henvisning til ejerskabet af Palladium Film, kan jeg ikke finde. Så hvis ikke Scanbox stadig er ejer, så kan det være en på dette forum ved noget?

Brugeravatar
Raffles
Superbruger
Superbruger
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Raffles » tors 23. okt 2014 20:32

I England og USA samt til dels Tyskland nu også, er man vildt optaget af landenes gamle filmhistorie, hvor det hos danske selskaber kniber lidt mere med interessen at udsende fra gemmerne. Der er selvfølgelig også meget mere at udvælge fra i de lande end herhjemme, men Warner har jo f.eks. sit populære arkivprogram hvor film udgives på dvd-r og andre studios følger nu trop. I England udgiver Network og Renown for tiden mange sjældne engelske film. Jeg frygter lidt at Nordisk vil sætte sig på det hele, og udelukkende satse på de velkendte titler som Far til fire for 117. gang. Med mindre de får gang i on-demand ideen, der dog for mig kun giver mening som filmsamler hvis det kan brændes på dvd, i det mindste er det forhåbentlig tilfældet.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » lør 15. nov 2014 21:56

VincentVega skrev:Jeg kan oplyse at Scanbox aldrig har ejet Palladium, men har stået for dvd-udgivelsen af Palladiums titler.
Palladium er stadig et selvstændigt firma som kan kontaktes på:

palladium@palladium.dk

dafito skrev:Jeg har prøvet at lede lidt på internettet - nogen konkret adresse eller anden henvisning til ejerskabet af Palladium Film, kan jeg ikke finde. Så hvis ikke Scanbox stadig er ejer, så kan det være en på dette forum ved noget?

Hvorfor får jeg så følgende besked ved at sende en mail til palladium@palladium.dk: Delivery Status Notification (Failure)

En mailadresse der virker er en fordel :)

Men ellers lyder det som om, at du har en større insiderviden om Palladium Film?

Det er jo lidt underligt at Palladium Film er røget lidt i glemmebogen, efter at Nordisk Film har købt næsten rub og stub af hvad der findes af gamle danske film.

Jeg ser gerne, at Palladium Film ikke ryger i glemmebogen - der er f.eks. "Min kones ferie" - netop i dag vist på DR 1, ikke mere til at opdrive på DVD.

Men sådan kan det gå, hvis man for sent får øje på filmkvaliteter.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » lør 15. nov 2014 22:04

Raffles skrev:I England og USA samt til dels Tyskland nu også, er man vildt optaget af landenes gamle filmhistorie, hvor det hos danske selskaber kniber lidt mere med interessen at udsende fra gemmerne. Der er selvfølgelig også meget mere at udvælge fra i de lande end herhjemme, men Warner har jo f.eks. sit populære arkivprogram hvor film udgives på dvd-r og andre studios følger nu trop. I England udgiver Network og Renown for tiden mange sjældne engelske film. Jeg frygter lidt at Nordisk vil sætte sig på det hele, og udelukkende satse på de velkendte titler som Far til fire for 117. gang. Med mindre de får gang i on-demand ideen, der dog for mig kun giver mening som filmsamler hvis det kan brændes på dvd, i det mindste er det forhåbentlig tilfældet.
Hvis interessen og fokus for gamle dansk film skal udbredes, så nytter det bestemt IKKE at være ensidig i udgivelsesholdningen.

Men Nordisk Film styrer jo en stor del, efter overtagelsen af film fra de andre selskaber.

Vi mangler konkurrencen - jeg tvivler på on-demand, og hvad der ellers er forude, bliver bedre.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » søn 16. nov 2014 11:38

Noget tyder på, at det sidste der er udsendt på DVD, med Scanbox som udgiver, er "Manden der tænkte ting" - den er i min samling.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tors 20. nov 2014 16:46

Forleden dag fik jeg endelig en mail sendt korrekt afsted - nogen fejlmelding har jeg ikke fået. Nu håber jeg, at der kommer nyt om Palladium Film. :)

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » fre 21. nov 2014 17:26

dafito skrev:Forleden dag fik jeg endelig en mail sendt korrekt afsted - nogen fejlmelding har jeg ikke fået. Nu håber jeg, at der kommer nyt om Palladium Film. :)
daf!

Kan du huske for snart længe siden, at jeg skrev til dig: "Held og lykke, Don Quixote"?

Du må da indrømme, at din kamp mod filmselskaberne er en kamp mod vindmøller, men
jeg tager hatten af for dine vedvarende henvendelser. Lad det nu ikke ødelægge din
nattesøvn pga. deres manglende svar eller forhalende svar.

Besvar