Palladium Film - stort udvalg hos visse butikker

Debat om danske dvd og blu-ray - og om siden danskedvd.dk

Redaktør: Henrik

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: Palladium Film - stort udvalg hos visse butikker

Indlæg af dafito » fre 21. nov 2014 22:12

poul s skrev:
dafito skrev:Forleden dag fik jeg endelig en mail sendt korrekt afsted - nogen fejlmelding har jeg ikke fået. Nu håber jeg, at der kommer nyt om Palladium Film. :)
daf!

Kan du huske for snart længe siden, at jeg skrev til dig: "Held og lykke, Don Quixote"?

Du må da indrømme, at din kamp mod filmselskaberne er en kamp mod vindmøller, men
jeg tager hatten af for dine vedvarende henvendelser. Lad det nu ikke ødelægge din
nattesøvn pga. deres manglende svar eller forhalende svar.

Hvis folk virkelig viste deres sande jeg og virkelig bakkede op om den danske filminteresse - i stedet for kun smalltalk - så kunne vi jo være mange til at presse på for en fortsat udvikling til glæde for interessen for de gamle danske film.

Det skal ikke bare være rent pop - kom nu frem og vis noget arrangement!

Vi skal gerne udover Facebook og danskedvd - kom alle i andre!
Vis nu noget arrangement! :)

Brugeravatar
Gniske
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Gniske » søn 23. nov 2014 17:02

Jeg er enig med dig, dafito.

Jeg er jo ligesom du selv vild med gamle danske film og det irriterer mig grænseløst at der ikke sker mer' på området. Jeg gør løbende lidt i denne sag, jeg kontakter Nordisk Film på mail ( men de gider jo ikke rigtig komme med en tilbagemelding ) og jeg skriver osse på deres Facebook-side, så de kan ikke undgå at læse om det her - jeg har førhen været i mail-kontakt med Ulla Nielsen fra Palladium og jeg håber at Palladium kommer med et svar til dig, dafito - og jeg har osse en del gange kontaktet Scanbox, det er jo dem med ASA-film, men på det sidste har de heller ikke gidet kommet med en tilbagemelding og det er generelt skuffende at man ofte bliver mødt af en mur af tavshed når man spørger ind til deres planer med gamle danske film på dvd, de så hellere at man spurgte dem om nye film, tror jeg - og fornylig kontaktede jeg jo tv-kanalen DK4 for at høre om de ville komme med gamle danske film på deres kanal igen, men det havde de desværre ingen planer om, men de svarede dog og det var da positivt.

Jeg håber virkelig at der er andre brugere her på siden, som også kontakter Nordisk Film, Palladium, Scanbox, og DK4, så de forskellige steder begynder at mærke at der skam er en pæn interesse for de gamle sort/hvid-film - og det skulle jo helst ende ud i mange dvd-udgivelser og også gerne film på DK4. Det er til at blive skør af at der mange steder fra er en stor ligegyldighed med de gamle danske sort/hvid-film, man går mere op i "Dicte" og andet nyt se-en-gang-og-smid-væk-halløj - alle de gamle film bør være tilgængelige for danskerne, samtale slut.

Take care
Gniske
Gniske

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tirs 25. nov 2014 09:22

Gniske skrev:Jeg er enig med dig, dafito.

Jeg er jo ligesom du selv vild med gamle danske film og det irriterer mig grænseløst at der ikke sker mer' på området. Jeg gør løbende lidt i denne sag, jeg kontakter Nordisk Film på mail ( men de gider jo ikke rigtig komme med en tilbagemelding ) og jeg skriver osse på deres Facebook-side, så de kan ikke undgå at læse om det her - jeg har førhen været i mail-kontakt med Ulla Nielsen fra Palladium og jeg håber at Palladium kommer med et svar til dig, dafito - og jeg har osse en del gange kontaktet Scanbox, det er jo dem med ASA-film, men på det sidste har de heller ikke gidet kommet med en tilbagemelding og det er generelt skuffende at man ofte bliver mødt af en mur af tavshed når man spørger ind til deres planer med gamle danske film på dvd, de så hellere at man spurgte dem om nye film, tror jeg - og fornylig kontaktede jeg jo tv-kanalen DK4 for at høre om de ville komme med gamle danske film på deres kanal igen, men det havde de desværre ingen planer om, men de svarede dog og det var da positivt.

Jeg håber virkelig at der er andre brugere her på siden, som også kontakter Nordisk Film, Palladium, Scanbox, og DK4, så de forskellige steder begynder at mærke at der skam er en pæn interesse for de gamle sort/hvid-film - og det skulle jo helst ende ud i mange dvd-udgivelser og også gerne film på DK4. Det er til at blive skør af at der mange steder fra er en stor ligegyldighed med de gamle danske sort/hvid-film, man går mere op i "Dicte" og andet nyt se-en-gang-og-smid-væk-halløj - alle de gamle film bør være tilgængelige for danskerne, samtale slut.

Take care
Gniske

Derfor mener jeg også, at brugere der virkelig har noget at byde ind med, som det lyder til at brugeren VincentVega har af indsigt, ja så må det være på sin plads med aktivitet til fordel for de danske filmfans!

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » ons 26. nov 2014 10:27

Palladium Film er i gang med en større oprydning i det gamle materiale og der er foreløbig ikke noget nyt om nye udgivelser.

Palladium har ikke noget samarbejde med Scanbox i øjeblikket.

Udsættelsen af nye udgivelser skyldes ikke at Preben Mortensen ikke er her mere.
Han har ikke stået for alle Palladiums udgivelser og der er mange andre der kan.

Men Palladium Film lever i bedste velgående og ligger på adressen:
A/S Palladium
Halfdansgade 10
2300 København S

Brugeravatar
Gniske
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger

Indlæg af Gniske » tors 27. nov 2014 21:43

Det er cool nok, dafito - alletiders at Palladium har ryddet op og at de gi'r lyd fra sig, det er måske et lille lys i mørket for os det her - vi må jo snuppe alle de halmstrå, som vi kan få fat i, og det er betryggende at høre at de har andre gode folk ansat og at Preben Mortensen ikke stod for alle udgivelserne, så hvis vi tager ja-hatten på og er optimister, så kunne det jo være at vi var heldige at der kom nogen Palladium-film på dvd i 2015, for der mangler jo dælme en del gode film.

Det med det manglende samarbejde med Scanbox lyder måske ikke så godt - men vi må håbe at de finder en fornuftig model og får udsendt deres film på dvd hos nogen andre.

Take care
Gniske

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tors 5. feb 2015 10:43

Den vidende VincentVega vendte aldrig tilbage til denne tråd - vi andre venter spændte på nye udgivelser fra Palladium Film.

Brugeravatar
Gniske
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger

Indlæg af Gniske » tirs 29. sep 2015 21:25

Jeg har her i starten af efteråret været lidt i kontakt med Palladium, men der er deværre ikke meget nyt at berette om.

Det var lidt den samme gamle sang, om at de desværre ikke kunne oplyse om, hvilke film der kommer fremover, og de nævnte at der er ikke nogen tidspunkter for nye udgivelser - og de fortalte same old news, med at de er ved at gennemgå deres mastermateriale.

Derefter blev der fortalt der skulle tages stilling til, hvilke ting der skal restaureres.

Det gode er, at de trods alt er lidt i gang med sagerne, den dårlige ting er, at det måske varer en rum tid før der dukker noget op på dvd.

Personlig håber jeg jo at de har fokus på 40'erne, for det er der alle de bedste film ligger og venter på dvd-udgivelse, det vil næsten ikke være til at bære, hvis perioden 1955-1965 igen bliver skubbet frem i køen.

Igen når det drejer sig om gamle danske film på dvd, så må vi væbne os med tålmodighed.

Jeg forslog dem også at de kunne overveje MOD-dvd, hvor folk henvendte sig hos dem, og så sendte man, de ønskede film til folk - se, det ville jo være smart og genialt, men de svarede ikke på det, og jeg er bange for, at det ikke er den vej, som de vælger at gå - så man må igen bare nøjes med de film, som de selv udvælger som dvd-udgivelser. Jeg har den holdning at samtlige danske film burde være tilgængelige for danskerne, men selskaberne og jeg ser ikke eye to eye i den sag.

Take care
Gniske

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tors 1. okt 2015 11:02

Gniske skrev:Jeg har her i starten af efteråret været lidt i kontakt med Palladium, men der er deværre ikke meget nyt at berette om.

Det var lidt den samme gamle sang, om at de desværre ikke kunne oplyse om, hvilke film der kommer fremover, og de nævnte at der er ikke nogen tidspunkter for nye udgivelser - og de fortalte same old news, med at de er ved at gennemgå deres mastermateriale.

Derefter blev der fortalt der skulle tages stilling til, hvilke ting der skal restaureres.

Det gode er, at de trods alt er lidt i gang med sagerne, den dårlige ting er, at det måske varer en rum tid før der dukker noget op på dvd.

Personlig håber jeg jo at de har fokus på 40'erne, for det er der alle de bedste film ligger og venter på dvd-udgivelse, det vil næsten ikke være til at bære, hvis perioden 1955-1965 igen bliver skubbet frem i køen.

Igen når det drejer sig om gamle danske film på dvd, så må vi væbne os med tålmodighed.

Jeg forslog dem også at de kunne overveje MOD-dvd, hvor folk henvendte sig hos dem, og så sendte man, de ønskede film til folk - se, det ville jo være smart og genialt, men de svarede ikke på det, og jeg er bange for, at det ikke er den vej, som de vælger at gå - så man må igen bare nøjes med de film, som de selv udvælger som dvd-udgivelser. Jeg har den holdning at samtlige danske film burde være tilgængelige for danskerne, men selskaberne og jeg ser ikke eye to eye i den sag.

Take care
Du må lige definere MOD-dvd? - Er det det samme som jeg tidligere har nævnt, print on demand?

Men det er godt, at det er flere, som kontakter Palladium Film - du har i hvert fald fået en lidt anden vinkel, end min seneste kontakt til selskabet :)

Jeg ser også dit svar, som at Palladium ikke bare springer på samme vogn som Nordisk Film - da slet ikke deres Dansk Film Skat!

Nu nævner du den triste periode 1955-1965 - jeg så meget gerne, at "Selvmordsskolen" snart udkom på DVD - Jørgen Rygs pragtpræstation burde forlængst have været udsendt på DVD!

Brugeravatar
Gniske
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger

Indlæg af Gniske » tors 1. okt 2015 18:36

Ja, det er det samme - MOD er Movies on demand.

Ja, jeg er nok lidt hård ved den periode 1955-1965, men det er ikke den bedste periode i dansk filmhistorie efter min mening - men der er da undtagelser, "Selvmordsskolen" er et fint eksempel på det - og "Vi er allesammen tossede" fra 1959 er da også en vidunderlig film, men ellers var det generelt en metervarer-periode med langt mellem snapsene og med uhørt lavt niveau.
Gniske

Jan H

Indlæg af Jan H » tors 28. jun 2018 22:11

Nyt fra Palladium (DFI)
Det ser ud som om Palladium's film begynder at komme på danskfilm's skat side fra Juli.
Iflg. deres facebook side kommer Bussen den 20 Juli og Mor skal giftes 27 Juli

Med Venlig Hilsen Jan H

Besvar