Tine - 1864

Debat om danske dvd og blu-ray - og om siden danskedvd.dk

Redaktør: Henrik

Besvar
dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Tine - 1864

Indlæg af dafito » lør 11. okt 2014 16:49

Her i 150-året for krigen i 1864, så er det underligt at filmen "Tine" ikke har fundet vej til Blu-ray!

Nå men, jeg nåede at købe DVD-udgaven fra Metronome, inden masteren blev overtaget af Nordisk Film.
Jeg ved ikke om Nordisk Film har ændret væsentligt på DVD-udgaven, efter de har overtaget rettighederne til den?
Men er der brugere som har købt "Tine" på DVD med Nordisk Films logo, så kan de jo komme med bud her? :)

Men den gamle Metronome-udgave står perfekt!
Fotografisk flot - et drama, hvor de store krigshandlinger er effektivt vist - selvom den er en dansk film fra 1964.

Underlægningsmusikken, lidt af et særpræg for tidens film, passer perfekt!

Det er svært at trække nogle frem fra andre - alle skuespillere er glimrende.
- Men det er lidt sjovt, at Christoffer Bro ses i glimt, eftersom hans søn, Nikolas Bro, medvirker i den nye tv-serie "1864".

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Re: Tine - 1864

Indlæg af Henriette Nilsson » man 13. okt 2014 10:11

dafito skrev:Her i 150-året for krigen i 1864, så er det underligt at filmen "Tine" ikke har fundet vej til Blu-ray!

Nå men, jeg nåede at købe DVD-udgaven fra Metronome, inden masteren blev overtaget af Nordisk Film.
Jeg ved ikke om Nordisk Film har ændret væsentligt på DVD-udgaven, efter de har overtaget rettighederne til den?
Men er der brugere som har købt "Tine" på DVD med Nordisk Films logo, så kan de jo komme med bud her? :)

Men den gamle Metronome-udgave står perfekt!
Fotografisk flot - et drama, hvor de store krigshandlinger er effektivt vist - selvom den er en dansk film fra 1964.

Underlægningsmusikken, lidt af et særpræg for tidens film, passer perfekt!

Det er svært at trække nogle frem fra andre - alle skuespillere er glimrende.
- Men det er lidt sjovt, at Christoffer Bro ses i glimt, eftersom hans søn, Nikolas Bro, medvirker i den nye tv-serie "1864".
Jeg har aldrig set den - men kunne da godt tænke mig at se den :)

Anede ikke at man via filmen Tine får et indblik i tiden omkring 1864

Mvh.

Henriette

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: Tine - 1864

Indlæg af dafito » man 17. nov 2014 23:15

Mens debatten raser om tv-serien 1864, så er der trods alt fokus på 1864.

Jeg kan kun opfordre Nordisk Film at udsende Tine på f.eks. Blu-ray.

Besvar