The Salvation

Debat om danske dvd og blu-ray - og om siden danskedvd.dk

Redaktør: Henrik

Besvar
dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

The Salvation

Indlæg af dafito » lør 18. okt 2014 16:57

Jeg kan kun advare andre mod at købe denne film, da den lydteknisk er dårlig.

Den går for at være en dansk produktion, men det ser ud til at den meget hurtig er sendt ud på Blu-ray, at den ikke har gennemgået en lydteknisk behandling - og end ikke har fuld dansk tekstning!

Det er Zentropa og Nordisk Film der står bag denne film - jeg forventer svar på mail fra dem!

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: The Salvation

Indlæg af dafito » søn 19. okt 2014 12:05

Siden de danske kartoffelwesterns, Præriens skrappe drenge & Guld til præriens skrappe drenge, har dansk film forsøgt sig med westernfilm - lige indtil nu med denne film, der kun næsten nærmer Sergio Leones spaghetti films styrke
- men det der ryster mig mest i min grundvold, at den er teknisk dårligt udsendt - samt den tider mumlende dialog IKKE er fuldt dækket ind via den manglende fulde danske undertekstning!

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » søn 19. okt 2014 12:46

dafito skrev:Siden de danske kartoffelwesterns, Præriens skrappe drenge & Guld til præriens skrappe drenge, har dansk film forsøgt sig med westernfilm - lige indtil nu med denne film, der kun næsten nærmer Sergio Leones spaghetti films styrke
- men det der ryster mig mest i min grundvold, at den er teknisk dårligt udsendt - samt den tider mumlende dialog IKKE er fuldt dækket ind via den manglende fulde danske undertekstning!
Hold dig langt væk fra Mads Mikkelsen, hvis du vil undgå "mumlere".

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » søn 19. okt 2014 12:57

poul s skrev:
dafito skrev:Siden de danske kartoffelwesterns, Præriens skrappe drenge & Guld til præriens skrappe drenge, har dansk film forsøgt sig med westernfilm - lige indtil nu med denne film, der kun næsten nærmer Sergio Leones spaghetti films styrke
Hold dig langt væk fra Mads Mikkelsen, hvis du vil undgå "mumlere".
Jeg synes ikke altid, at Mads Mikkelsens "mumlen" er slem - men i The Salvation er Mads Mikkelsen ikke ene om den dårlige lyddialog.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tors 23. okt 2014 11:02

Her er et svar fra Nordisk Film:

Det er, med din henvendelse, gået op for mig, at der er sket en beklagelig fejl på denne udgivelse.’

Vi tekster normalt altid vores danske lokale produktioner med TTH.

Vores produktionsafdeling sidder nu med røde ører efter din henvendelse, og har lovet mig at det ikke gentager sig

Så med det svar, så må vi desværre acceptere, at den digitale tidsalder kan give tekniske problemer, som ikke kan rettes!
- Læren må være, at man ikke nødvendigvis kan regne med coveroplysninger - og man får det man får!

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » fre 31. okt 2014 10:13

Nordisk Film har manglende kendskab til den danske forbrugerlovgivning - men økonomisk er nævnte udgivelse sikkert ikke den store gevinst for Nordisk Film.

Besvar