Danske film i HD

Debat om danske dvd og blu-ray - og om siden danskedvd.dk

Redaktør: Henrik

Jack

Danske film i HD

Indlæg af Jack » fre 9. jan 2015 16:26

Jeg har lige fået svar på en mail jeg sendte til nordisk film, det syntes jeg i skulle se

Først min mail.

hej Nordisk film

Jeg har bemærket at flere af de gamle danske film der har være vist på tv
gennem det sidste stykke tid, er blevet restaureret i meget fin HD kvalitet
for eksempel flere af de gamle Merry film.
Jeg er meget interesseret i at købe gamle danske film i HD, men kan ikke
finde nogle forhandler der sælger dem, kun DVD’er er tilgængelige
Kan heller ikke købes som download,
så derfor hvor og hvornår bliver de tilgængelige i HD / blu ray

Og så deres svar.

Tak for din henvendelse.

Vi kan med glæde meddele dig, at vi ultimo februar åbner en online kanal: http://www.danskfilmskat.dk
Dette bliver en abonnements-service, hvor man for en beskeden månedsbetaling, vil få adgang til flere hundrede danske filmklassikere i HD kvalitet

jeg glæder mig, hvad siger i ?

Hilsen Jack :D

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: Danske film i HD

Indlæg af dafito » ons 14. jan 2015 10:04

Nu er der åbenbart forskel på, hvem der henvender sig og hvem der svarer hos Nordisk Film!

Men husk på, at øjnene kan bedrages - HD er ikke bare HD.

Selv på en seriøs side som digitalt.tv kan de næsten ikke få armene ned:
http://digitalt.tv/forum/tv-kanaler-og- ... r-i-hd-nu/

Hvis Nordisk Film bruger deres restaurering af de gamle Far til fire-film som rettesnor for at det virkelig er "HD", så skal de nok få nye kunder til deres nye kanal.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » søn 18. jan 2015 10:59

DR er sprunget med på vognen med HD-logoet i programomtalen til deres gamle danske film - men er det virkelig HD, som disse film er blevet fornyet med?

Jeg har mine tvivl.

Jeg så lørdag aften "Kun en pige" fra 1995 - hvis filmen har fået tilført farver og detaljegrad til HD, så synes jeg den udeblev.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » ons 21. jan 2015 10:29

Nu er denne side http://www.danskfilmskat.dk/ omtalt i flere debatemner her på Danskedvd - også i denne debat.
Så noget nyt kommer her:

Nordisk Film er tilsyneladende noget forvirret over, hvilke ben de skal stå på med fremtidens fokus på de gamle danske film:

Mit spørgsmål:
Den lancering bliver det også i samarbejde med de forskellige producenters tv, så vi kan få en brugbar app på tv?

Tak for din henvendelse. Dansk Filmskat er kun på Facebook og i et online magasin med historier fra de elskede klassiske film.
Jeg kan derfor ikke komme nærmere din henvendelse.

Med venlig hilsen

Brugeravatar
Raffles
Superbruger
Superbruger
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Raffles » tirs 10. feb 2015 23:48

At se film online/streaming, kan aldrig nå optimal billedkvalitet ala DVD endsige Blu-ray. I virkeligheden snyder Nordisk Film igen-igen de danske filmfans, de fleste vil jo hellere eje disse film hjemme i samlingen f.eks. på disk, men at downloade er næppe muligt her (eller hvad?). Det giver ingen mening at have filmene liggende på deres server, det skal være hos folk selv. Alt andet er fup og spin, en modedille de nu hopper med på hvor kvaliteten vil lide (sammen med os andre).

Zedi

Indlæg af Zedi » fre 13. feb 2015 13:35

Det ser ud til at den åbner 25. Februar ifølge denne artikel

Kode: Vælg alt

http://mediawatch.dk/Medienyt/Web/article7447416.ece

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » fre 13. feb 2015 19:37

Zedi skrev:Det ser ud til at den åbner 25. Februar ifølge denne artikel

Kode: Vælg alt

http://mediawatch.dk/Medienyt/Web/article7447416.ece
Tror Nordisk Film at de vinder på, ved at drive misvisende oplysninger til dem der personligt henvender sig!?

Denne tråd viser hele to eksempler på to forskellige svar - så Nordisk Film må være forvirret!

- Når så det er sagt, ser det ud som om, at der ikke bliver nogle app til folks tv!
Og hvad med tekstning, som køberne er vant til på DVD?

Zedi

Indlæg af Zedi » fre 13. feb 2015 20:07

De er helt fra snøvsen pga de forskellige oplysninger, for det lader til at det ikke er alle deres medarbejder kan blive enig om der er rigtigt.

Det bliver også lidt spændende om de tilbyder undertekster som på DVD'erne som du selv er inde på eller om de har valgt at skrotte dem.

Jeg vil dog ønske mig at skiverne forbliver produkseret en rum tid endnu.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » fre 13. feb 2015 23:10

Nu nævnte Nordisk Film-side også fået et opløftende fokus på en teknisk side:
http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 9&zoneid=5

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » lør 14. feb 2015 10:30

Hvis Nordisk Film har rent mel i posen, så burde de deltage aktivt i forums som dette for at komme frem med hvad deres produkt indeholder?!

Imødekommende overfor hvad alle danske Filmfans ønsker sig - og ikke bare et trendbærende selskab, som er næsten enerådende med de gamle danske film!

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » søn 15. feb 2015 09:13

Det er jo ret utroligt, at de begejstrede for Nordisk Film streamingskanal er at finde her: http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 9&zoneid=5 - mens de overvældende begejstrede ikke fylder op her. - Er de bange for at ytre sig her?

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » man 16. feb 2015 17:14

Her er nyt fra Nordisk Film:

Jeg kunne af flere årsager (juridiske og praktiske) ikke komme nærmere din henvendelse tilbage i januar måned.

Men som du rigtigt referer til, så lækkede nogle medier historien i sidste uge. Onsdag d. 25. februar er vores officielle lanceringsdag for tjenesten.

Ift. dine spørgsmål så vil der som udgangspunkt ikke være undertekster på filmene. Dansk Filmskat bliver kun en mulighed via APP i løbet af 2015. Hvilke tv-producenter kan jeg ikke sige noget om endnu. Vil du se filmene på dit tv fra vi lancerer, så kan du gøre det via Chromecast eller AirPlay.

Håber det er svar på dine spørgsmål. Vend endelig tilbage hvis jeg kan være yderligere behjælpelig.

Med venlig hilsen

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » man 16. feb 2015 17:36

Da jeg mener, at Nordisk Film er i gang med at tilsidesætte folk, ved at tilbyde et billigt produkt, så har jeg rettet yderligere henvendelse til Nordisk Film.

Her er det seneste svar:
Jeg har rettet dine spørgsmål til nogle af mine kollegaer der sidder med disse spørgsmål i hverdagen. Jeg vender tilbage så snart jeg ved mere.

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » man 16. feb 2015 17:44

dafito skrev:Da jeg mener, at Nordisk Film er i gang med at tilsidesætte folk, ved at tilbyde et billigt produkt, så har jeg rettet yderligere henvendelse til Nordisk Film.

Her er det seneste svar:
Jeg har rettet dine spørgsmål til nogle af mine kollegaer der sidder med disse spørgsmål i hverdagen. Jeg vender tilbage så snart jeg ved mere.

"der sidder med disse spørgsmål i hverdagen" - I loooooooooove it!

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » man 16. feb 2015 17:54

poul s skrev:
dafito skrev:Da jeg mener, at Nordisk Film er i gang med at tilsidesætte folk, ved at tilbyde et billigt produkt, så har jeg rettet yderligere henvendelse til Nordisk Film.

Her er det seneste svar:

"der sidder med disse spørgsmål i hverdagen" - I loooooooooove it!

Det er en abonnementsbaseret tjeneste, der vil koste kr. 49/måned.

Effektiv - til at tilgodese ALLE danske filmfans! - Nej svagthørende og døve vil ikke få gavn af den streamingtjeneste!

Besvar