Danske film i HD

Debat om danske dvd og blu-ray - og om siden danskedvd.dk

Redaktør: Henrik

Brugeravatar
Raffles
Superbruger
Superbruger
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: Odense

Re: Danske film i HD

Indlæg af Raffles » man 16. feb 2015 22:12

Dømt til fiasko, ser det ud til. Hvad pokker har de dog tænkt sig, i hvert fald har de ikke tænkt på fans af den danske filmskat der jo overvejende ønsker at eje filmene til reolen, ofte for filmhistoriske grunde. Nu gøres det hele til et billigt brug-og-smid-væk produkt, ikke alle kan benytte samt en dårligere billedkvalitet liggende (uvist hvor længe) på en server. En skandaløs udvikling og latterliggørelse af både filmene, og publikum. Det er uhyrligt, og Nordisk ejer endda det meste nu, formentlig købt bare for at eliminere konkurrenter. Jeg har ikke tænkt mig at støtte dette, hvis ikke man som minimum kan downloade. Og jeg skal nok klage over det i medierne, hvis ikke Nordisk gør noget seriøst ved et problem for befolkningen man selv har skabt.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tirs 17. feb 2015 09:16

Har man tilgang til Facebook, så kan man jo oprette en erklæring med støttere, så Nordisk Film kan vågne op!

Desværre tror jeg, at der også blandt Facebook-brugere er en del som er sig selv nok til at se mere på prisen og betydning dem selv, UDEN at se på helheden og at der er en mængde mennesker, svagthørende som døve, der ikke får gavn af Nordisk Films streamingstilbud!

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » lør 21. feb 2015 21:46

P.t. er der ikke "prøvebilled", så nu kræver http://www.danskfilmskat.dk/ brugernavn og adgangskode...

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » søn 22. feb 2015 10:33

Hvis den brede skare af filminteresserede danskere KUN tænker på at det er nemt og billigt, UDEN at tænke på bekostning af andre ting som det går ud over, så mener jeg, at Nordisk Film så bare kan køre videre som de har lyst.

Zedi

Indlæg af Zedi » ons 25. feb 2015 00:03

Nu er tjenesten startet.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » ons 25. feb 2015 08:22

Zedi skrev:Nu er tjenesten startet.
Har du tilmeldt dig?

Gratis måned, bare sådan uden videre? Og hvad med de mange registreringer?

Der er en tilbudsrubrik - har du benyttet den? De skriver noget film. Men om det er køb af DVD'er, ved jeg ikke?

Zedi

Indlæg af Zedi » ons 25. feb 2015 12:52

Det med den gratis måned, fungere på samme måde som Viaplay, TV2 Play osv, alså hvor man indtaster sine kort oplysninger, man skal bare huske at afmelde hvis man ikke ønsker at forsætte efter den gratis måned.

Aner ikke noget om den rubrik, men den må jeg heller udforske lidt.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » ons 25. feb 2015 15:11

Lidt teknisk info:
En stationær computer er ikke i stand til at vise noget fra den tjeneste - kun sort billed.
Det er ikke smart at det kun er på tablet, man kan se deres film på!
På tablet, i øvrigt, hakker billedet - ja billedet ryger cirka hvert femte minut!
Så jeg afventer eksperimentet med at forsyne danskerne med gamle danske film. - I øvrigt et temmelig lille udvalg, Nordisk Film har sat op på premieredagen!

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » ons 25. feb 2015 16:32

dafito skrev:Lidt teknisk info:
En stationær computer er ikke i stand til at vise noget fra den tjeneste - kun sort billed.
På tablet, i øvrigt, hakker billedet - ja billedet ryger cirka hvert femte minut!
Så jeg afventer eksperimentet med at forsyne danskerne med gamle danske film. - I øvrigt et temmelig lille udvalg, Nordisk Film har sat op på premieredagen!
Tak for informationen.

Der er i øvrigt lige klasket en artikel på EB. Hér står selvfølgelig ikke noget af dét du nævner.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » ons 25. feb 2015 16:48

poul s skrev:
dafito skrev:Lidt teknisk info:
Tak for informationen.

Der er i øvrigt lige klasket en artikel på EB. Hér står selvfølgelig ikke noget af dét du nævner.
På Facebook bliver tjenesten rost til skyerne - ja her på premieredagen er der næsten kun positive tilkendegivelser!

- Det siges dog, at iPhone og iPad brugere, stort set ingen problemer har.
Jeg har ikke nogle af de nævnte apparater. - Jeg har dog en tablet, en Asus, den bruges primært til at læse bøger på.

Men tilbage til Nordisk Films Danske Film Skat - jeg har sendt dem en mail. Hvis ikke den tjeneste bliver fuldt tilbudt til alle, ja så får de snarest min udmeldelse!

En venlig mand på Nordisk Film lovede dog forleden dag, at en del af de danske film ville have valg af danske undertekster - det er dog ukorrekt! Der findes ingen undertekster!

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » ons 25. feb 2015 17:30

Glæden vil ingen ende tage - på premieredagen, begejstrede fotos af folkekære skuespillere og instruktører på Facebook:
https://m.facebook.com/DenDanskeFilmska ... dk%2F&_rdr

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » ons 25. feb 2015 18:56

Jeg har lige set et indslag i tv-avisen. Et indslag med Nordisk Films digitale direktør. Direktøren ser rosende på det nye streamingtiltag, idet det er det danskerne vil ha'. Hvor ved han det fra? Er det nu sandt, at det er det, som alle danskere vil have?

Og skulle han så ikke tage sig af de tekniske problemer, som nogle påpeger på internettet? Bl.a. på recordere.dk

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » ons 25. feb 2015 19:56

Facebook er desværre din ven i nødens stund - en mand, ansat hos Nordisk Film, har lovet mig, at der nu arbejdes på højtryk for at se på de tekniske problemer med den streamingtjeneste!

Jeg har I øvrigt spurgt til den nærmeste fremtid vedr. udgivelser:
Nordisk Film dropper ikke dvd-salg, men flere og flere ser film og tv på nettet, så derfor omstiller Nordisk Film sig også til dette.

Nu kan tal og personer, jo vendes og drejes, så det passer i strukturen og udviklingen - men her fik vi så det seneste svar om udgivelser. :)

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tors 26. feb 2015 10:14

Der er stadigvæk ikke tilgang via web via en computer!

Muligheden er fremlagt, så jeg, og sikkert andre, venter spændt på, at Nordisk Film i løbet af kort tid får styr på?

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tors 26. feb 2015 12:52

Her info fra den side:

BEKLAGER, VI HAR ET PROBLEM!

En systemfejl forhindrer siden i at fungere som den skal.

Vi gør hvad vi kan for at løse problemet!

Det er fremtiden - det er det, som folk vil have.
Vi er sikkert nogle, der venter med fornøjelse!

Besvar