Danske film i HD

Debat om danske dvd og blu-ray - og om siden danskedvd.dk

Redaktør: Henrik

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: Danske film i HD

Indlæg af dafito » man 16. mar 2015 19:49

Peter74 skrev:
Jan50 skrev:
Gniske skrev:Lige nu er der på hjemmesiden kun en enkelt gammel film som ikke har været tilgængelig på vhs og dvd, nemlig "Vi arme syndere" fra 1952.
"Vi arme syndere" og "Vi som går køkkenvejen", det var de to film, som Nordisk Film lovede mig pr. mail, sidste forår, ville komme ud på dvd senere i 2014.
Men de kom bare ikke ud på dvd.

Og de kommer jo nok heller aldrig ud på dvd.

Venlig hilsen

Jan

Jeg har netop spurgt "Dansk filmskat" på facebook om det er slut med DVD-udgivelser af film som ikke allerede er udkommet 117 gange før.....
Jeg håber, at du får et brugbart svar - jeg har ofte fået modstridende svar!

Du har forhåbentlig et lille håb om flere DVD-udgivelser? :)

Peter74

Indlæg af Peter74 » tirs 17. mar 2015 10:12

Fik svar her til morgen, så håbet lever da:

"Just for the record: Er det slut med at udgive DVD'ere (af gamle film, som ikke har været udgivet 117 gange før) efter at jeres stream-tjeneste er startet?
Synes godt om · · Del
Skriv en kommentar ...

Dansk Filmskat Hej Peter. Nordisk Films DVD-udgivelser og Dansk Filmskat er uafhængige af hinanden.
Fjern Synes godt om · Svar · 1 · 3 min."

Jeg mener at det er falsk markedsføring at man "man får adgang til hundredevis af danske film". Filmene bliver jo udskiftet hele tiden og man "ejer" dem ikke, som man f.eks gør det når man har købt et musiknummer på itunes. Det er mere som en bibliotekstjeneste, hvor bogen (filmen) skal afleveres igen....en ommer!

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » man 23. mar 2015 17:23

Det er alletiders at I holder Nordisk Film i ørerne.

Jeg sidder nu og hører på TV2Nøvs, at Egmont Fonden (der ejer bl.a. Nordisk Film)
har fået et rekordårsregnskab.

De praler jo tit og ofte om alle de gode formål de støtter - ja det er jo nærmest den
rene filantropi. Gå i kødet på dém, og spørg, om det er med Egmonts velsignelse, at
de gamle danske titler skal undertrykkes, kun for at promovere et sekundaprodukt
som Dansk Filmskat, der kun viser tilgængelige titler i pauver kvalitet.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » man 23. mar 2015 19:25

Og hvordan pokker kan danske skuespillere og filminstruktører ukritisk bakke op om Dansk Filmskat!

Og hvordan kan den brede danske Hr. og Fru Jensen ukritisk bakke op om Dansk Filmskat!

Jeg forstår simpelthen ikke folkelige Danmark!

Brugeravatar
Raffles
Superbruger
Superbruger
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Raffles » ons 25. mar 2015 22:37

Det må du nok sige, der er alle mulige underlige forklaringer fra folk; en af de mere absurde er at 'ikke alle ønsker jo at eje'... Nå, men så se dem da bare i TV, det er jo gratis hvorfor så bruge denne tjeneste. Eftersom alle har haft rig mulighed for at købe langt de fleste titler, er jublen noget mystisk. En tvivlsom billedkvalitet online kontra dvd, det burde være en 'no contest' situation men danskerne hopper med på alt nyt for så først at brokke sig senere når man finder ud af der er problemer og kritiske punkter.

Besvar