|
En by i provinsen, er en Dansk TV Serie, fra sidst i 1970erne. Jeg har ventet med længsel, på denne TV serie, og jeg ventede ikke forgæves. Serien var lige så god, som jeg huskede den.
Serien foregår i en by, i Jylland, hvor vi følger politiets arbejde, med de opgaver der er, på en politistation. Person galleriet er formidabelt, og jeg mener faktisk, at alle spiller deres roller glimrende, uden undtagelser. Især har jeg hæftet mig, ved Dirch Passer, der i rollen, som hotelvært, har en rigtig god præstation. Jens Okking's præstation fejler heller ikke noget, men ham har jeg nu også altid syntes godt om. Henning Moritzen ligeledes en fejlfri præstation, i rollen som Kriminalinspektør.
Historierne i serien er måske det eneste minus jeg har sætte, på selve serien. Jeg synes, der er nogle huller, i opklaringsarbejdet, men det er måske bare mig.
MHT. Ekstra materiale, er det nemt overstået, for der er ikke noge hverken tekster, eller interview, med nogen af de medvirkende.
Alt i alt en fantastisk serie som jeg vil give ***½ (3½ stjerner ud af 5) Det der trækker ned, er efter minmening, det manglende ekstramateriale.
_________________ MVH.
Allan
|