En ganske almindelig pige.

Hvilke danske dvd og blu-ray har du set? - Og hvad synes du om dem?

Redaktør: Henrik

Besvar
Brugeravatar
ANR
Forum Ekspert
Forum Ekspert
Geografisk sted: Fyn

En ganske almindelig pige.

Indlæg af ANR » lør 27. okt 2007 01:33

Jeg har lige set filmen En ganske almindelig pige. Filmen der er fra 1940, er en lille sød historie om, hvad der sker, når et filmselskab vælger en ganske ukendt/uprøvet ung pige, til en film, og hvilke kvaler, dette kan medføre. Skuespiller præstationerne, er gode, især Lau Lauritzen Jun. virker rigtig god. Jeg synes også det er forfriskende, at se søskendeparret Neumann, spille sammen. Ib Schønberg, er som altid god synes jeg. Også Jon Iversen er udemærket. Han er en mand, jeg ikke kender så meget t, ihvertfald, ikke som skuespiller, mener han oftest, var bag kameraet, så forfriskende, med en jeg ikke har set så tit.

Iøvrigt bør også fremhæves Gunnar Lauring, som instruktøren, han var også i denne film rigtig god.

Når i ser filmen så læg iøvrigt mærke til de plakater, der er i studiet bla. er der en fra filmen en fuldendt gentleman, med Oswald Helmuth, i hovedrollen. En lille sjov detalje, de har fået med der.

MHT ekstramateriale, er det hurtigt overstået, for der er ikke noget, ikke engang undertekster.

Konklusionen må være 3 stjerner ud af 5.
MVH.
Allan ;-)

Niels Peter
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: Virum

Re: En ganske almindelig pige.

Indlæg af Niels Peter » ons 8. jan 2014 19:28

"En ganske almindelig pige" (premiere 26.12.1940) er vel gennemsnitlig, og det er da interessant at høre og se søskendeparret Neumann optræde.

Der er i filmen muntre replikker, fx af Sigrid Horne-Rasmussen: ”Jeg troede, at det var en transmission fra Dansk Andelssvineslagteri”, om Neumannparrets musikalske udfoldelser.

Den unge kvinde, Tut Kragh, skulle som vinder af bladet FILM's konkurrence have haft en større rolle i denne her film, men ASA snød hende og gav hende en beskeden birolle (filmen handler ironisk nok også om fusk i forhold til mulig filmkarriere).
Med venlig hilsen, Niels Peter

faizanijaz

Re: En ganske almindelig pige.

Indlæg af faizanijaz » fre 12. sep 2014 13:19

Selvfølgelig kunne man godt have tænkt sig flere nye gensyn med de skuespillere, der er tilbage - og børneskuespillerne i dag, men jeg synes den er ganske fin til prisen :yes:
ali

Besvar