Det brændende spørgsmål

Debat om danske film og tv-serier m.v.

Redaktør: Henrik

Besvar
Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Det brændende spørgsmål

Indlæg af Henriette Nilsson » tors 3. aug 2017 12:24

For første gang i meget lang tid, faktisk fler år, har jeg set filmen Det brændende spørgsmål.

Det var faktisk rart at se filmen igen efter så mange år, for det var næsten som at se den for allerførste gang.

Jeg havde helt glemt hvordan filmen var. Så jeg blev glædeligt overrasket også over hvilke skuespillere der var med i de forskellige roller. Altså jeg vidste godt at det er Bodil Kjer det går galt for og jeg vidste også godt at det var Poul Reichhardt der var den dameglade skurk. Men jeg havde helt glemt at det var Poul Reumert der havde rollen som den læge der ender med at hjælpe Bodil Kjer.

Det er en god film, så vidt jeg husker er det en af de film som Alice O'Fredericks fik en særlig støtte til, fordi filmen handlede om abort (dengang brugte man udtrykket fosterfordrivelse eller fosterdrab).

Mvh.

Henriette

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Det brændende spørgsmål

Indlæg af Henrik » tors 3. aug 2017 21:48

Ja, det er en glimrende og vigtig film for sin tid - og med fin dramatisk musik af Sven Gyldmark :D
Hilsen Henrik :)

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » fre 4. aug 2017 01:44

Det var så én af de meget få alvorlige film fru Alice instruerede - sikkert en bestillingsopgave, da hun fra tidligere film kendte både
Kjer og Reichhardt.

Filmen var forbudt for børn under 16 år indtil 1970, hvilket måske nok ikke var den bedste idé for en "problemfilm", da det netop
var de modnende unge, der ikke havde meget andet at foretage sig i Besættelsens mørke tider.

Venligst Poul

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Indlæg af Henriette Nilsson » man 28. aug 2017 09:07

poul s skrev:
fre 4. aug 2017 01:44
Det var så én af de meget få alvorlige film fru Alice instruerede - sikkert en bestillingsopgave, da hun fra tidligere film kendte både
Kjer og Reichhardt.

Filmen var forbudt for børn under 16 år indtil 1970, hvilket måske nok ikke var den bedste idé for en "problemfilm", da det netop
var de modnende unge, der ikke havde meget andet at foretage sig i Besættelsens mørke tider.

Venligst Poul
Ej en spændende oplysning, det vidste jeg slet ikke :)

Tak Poul, det er sjovt med sådan noget bonusinfo.

Mvh.

Henriette

Besvar