Panik i familien

Debat om danske film og tv-serier m.v.

Redaktør: Henrik

Besvar
Unholy_Diver

Panik i familien

Indlæg af Unholy_Diver » tors 25. jan 2018 12:25

Panik i familien ( premiere: 6-8-1945) Kan opleves på danskefilmskat.dk på fredag. Personligt holder jeg meget af denne tidlige efterkrigstid perle, selvom den er præget af mekanisk og overspillet teater. Men den er et interessant vidnesbyrd om den tidlige efterkrigstid´s behov for hygge underholdning - i samme boldgade som "Bedstemor gaar amok" fra samme år. Parret Schønberg-Arhoff, der forsøgtes lanceret som en dansk udgave af Gøg og Gokke optræder her i ikke færre end tre roller hver, og man kan sågar opleve to af hver i enkelt-indstillinger. men kombinationen fungere ikke helt. Specielt Arhoff kan være svær at sluge. Hans bestyrer Hansen (Gift med Lily Broberg) kører hele sit håndleds bøsserepetoire af og erklære bl.a om Schønberg´s Larsen " Nøj hvor er du dejlig - du ligner Ib Schønberg". Det bedste ved filmen er dens længde, den varer knap en time.
Vedhæftede filer
panik-i-familien-dansk-biograf-filmprogram-100.jpg
panik-i-familien-dansk-biograf-filmprogram-100.jpg (58.23 KiB) Vist 1109 gange

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Re: Panik i familien

Indlæg af Henriette Nilsson » ons 31. jan 2018 10:51

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg har set filmen, eller om jeg bare har læst meget om den i debatforum på danskefilm.dk - da det stadig eksisterede.

Jeg har indtrykket af at filmen er en hyggelig, men fjollet feelgood-movie. Af den slags der ok, når man vurderer om en film er seværdig.

Mvh.

Henriette

Besvar