Tv2's nye serie Badehotellet

Debat om danske film og tv-serier m.v.

Redaktør: Henrik

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Re: Tv2's nye serie Badehotellet

Indlæg af poul s » søn 5. jan 2014 17:37

dafito skrev:Poul - jeg tænker også på det historiske tidsbilled, når jeg omtaler relationen til mine eksempler.

Men det må vist være en researchfejl med størrelsen af radioen?
I alle de tre eksempler du nævner, kan der ses flotte veteranbiler. Indehavere af disse smukke automobiler kan tjene en god lille sum nu om dage ved at udleje disse til tv- og filmproduktioner.

Jeg husker Kragh-Jacobsen udtalte efter "Skyggen om Emma": Amerikanerne har tusindvis af flotte biler fra tiden - her i Danmark har vi måske 20, så det er svært at lave gadescener. Jeg må give ham ret.

Den mest kiksede "periodefilm" i nyere tid var "Flammen og Citronen". I denne optrådte så mange fejl, så jeg savnede "Find fem fejl".

Venligst Poul

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Indlæg af Henriette Nilsson » søn 5. jan 2014 19:03

Mht. de referencer til film eller andre tv-serier I nævner, så tænker jeg at det vel egentlig kun er noget ægte fans eller filmnørder lægger mærke til :)

Efter at have genset afsnit 1, mener jeg stadig at anmelderen tog fejl og at udtalte sig om noget han ikke havde synderlig meget forstand på.

Mvh.

Henriette

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af poul s » søn 5. jan 2014 19:20

Henriette Nilsson skrev:Mht. de referencer til film eller andre tv-serier I nævner, så tænker jeg at det vel egentlig kun er noget ægte fans eller filmnørder lægger mærke til :)

Efter at have genset afsnit 1, mener jeg stadig at anmelderen tog fejl og at udtalte sig om noget han ikke havde synderlig meget forstand på.

Mvh.

Henriette
Hvilken anmelder henviser du til?

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » søn 5. jan 2014 20:18

poul s skrev:
dafito skrev:Poul - jeg tænker også på det historiske tidsbilled, når jeg omtaler relationen til mine eksempler.

I alle de tre eksempler du nævner, kan der ses flotte veteranbiler. Indehavere af disse smukke automobiler kan tjene en god lille sum nu om dage ved at udleje disse til tv- og filmproduktioner.

Jeg husker Kragh-Jacobsen udtalte efter "Skyggen om Emma": Amerikanerne har tusindvis af flotte biler fra tiden - her i Danmark har vi måske 20, så det er svært at lave gadescener. Jeg må give ham ret.

Den mest kiksede "periodefilm" i nyere tid var "Flammen og Citronen". I denne optrådte så mange fejl, så jeg savnede "Find fem fejl".

Venligst Poul
"Flammen og Citronen" var en nødvendighed at lave - det var vist også forbi Østeuropa for at give et nostalgisk tidsbilled?
Om der er så mange fejl i "Flammen og Citronen" ved jeg ikke.

Men efterhånden som computere har fundet indpas i film- og tv-produktion, så kan man vel lave det historiske tilsnit via greenscreen?

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af poul s » søn 5. jan 2014 20:33

dafito skrev:
poul s skrev:

Venligst Poul
"Flammen og Citronen" var en nødvendighed at lave - det var vist også forbi Østeuropa for at give et nostalgisk tidsbilled?
Om der er så mange fejl i "Flammen og Citronen" ved jeg ikke.

Men efterhånden som computere har fundet indpas i film- og tv-produktion, så kan man vel lave det historiske tilsnit via greenscreen?
Den første linje må du lige genskrive, så jeg kan forstå dig ordentligt.

Venligst Poul

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » søn 5. jan 2014 20:46

"Flammen og citronen" var en nødvendighed at lave. - Jeg mener, at produktionen af "Flammen og citronen" vist var forbi Østeuropa for at give et nostalgisk billed af Danmark i 1940'erne?

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af poul s » søn 5. jan 2014 20:54

"en nødvendighed at lave"? "forbi Østeuropa"?? - min lille hjerne må melde pas

Venligst Poul

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » søn 5. jan 2014 21:18

poul s skrev:"en nødvendighed at lave"? "forbi Østeuropa"?? - min lille hjerne må melde pas

Venligst Poul
Jeg mener, at ikke alt er fortalt om besættelsestiden og historien om "Flammen og citronen" har så meget i sig, at det var en nødvendighed at lave som film. - Og Østeuropa er vel egentlig en forkert betegnelse at bruge i dag - men det den del, der ofte blive brugt i dag, når "kulissen" mangler for at give et så korrekt billed som muligt til at skildre en historisk tid - og jeg mener, at den del også blev brugt til filmen "Flammen og citronen"?

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af poul s » søn 5. jan 2014 21:29

dafito skrev:
poul s skrev:"en nødvendighed at lave"? "forbi Østeuropa"?? - min lille hjerne må melde pas

Venligst Poul
Jeg mener, at ikke alt er fortalt om besættelsestiden og historien om "Flammen og citronen" har så meget i sig, at det var en nødvendighed at lave som film. - Og Østeuropa er vel egentlig en forkert betegnelse at bruge i dag - men det den del, der ofte blive brugt i dag, når "kulissen" mangler for at give et så korrekt billed som muligt til at skildre en historisk tid - og jeg mener, at den del også blev brugt til filmen "Flammen og citronen"?
Dafito! - Nu tror jeg at ti-øren faldt - i een-ører.

Visse scener er optaget i Tjekkiet? Men vil du se en dansk film om besættelsestiden kan du nøjes med at (gen)se "De røde Enge". Den skildrer fint stemningen blandt frihedskæmpere til forskel fra "Flammen og Citronen", der bare er et slagnummer.

Venligst Poul

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » søn 5. jan 2014 21:35

poul s skrev:
dafito skrev:

Venligst Poul
Dafito! - Nu tror jeg at ti-øren faldt - i een-ører.

Visse scener er optaget i Tjekkiet? Men vil du se en dansk film om besættelsestiden kan du nøjes med at (gen)se "De røde Enge". Den skildrer fint stemningen blandt frihedskæmpere til forskel fra "Flammen og Citronen", der bare er et slagnummer.

Venligst Poul
"De røde enge" har jeg på DVD :)

Ole Christian Madsen, filminstruktøren bag filmen, er jo i gang med at lave optagelser i Tjekkiet til den kommende film om Eik Skaløe.

Men hvorfor er "Flammen og citronen" bare et slagnummer?

For mig at se, rører den mig, hver gang jeg ser den.

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af poul s » søn 12. jan 2014 13:24

dafito!

Jeg skrev et længere svar, men det forsvandt i cyberspace. Jeg vidste ikke, at man ikke kan bruge "quote" ,når
denne funktion er brugt 3 gange i forvejen. Det er jeg ikke vant til fra de store chatfora, men det må jeg huske
til en anden god gang.

Venligst Poul

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » tirs 14. jan 2014 16:04

poul s skrev:
Henriette Nilsson skrev:Mht. de referencer til film eller andre tv-serier I nævner, så tænker jeg at det vel egentlig kun er noget ægte fans eller filmnørder lægger mærke til :)

Mvh.

Henriette
Hvilken anmelder henviser du til?
Den anmelder hvis anmeldelse af serien som jeg linker til og omtaler her i tråden d. 30. december 2013

Mvh.

Henriette

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » tirs 14. jan 2014 16:15

Der er helt gang i noget smagsdommeri og tv-snobberi - når anmelderne udtaler sig om Badehotellet.

Det virker som om anmelderne har se sig sure på Tv2 og at DR bare er sagen...

http://ekstrabladet.dk/flash/anmeldelse ... 193204.ece

Hvad er der galt med den lette underholdning? Helt ærligt det var den lette underholdning der gav danskerne en følelse af frihed, under 2. verdenskrig med bl.a. ASA-filmene og det var den lette underholdning der reddede dansk filmindustri i 80'erne med bl.a. Jydekompagniet-filmene og Walter og Carlo-filmene.

Mvh.

Henriette

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af poul s » tirs 14. jan 2014 16:30

Henriette Nilsson skrev:Der er helt gang i noget smagsdommeri og tv-snobberi - når anmelderne udtaler sig om Badehotellet.

Det virker som om anmelderne har se sig sure på Tv2 og at DR bare er sagen...

http://ekstrabladet.dk/flash/anmeldelse ... 193204.ece

Hvad er der galt med den lette underholdning? Helt ærligt det var den lette underholdning der gav danskerne en følelse af frihed, under 2. verdenskrig med bl.a. ASA-filmene og det var den lette underholdning der reddede dansk filmindustri i 80'erne med bl.a. Jydekompagniet-filmene og Walter og Carlo-filmene.

Mvh.

Henriette
Ja, Ja, Henriette. Nu skal underholdning jo heller ikke være så let så den lynhurtigt fordufter, men jeg vil tillade mig at vende tilbage efter de første seks afsnit. Jeg kan læse på DFIs hjemmeside, at der for længst er afsat 8 mio. støttekroner til yderligere seks afsnit. Det skyldes utvivlsomt forfatternes tidligere successer. Bodil Jørgensen styrer for vildt!!

Venligst Poul

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » man 27. jan 2014 18:46

I aften viser de jo så afsnit 4 i denne skønne serie og Ole Thestrup er i dette afsnit indlagt pga. et elektrisk stød.

Jeg må indrømme at jeg håber hans rolle som Hr. Andersen dør, for han er en dybt ubehagelig mand - Fru Andersen ville få det så meget bedre hvis hun blev enke, hun er jo stadig i en alder hvor der er mulighed for en ny romance.

Mvh.

Henriette

Besvar