Tv2's nye serie Badehotellet

Debat om danske film og tv-serier m.v.

Redaktør: Henrik

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Re: Tv2's nye serie Badehotellet

Indlæg af Henriette Nilsson » lør 6. dec 2014 15:31

Bruun skrev:Tv2 varmer for tiden op til anden sæson af Badehotellet ved at vise første sæson.

Følger I med i Badehotellet som optakt til sæson 2 og har I planer om at følge med i serien når anden sæson kommer på skærmen?
Ganske vist jeg har besluttet mig for ikke at følge med i for meget på tv, nu da jeg er begyndt at studere igen - MEN jeg var så begejstret for Badehotellet i første sæson og fulgte intenst med i om Bodil Jørgensen nåede at blive rask nok til at være med på optagelserne eller om optagelserne skulle rykkes/Bodils rolle erstattes - derfor er det et must for mig at følge med i sæson 2.

Jeg glæder mig :)

Mvh.

Henriette

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Bruun » man 22. dec 2014 10:58

Henriette Nilsson skrev:
Bruun skrev:Tv2 varmer for tiden op til anden sæson af Badehotellet ved at vise første sæson.

Følger I med i Badehotellet som optakt til sæson 2 og har I planer om at følge med i serien når anden sæson kommer på skærmen?
Ganske vist jeg har besluttet mig for ikke at følge med i for meget på tv, nu da jeg er begyndt at studere igen - MEN jeg var så begejstret for Badehotellet i første sæson og fulgte intenst med i om Bodil Jørgensen nåede at blive rask nok til at være med på optagelserne eller om optagelserne skulle rykkes/Bodils rolle erstattes - derfor er det et must for mig at følge med i sæson 2.

Jeg glæder mig :)

Mvh.

Henriette
Håber du ikke bliver skuffet så.

Men jeg kommer formentlig også selv til at se med :)

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » fre 9. jan 2015 14:01

Efter at have læst denne artikel, er jeg endnu mere opsat på at følge med i sæson 2

http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/t ... er/5389091

Synes det virker som om sæson 2, bliver ganske underholdende :)

Mvh.

Henriette

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » søn 18. jan 2015 16:32

Ja, ja - det er da meget fornøjeligt, men der er noget dilettantkomedie fra forsamlingshuset over det hele.

Fælt overspil og forudsigelig handlingsgang. Jeg ville påtage mig at skrive det samme med venstre hånd (jeg er
højrehåndet) og kunne jeg så også bestemme castingen, skulle I bare se løjer :lol: .

Skal en serie bestå af karikaturer, så gå dog hele linen ud, og udskift Bjarne Henriksen med en komiker.

Men det er dog stadig en form for lystspil, der redder flere seere fra kedsomhed på en vinteraften ift. den
deprimerende "Arvingerne", der stadig er totalt humorforladt og befolket af afvigere, misbrugere og psykopater.

Fortsat god fornøjelse.

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tirs 20. jan 2015 14:43

Efter det noget forvirrende tv-eksperiment, Lykke, på DR TV, så følte Stig Thorsboe og Hanna Lundblad sikkert trang til igen at søge tilbage i Danmarkshistorien - men DR har sikkert følt, at Badehotellet lå for tæt på Matador, så er det blevet Tv2s lod.

- Og TV2 har tårnhøje seere via måling.

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » tors 5. feb 2015 12:26

Jeg synes at sæson 2 af Badehotellet er kommet godt fra start :)

- Og glæder mig allerede til at se hvad der videre kommer til at ske.

Hvordan kommer det til at gå Morten og Fie?
Hvordan kommer det til at gå Amanda og Ditmar?
Får Morten mon sandheden at vide om Fru Andersen?
Hvad vælger Hr. Andersens søn Poul at gøre mht. Molly og Hotellet?

Mvh.

Henriette

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » søn 8. feb 2015 15:54

Henriette Nilsson skrev:Jeg synes at sæson 2 af Badehotellet er kommet godt fra start :)

Mvh.

Henriette
Jeg må give dig ret.

Serien er bedre fortalt i den nye sæson, og den er også blevet lidt mere realistisk.
Det er dog stadig skuespillet, der bærer serien fremad, og jeg kan kun beundre de nye skuespillere
på "køkkenholdet". Jeg ser et stort potentiale blandt nogle af dem.

Amalie Dolleris er et supertalent, og hvis hun ikke snart får nogle mere kødfulde hovedroller i dansk
film bliver der protestdemonstration på Christiansborg Slotsplads (det lyder pænere end shitstorm).

Den unge mand, der er kommet hjem fra De forenede Stater gør det også glimrende.
Det kan undre, at han taler det samme slags dansk, som da han forlod Nordjylland i en fart. han har jo
været væk fra fædrelandet i lang tid.

Mon ikke "sønnen fra Amerika" bliver i klitterne og glemmer alt om autoværkstedet i "den nye verden"?

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » søn 15. feb 2015 21:41

Jeg må da sige, at sæsonens enkelte afsnit har kørt lidt i baggrunden. Jo den har da sine øjeblikke. Men det hele foregår jo om sommeren, hvor Matador var en løbende udvikling gennem årstiderne. Men lur mig om den om nogle år får status, blandt nogle, som vores tids Matador?

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » søn 15. feb 2015 22:04

Hvad der er underligt, det er, at den er optaget i HD, men Blu-ray blev skrinlagt og derfor er første sæson kun udsendt på DVD.

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » man 16. feb 2015 17:59

dafito skrev:Hvad der er underligt, det er, at den er optaget i HD, men Blu-ray blev skrinlagt og derfor er første sæson kun udsendt på DVD.
Er det ikke fordi at Nordisk Film er involveret?
- Så vidt jeg har hørt, så har Nordisk Film afvist Blueray-formatet og vil hellere satse på streaming samt på dvd'er

Mvh.

Henriette

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » man 16. feb 2015 18:02

poul s skrev:
Henriette Nilsson skrev:Jeg synes at sæson 2 af Badehotellet er kommet godt fra start :)

Mvh.

Henriette
Jeg må give dig ret.

Serien er bedre fortalt i den nye sæson, og den er også blevet lidt mere realistisk.
Det er dog stadig skuespillet, der bærer serien fremad, og jeg kan kun beundre de nye skuespillere
på "køkkenholdet". Jeg ser et stort potentiale blandt nogle af dem.

Amalie Dolleris er et supertalent, og hvis hun ikke snart får nogle mere kødfulde hovedroller i dansk
film bliver der protestdemonstration på Christiansborg Slotsplads (det lyder pænere end shitstorm).

Den unge mand, der er kommet hjem fra De forenede Stater gør det også glimrende.
Det kan undre, at han taler det samme slags dansk, som da han forlod Nordjylland i en fart. han har jo
været væk fra fædrelandet i lang tid.

Mon ikke "sønnen fra Amerika" bliver i klitterne og glemmer alt om autoværkstedet i "den nye verden"?
Man kan i hvert fald altid håbe på at han vælger at blive og hjælpe Molly.

I aften bliver afsnittet først vist kl. 20:30 pga. mindehøjtidelighed som følge af terrorhandlingen der jo bl.a. kostede instruktøren Finn Nørgaard livet.

Ved I noget om Tv2 Play? - Har set der står snigpremiere på dagens afsnit, er det så gratis eller skal man betale for det?

Mvh.

Henriette

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » man 16. feb 2015 18:47

Henriette Nilsson skrev:
dafito skrev:Hvad der er underligt, det er, at den er optaget i HD, men Blu-ray blev skrinlagt og derfor er første sæson kun udsendt på DVD.
Er det ikke fordi at Nordisk Film er involveret?
- Så vidt jeg har hørt, så har Nordisk Film afvist Blueray-formatet og vil hellere satse på streaming samt på dvd'er

Mvh.

Henriette

Nu står Sony, sammen med andre, som ejer af Blu-ray formatet - men Nordisk Film har penge nok til at gøre mere ud af Blu-ray.
Men at tro, at streaming kan tilgodese HD 1til1, det er et tyndt grundlag.

De snyder jo køberne ved at tilbyde et produkt, som er nedskaleret til DVD. - Selvom fortællingen kan være interessant at eje på DVD.

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » tirs 17. feb 2015 11:04

Jeg har længe håbet på at Sibylle Weise ville finde sammen med Adam Fjeldsø, hele første sæson var det tydeligt at hun dels kom godt ud af det med Fru Fjeldsø og dels at hun oprigtigt var interesseret i at forstå de ting som Adam Fjeldsø gik op i. Gennem hele første sæson håbede jeg sådan at hun ville skrotte Edvard Weise til fordel for Adam Fjeldsø. Nu er det jo ikke kommet frem, hvorfor de skulle skilles, men jeg håber at det er sådan det er foregået :)

Og mht. mine spørgsmål fra sidst

Hvordan kommer det til at gå Morten og Fie? - Det ved vi jo ikke helt endnu, men jeg tror det kommer til at gå galt for Morten mht. smuglerriget
Hvordan kommer det til at gå Amanda og Ditmar? - Det ved vi jo ikke helt endnu, jeg kunne godt tænke mig at de giftede sig og at Amanda kom til at styre det hele og så bare leve sit eget liv med en elsker.
Får Morten mon sandheden at vide om Fru Andersen? - Det ved vi jo ikke helt endnu :)
Hvad vælger Hr. Andersens søn Poul at gøre mht. Molly og Hotellet? Poul forhindrede da at Molly solgte badehotellet, men ellers ved vi jo ikke hvad der sker.

Jeg er så spændt og glæder mig allerede til på mandag :)

Mvh.

Henriette

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Bruun » tors 26. feb 2015 06:12

På mandag viser de aller sidste afsnit af Badehotellet sæson 2, men der skulle komme en sæson 3 og faktisk drømmer Tv2 om at der kommer 5 sæsoner i alt.

Bubber-Fan
Superbruger
Superbruger

Indlæg af Bubber-Fan » fre 27. feb 2015 23:20

Bruun skrev:På mandag viser de aller sidste afsnit af Badehotellet sæson 2, men der skulle komme en sæson 3 og faktisk drømmer Tv2 om at der kommer 5 sæsoner i alt.
Fedt en sæson 3, he he - serien ender nok med at blive generationen 2014/15s Matador :)
Skrevet af Nicolette :tv:

Besvar