Tv2's nye serie Badehotellet

Debat om danske film og tv-serier m.v.

Redaktør: Henrik

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Re: Tv2's nye serie Badehotellet

Indlæg af poul s » fre 27. feb 2015 23:30

Bubber-Fan skrev:
Bruun skrev:På mandag viser de aller sidste afsnit af Badehotellet sæson 2, men der skulle komme en sæson 3 og faktisk drømmer Tv2 om at der kommer 5 sæsoner i alt.
Fedt en sæson 3, he he - serien ender nok med at blive generationen 2014/15s Matador :)
Ja hvorfor ikke 2016-17-18....Der er jo desværre ikke så mange afsnit pr. sæson, og de er kun nået
til 1928/29.

Bubber-Fan
Superbruger
Superbruger

Indlæg af Bubber-Fan » fre 27. feb 2015 23:43

poul s skrev:
Bubber-Fan skrev:
Bruun skrev:På mandag viser de aller sidste afsnit af Badehotellet sæson 2, men der skulle komme en sæson 3 og faktisk drømmer Tv2 om at der kommer 5 sæsoner i alt.
Fedt en sæson 3, he he - serien ender nok med at blive generationen 2014/15s Matador :)
Ja hvorfor ikke 2016-17-18....Der er jo desværre ikke så mange afsnit pr. sæson, og de er kun nået
til 1928/29.
Der er vel en 6-7 afsnit pr. sæson, Matador var jo også i starten sæsonpræget også kun med 6 afsnit pr. gang :)
Skrevet af Nicolette :tv:

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af poul s » lør 28. feb 2015 00:06

Jo bubb, men kunne du ikke ønske nogle flere?

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » søn 8. mar 2015 18:48

Sikke et nordjysk, historisk perspektiv, tv-serien har - men det forbliver primært i talen, da vi ikke ser nogle historiske kulisser, udover det omkring badehotellet.
Matador, havde flere billeder med. Men selvom Badehotellet er stramt fortalt, så er den alligevel seværdig.

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Indlæg af Henriette Nilsson » ons 3. jun 2015 11:32

Spændende med en sæson nr. 3; http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/h ... et/5590303

Jeg glæder mig helt vildt - Badehotellet er en god serie efter min mening.

Mvh.

Henriette

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » man 23. jan 2017 19:55

dafito skrev:Umiddelbart ser det lovende ud.

Men i forhold til den tid den skal beskrive, så er den vist også præget af hurtige klip - modsat en anden tidstypisk serie som Matador, der var roligt klippet.

Det er måske en skam, at DR har mistet et hæderkronet manuskriptpar til TV2 - men lad os nu se om serien kan stå distancen med f.eks. Matador :)
Hej Dafito, citatet er din første kommentar om serien og inden den blev vist på tv.

I aften skal vi jo i gang med endnu en sæson af Badehotellet, hvad mener du så egentlig nu om serien?

Jeg har elsket samtlige afsnit indtil videre, så jeg glæder mig for vildt til endnu et afsnit der vises på Tv2 om 5 minutter :)

Mvh.

Henriette

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » man 23. jan 2017 20:03

poul s skrev:Og jeg er også med på den værste!

Hilsen Poul
Hej Poul, dette citat er din første kommentar om Badehotellet, vel at mærke inden første afsnit blev vist.

Hvad var det så værst eller bedst? :)

Mvh.

Henriette

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af poul s » ons 25. jan 2017 14:51

Henriette Nilsson skrev:

Hilsen Poul
Hej Poul, dette citat er din første kommentar om Badehotellet, vel at mærke inden første afsnit blev vist.

Mvh.

Henriette
Hej Henri

Badehotellet kan stadig blive bedre - det tror jeg også forfatterne vil give mig ret i.

Jeg ser også med hver mandag. Som jeg tidligere har skrevet, er det ren wellness at se denne serie
efter at have set på psykoserne i "Arvingerne" dagen i forvejen. :lol:

Skuespillerne må også have en fest, når de går på arbejde. Karaktererne kræver ikke så meget af spillerne,
og det gør ikke noget man overspiller. Visse karakterer skal vi åbenbart tage alvorligt, mens andre blot
skal fungere som en slags morsomme karikaturer. Det er også helt i orden, bare det ikke bliver for fjoget.
Nu jeg nævner det tilladte overspil, må jeg nævne, at Preben Kristensen må være i den syvende himmel.

Hvis jeg lige må klogeåge den, mener jeg, at seriens problem er, at handlingen kun foregår på et meget
lille isoleret badehotel. Det er svært at få nogen rigtig handling i gang, når alt skal foregå i klaustrofobiske
rammer. Det er helt befriende, når damerne vælger at tage sig en (nøgen)badetur - så er der fart over
feltet! Hvad der sker uden for hotellet, hører vi kun omtalt.

Bodil Jørgensens rolle er blevet mindre (men hun har jo også utroligt travlt med andre opgaver), så hun
er gået i hi med sin nye mand i nabohuset. Jeg havde håbet, at hun var livet lidt mere op, efter at hun
nu skal sove i ægteseng, men det kommer måske? Hun skulle jo nødig blive ligeså kedelig som manden.
Giv hende nogle sjove replikker - når Bodil er sjov, er hun rigtig sjov.

Fie går rundt som om hun bar på alverdens sorger. Selv hendes musikerven kan ikke få hende til at sprudle,
men han står vist heller ikke øverst på hendes ønskeliste. Han er jo trods alt jazzmusiker og er mest til
tant og fjas.
Den besindige Fie længes hellere efter Morten, der er en rigtig mand med fuldskæg og kapital, men er svær
at slå et smil af. Altså et godt parti, efter han har skippet smugleriet og er blevet skibsreder.
Hvad han ellers foretager sig, når han ikke besøger hotellet, må vi selv forestille os, da hans virke ligger
langt fra hotellet.

Bjarne Henriksen er blevet mere neddæmpet i denne sæson, men han er jo også besat af en ung tidligere
elskerinde. Det var nogle velskrevne scener mellem ham og konen.
Henriksen passer fint til denne livsnyderkarakter fabrikant Frigh, og rent privat må det have været dejligt for
ham at skulle spise og drikke alle de lækkerier køkkenet frembringer - der bliver ikke snydt mht. maden.

Der bliver i det hele taget spist og drukket meget på hotellet, men hvad skal de ellers få tiden til at gå med,
når de ikke bager rævekager eller kærstererer.

Jeg håber, at der bliver plads til nogle "gæsteroller" ligesom Waage Sandø og Søren Pilmark.
Det er altid sjovt, når en ny skuespiller uventet dukker op i en kendt handling.

Er der noget jeg har misset?
Hvor mange værelser har badedyrene at fordele sig på?

Venligst Poul

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » man 30. jan 2017 19:57

poul s skrev:
Henriette Nilsson skrev:

Hilsen Poul

Mvh.

Henriette
Hej Henri

Badehotellet kan stadig blive bedre - det tror jeg også forfatterne vil give mig ret i.

Jeg ser også med hver mandag. Som jeg tidligere har skrevet, er det ren wellness at se denne serie
efter at have set på psykoserne i "Arvingerne" dagen i forvejen. :lol:

Skuespillerne må også have en fest, når de går på arbejde. Karaktererne kræver ikke så meget af spillerne,
og det gør ikke noget man overspiller. Visse karakterer skal vi åbenbart tage alvorligt, mens andre blot
skal fungere som en slags morsomme karikaturer. Det er også helt i orden, bare det ikke bliver for fjoget.
Nu jeg nævner det tilladte overspil, må jeg nævne, at Preben Kristensen må være i den syvende himmel.

Hvis jeg lige må klogeåge den, mener jeg, at seriens problem er, at handlingen kun foregår på et meget
lille isoleret badehotel. Det er svært at få nogen rigtig handling i gang, når alt skal foregå i klaustrofobiske
rammer. Det er helt befriende, når damerne vælger at tage sig en (nøgen)badetur - så er der fart over
feltet! Hvad der sker uden for hotellet, hører vi kun omtalt.

Bodil Jørgensens rolle er blevet mindre (men hun har jo også utroligt travlt med andre opgaver), så hun
er gået i hi med sin nye mand i nabohuset. Jeg havde håbet, at hun var livet lidt mere op, efter at hun
nu skal sove i ægteseng, men det kommer måske? Hun skulle jo nødig blive ligeså kedelig som manden.
Giv hende nogle sjove replikker - når Bodil er sjov, er hun rigtig sjov.

Fie går rundt som om hun bar på alverdens sorger. Selv hendes musikerven kan ikke få hende til at sprudle,
men han står vist heller ikke øverst på hendes ønskeliste. Han er jo trods alt jazzmusiker og er mest til
tant og fjas.
Den besindige Fie længes hellere efter Morten, der er en rigtig mand med fuldskæg og kapital, men er svær
at slå et smil af. Altså et godt parti, efter han har skippet smugleriet og er blevet skibsreder.
Hvad han ellers foretager sig, når han ikke besøger hotellet, må vi selv forestille os, da hans virke ligger
langt fra hotellet.

Bjarne Henriksen er blevet mere neddæmpet i denne sæson, men han er jo også besat af en ung tidligere
elskerinde. Det var nogle velskrevne scener mellem ham og konen.
Henriksen passer fint til denne livsnyderkarakter fabrikant Frigh, og rent privat må det have været dejligt for
ham at skulle spise og drikke alle de lækkerier køkkenet frembringer - der bliver ikke snydt mht. maden.

Der bliver i det hele taget spist og drukket meget på hotellet, men hvad skal de ellers få tiden til at gå med,
når de ikke bager rævekager eller kærstererer.

Jeg håber, at der bliver plads til nogle "gæsteroller" ligesom Waage Sandø og Søren Pilmark.
Det er altid sjovt, når en ny skuespiller uventet dukker op i en kendt handling.

Er der noget jeg har misset?
Hvor mange værelser har badedyrene at fordele sig på?

Venligst Poul
Jeg har på intet tidspunkt oplevet at skuespillerne overspiller i serien. Men nøj hvor jeg synes at Preben Kristensens og Louise Fribos karakterer er frygtelige. Jeg har den største sympati og medlidenhed med Weise, det er forfærdeligt at hans nemesis, samt hans ekskone skal ødelægge sommerferien for ham.

Mvh.

Henriette

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » tirs 31. jan 2017 07:01

Wee - hvor er det dog glædeligt at Edvard Weise nu får sin sommerferie på Badehotellet i fred, pga. Anes lille uheld med småkagerne :)

Mvh.

Henriette

Ps. Jeg har faktisk ikke tal på hvor mange værelser der er på Badehotellet, men jeg erindrer noget om at i sæson 2 eller 3 (hvilken sæson er vi ved nu?) efter Andersens død og inden Andersens søn kom for at få del i arven, der brugte Fie & Fru Andersen en del penge på at sætte hotellet i stand bl.a. ved at tilføje 2 nye værelser.

Brugeravatar
Gniske
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Gniske » tirs 7. mar 2017 18:41

Jeg er ikke fan af den her serie, jeg synes faktisk den er kriminelt overvurderet. Man kan godt høre at det er en ny serie - skuespillerne gør sig ikke nok umage. I princippet kunne det lige så godt være en serie som foregik nu her og ikke i gamle dage.

Moderne Badehotellet-skuespillere har et sprog, så man slet ikke er i tvivl om at det her er en serie lavet i 2016 - for at det her havde været mere ægte, så skulle skuespillerne ha’ lydt som en film fra 40’erne, men det magter de beklageligvis ikke.

Selv om de i Badehotellet ikke bruger street-sprog som “(beep), det er nedern”, så kan man sagtens høre den moderne tale-påvirkning.

Man bliver nødt til at nævne Matador - skuespillerne i Matador var meget bedre og de talte som man talte i 30’erne og 40’erne, det gør skuespillerne i Badehotellet desværre ikke, bla. derfor er det en svag serie.
Gniske

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » tirs 7. mar 2017 20:47

Gniske skrev:
tirs 7. mar 2017 18:41
Jeg er ikke fan af den her serie, jeg synes faktisk den er kriminelt overvurderet. Man kan godt høre at det er en ny serie - skuespillerne gør sig ikke nok umage. I princippet kunne det lige så godt være en serie som foregik nu her og ikke i gamle dage.

Moderne Badehotellet-skuespillere har et sprog, så man slet ikke er i tvivl om at det her er en serie lavet i 2016 - for at det her havde været mere ægte, så skulle skuespillerne ha’ lydt som en film fra 40’erne, men det magter de beklageligvis ikke.

Selv om de i Badehotellet ikke bruger street-sprog som “(beep), det er nedern”, så kan man sagtens høre den moderne tale-påvirkning.

Man bliver nødt til at nævne Matador - skuespillerne i Matador var meget bedre og de talte som man talte i 30’erne og 40’erne, det gør skuespillerne i Badehotellet desværre ikke, bla. derfor er det en svag serie.
Smag og behag er jo gudskelov forskelligt. Det eneste der skuffer mig ved Badehotellets nye sæson er at den nu er slut.

Mvh.

Henriette

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Bruun » ons 10. jan 2018 12:22

Det er vist mest Henriette og Henrik der bliver glade for denne oplysning.

Badehotellet fortsætter med en ny sæson her i 2018, der er premiere d. 12. februar

https://www.seoghoer.dk/nyheder/saet-kr ... et-tilbage

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Henriette Nilsson » søn 21. jan 2018 22:34

Bruun skrev:
ons 10. jan 2018 12:22
Det er vist mest Henriette og Henrik der bliver glade for denne oplysning.

Badehotellet fortsætter med en ny sæson her i 2018, der er premiere d. 12. februar

https://www.seoghoer.dk/nyheder/saet-kr ... et-tilbage
Jeg glæder mig for vildt til at se sæson nr. 5 :)

http://underholdning.tv2.dk/2018-01-19- ... aermer-sig

Ret fedt at tænke på, at serien der blev svinet til at anmelderne er på femte sæson, hvorimod anmelderfavoritten Arvingerne kun fik 3 sæsoner.

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Henrik » man 22. jan 2018 20:31

Ja, jeg glæder mig også til 5. omgang :D
Hilsen Henrik :)

Besvar