udgivelsespolitik

Deltag i igangværende afstemninger, eller opret din egen.

Redaktør: Henrik

Besvar

hvad er den bedste Ib Schønberg film?

Afstemning sluttede tirs 20. dec 2005 23:00

afsporet
0
Ingen stemmer
cafe paradis
1
33%
diskret ophold
0
Ingen stemmer
ta hvad du vil ha
1
33%
biskoppen
1
33%
gengæld
0
Ingen stemmer
andet
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 3

eberfeld

udgivelsespolitik

Indlæg af eberfeld » søn 20. nov 2005 16:37

Jeg undrer mig over, efter hvilke kriterier gamle danske film bliver udgivet. Jeg har lige læst Jørgen Stegelmanns "Og i Ib Schønberg". Hvis man sammenligner hans vurdering af Ib Schønbergs film med, hvad der er udgivet, er der udgivet ufatteligt meget bras, mens nogle af de største præstationer ikke er udgivet på DVD. :evil:
Et mesterværk som "Ta hvad du vil ha" er fx. hverken kommet på VHS el. DVD, mens "Biskoppen" og "Afsporet" ikke er på DVD. Mange film af langt ringere kvalitet er kommet på DVD. Det er sgu mærkeligt, :? man skulle umiddelbart tro, der ville være flere penge i at udgive fx. en fremragende folkekomedie som "Biskoppen", end en elendig som "Niels Pind og hans søn".
Er der nogle der ved, hvilke selskaber, der har rettighederne til de forskellige Ib Schønberg-film og hvorfor deres udgivelsespolitik er så mærkelig :?:
Senest rettet af eberfeld søn 20. nov 2005 23:03, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Henrik » søn 20. nov 2005 17:14

Vi er vist mange, som undrer os :?

Man kunne også gætte på, at det var efter, hvor nemme filmene er at restaurere til dvd, som var afgørende. Den tror jeg nu ikke selv på.

Vi må vist blive ved at undres, og blot nyde de få gange, der kommer en af de helt store perler på dvd. Der må vel snart komme en lidt større pulje af dem, eller :?:

Mht. til distributører, har jeg forsøgt så vidt det er muligt, at notere det udfor hver enkelt af de Efterspurgte dvd. Så rundt her på siden, kan du se det. Også under Gamle danske film :)

Biskoppen og Ta' hvad du vil ha' er fra Nordisk Film, mens Afsporet samt Niels Pind og hans dreng udgives af Scanbox.
Hilsen Henrik :)

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: udgivelsespolitik

Indlæg af Bruun » man 6. jan 2014 08:42

Jeg tror kun de tænker i kroner og øre - mht. udgivelser af danske film på vhs, dvd, blu-ray & nu streaming.

Besvar