Matador box

Deltag i igangværende afstemninger, eller opret din egen.

Redaktør: Henrik

Besvar

Har du Matador boxen?

Ja, selvfølgelig
3
23%
Nej, men jeg skal have boxen ... snart
2
15%
Nej, men jeg har de separate dvd afsnit
6
46%
Nej, jeg køber de separate dvd afsnit
0
Ingen stemmer
Nej, og jeg er heller ikke interesseret i Matador på dvd
2
15%

Afgivne stemmer: 13

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Matador box

Indlæg af Henrik » ons 7. dec 2005 21:29

Tv-serien Matador er stadig den bedst sælgende danske dvd, med over 1 million solgte eksemplarer. Men har du den i samlingen?
Hilsen Henrik :)

Brugeravatar
ANR
Forum Ekspert
Forum Ekspert
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af ANR » ons 7. dec 2005 23:53

Jeg har ikke Matador på DVD, ej heller på vhs mere. Jeg fik gudskelov solgt min gamle VHS udgave. Jeg mener, at Matador er noget af det mest virkelighedsfjerne, der nogensinde er lavet. Man har forsøgt, at lave en dansk tv serie, i et historisk perspektiv, og jeg synes man er sluppet meget dårligt fra det.
MVH.
Allan ;-)

Stine
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Kontakt:

Indlæg af Stine » tors 8. dec 2005 15:26

ANR skrev:Jeg har ikke Matador på DVD, ej heller på vhs mere. Jeg fik gudskelov solgt min gamle VHS udgave. Jeg mener, at Matador er noget af det mest virkelighedsfjerne, der nogensinde er lavet. Man har forsøgt, at lave en dansk tv serie, i et historisk perspektiv, og jeg synes man er sluppet meget dårligt fra det.
Tjae ANR... jeg kan ikke sige jeg er enig - men det er din mening, og det er fint. Men jeg synes ikke at den er så virkelighedsfjern igen, og jeg synes ikke at man er sluppet dårligt fra at lave en serie i et historisk perspektiv, snarere tværtimod! Jeg har ledt tankerne hen på Matador, i historietimer på gymnasiet, og jeg kan huske en af de første gange spurgte vores lærer om vi havde set Matador.
Inden jeg lærte det "rigtig" kunne jeg da nemt huske hvornår Stauning nogenlunde havde posten.

Og en af de bedste serier der er lavet!

Men smag og behag er heldigvis så forskellige:)
http://www.musicalteater.dk
When the Lord closes a door he opens a window

Brugeravatar
dfms

Indlæg af dfms » søn 11. dec 2005 11:34

Ok ANR den har jeg ikke hørt før :D .
Matador er nok nogle af det bedste der er lavet, indenfor Dansk film/tv, man kan blive ved med at finde nye detalier i den serie. Krøniken er også
god, men den når ikke Matadors højder. Alle de sener i Krøniken hvor de ligger og knepper for åben skærm, er til at blække sig over. Det viser med al' tydlighed at instruktøren's talentløshed.

Brugeravatar
ChristianDVD
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: Aalborg/Brabrand
Kontakt:

Indlæg af ChristianDVD » tirs 13. dec 2005 18:13

ANR skrev:Jeg har ikke Matador på DVD, ej heller på vhs mere. Jeg fik gudskelov solgt min gamle VHS udgave. Jeg mener, at Matador er noget af det mest virkelighedsfjerne, der nogensinde er lavet. Man har forsøgt, at lave en dansk tv serie, i et historisk perspektiv, og jeg synes man er sluppet meget dårligt fra det.
Øhmm...nåh! :hmm:
Jeg har da aldrig hørt at Matador skulle være virkelighedsfjern.
Faktisk er den lavet så fint og tro at det er en fiktiv historie fortalt så virkeligt i et fremragende samarbejde mellem Lise Nørgaard og Erik Balling.
Jeg har desværre ikke Matador på DVD, og jeg venter med at købe til jeg har pengene(Lyder logisk, ikk'? :wink: ).
Så det er en fremragende serie som jeg aldrig bliver træt af og som kan anbefales at anskaffe sig når der er tilbud på boksen.
M. v. h. Christian.

Brugeravatar
ANR
Forum Ekspert
Forum Ekspert

Indlæg af ANR » ons 14. dec 2005 00:04

Grunden til, at jeg skriver, at Matador er virkelighedsfjern er, at den kun viser en side af det danske samfund i 1930erne. Matador viser FX. ikke den enorme arbejdsløshed der var i 1930erne, hvor en stor del af befolkningen levede under det man idag ville kalde fattigdomsgrænsen.
I den periode havde man en arbejdsløshed på omkring 10%, og der var ikke noget, der hed understøttelse. eller socialhjælp. Matador fortæller heller ikke, at staten satte gang i byggeriet af 2 store brobyggerier, nemlig storestrømsbroen, og den gamle lillebæltsbro, kun med det ene formål, at skaffe arbejde til befolkningen, for der var ikke arbejde, at få.

Matador beskæftiger sig efter min mening kun med de folk, der havde penge, og dem tror jeg ikke der var så mange af, som den serie giver udtryk for.
MVH.
Allan ;-)

Brugeravatar
dfms

Indlæg af dfms » man 19. dec 2005 09:20

Matador fokusere på de folk der bor i Korsbæk.

klauzito

Indlæg af klauzito » ons 21. dec 2005 15:28

ANR skrev:Grunden til, at jeg skriver, at Matador er virkelighedsfjern er, at den kun viser en side af det danske samfund i 1930erne. Matador viser FX. ikke den enorme arbejdsløshed der var i 1930erne, hvor en stor del af befolkningen levede under det man idag ville kalde fattigdomsgrænsen.
I den periode havde man en arbejdsløshed på omkring 10%, og der var ikke noget, der hed understøttelse. eller socialhjælp. Matador fortæller heller ikke, at staten satte gang i byggeriet af 2 store brobyggerier, nemlig storestrømsbroen, og den gamle lillebæltsbro, kun med det ene formål, at skaffe arbejde til befolkningen, for der var ikke arbejde, at få.

Matador beskæftiger sig efter min mening kun med de folk, der havde penge, og dem tror jeg ikke der var så mange af, som den serie giver udtryk for.
At der er sket ting i 30erne der ikke er med i Matador, betyder da ikke at den er virkelighedsfjern!
Matador handler om to familier og ikke ALT hvad der skete i Danmark i 30erne og efter hvad jeg hører er det meget virkelighedstro.

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Re: Matador box

Indlæg af Henriette Nilsson » man 23. dec 2013 10:10

Da tv-serien Matador udkom på dvd - jamen så skulle jeg naturligvis have den, selvom jeg i forvejen havde den på vhs :)

Min vhs-samling solgte jeg til dvdcity.dk (Vestergade 14, i Kbh) og så købte jeg naturligvis dvd-boksen.

Jeg har dog ikke lavet samme stunt da Matador udkom på Blueray, jeg holder mig til dvd - så længe det er muligt.

Mvh.

Henriette

Besvar