Hvilken Far til fire-film synes I bedst om? (De 8 originale)

Deltag i igangværende afstemninger, eller opret din egen.

Redaktør: Henrik

Besvar

Hvilken Far til fire er jeres favorit?

1. Far til fire
2
29%
2. Far til fire i sneen
1
14%
3. Far til fire på landet
0
Ingen stemmer
4. Far til fire i byen/Lille Per i Nisseland
3
43%
5. Far til fire og onkel Sofus
0
Ingen stemmer
6. Far til fire og ulveungerne
1
14%
7. Far til fire på Bornholm
0
Ingen stemmer
8. Far til fire med fuld musik
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 7

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Hvilken Far til fire-film synes I bedst om? (De 8 originale)

Indlæg af Henriette Nilsson » tors 25. jul 2013 08:48

Hvilken Far til fire er jeres favorit?
- Og hvorfor?

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvilken Far til fire-film synes I bedst om? (De 8 origin

Indlæg af Henrik » fre 26. jul 2013 20:50

Jeg vælger den med Ulveungerne, da jeg synes den dramatiske del er mest vellykket i denne film og Annie Birgit Garde gør det godt som spejderlederen.
Hilsen Henrik :)

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Indlæg af Henriette Nilsson » søn 2. mar 2014 19:34

Far til fire i byen er min personlige favorit - jeg elsker at se denne her film, den er super hyggelig.

Det er en dejlig film, hvor familien oplever en tur i Tivoli - børnene genser deres legekammerater fra sidste sommer på landet, Pers første skoledag og julen, hvor Per kommer til bal i nisseland.

Dejlig film - 6 stjerner herfra

Mvh.

Henriette

Brugeravatar
Gniske
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Gniske » tirs 27. maj 2014 21:00

Den første film er helt klart min favorit, men ikke-farve-filmene er klart de bedste - mange af de senere farve-film er der drysset lidt rigeligt hygge-sukker ud over til min smag.

her er så min rækkefølge på de 8 film :

1. Far Til Fire - Schønberg var den bedste far og Hagen var en fin tyv.
2. Far Til Fire i sneen - når en film har en sang med Ib Mossin, så er den allerede der et hit hos mig.
3. Far Til Fire på landet - Søs ser igen hamrende godt ud og Ole løber med al opmærksomheden hos ungerne.
4. Far Til Fire og ulveungerne - slåskampe med Ole er altid konge, og jeg er enig med Henrik her omkring det dramatiske - og film med Garde er altid godt, hun var stærkt undervurderet.
5. Far Til Fire i byen - Ole styrer for vildt og er generelt klart den mest talentfulde af ungerne, det er helt urimeligt, som han er blevet overset, både dengang og nu - Mie og Per var der i mine øjne ikke meget ved.
6. Far Til Fire med fuld musik - det som redder filmen er de gode scener med Ole og Leif, ellers er det en lidt trist omgang og de ser alle lidt trætte ud - værd at bemærke er, at de bruger Ib Mossin's stemme, når Harald Nielsen taler - det kan selv en døv mand høre.
7. Far Til Fire og Onkel Sofus - Malberg's dobbelt-rolle redder lidt af æren, men ellers var det lidt tamt - igen var Ole kanon, denne gang også som prins.
8 . Far Til Fire på Bornholm - I mine øjne klart den svageste af de 8 film, selv Ib Mossin's sang kan ikke redde den her fra at synke, men den nye Søs var næsten endnu mere hot end den gamle Søs, mand, hun så godt ud, og Ole leverede som altid varen med hans gammeldags replikbehandling, synd at han ikke fortsatte som skuespiller.
Gniske

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Indlæg af poul s » tirs 5. aug 2014 01:52

Gniske

Du er helt klart glad for Ole (Otto) - jeg solgte hans sjældne autograf på QXL for en 100-las-
Dét ville have moret ham.

Klø på.

Besvar