Bøger: Morten Korch

Her kan man hyggesnakke om alt muligt, som ikke passer ind i de andre fora.

Redaktør: Henrik

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: Bøger: Morten Korch

Indlæg af Bruun »

Henriette Nilsson skrev:
fre 1. feb 2019 12:23
Bruun skrev:
fre 2. maj 2014 16:13
Hejsa,

Er der nogen af Jer læseglade personer, som har en forkærlighed for bøgerne skrevet af Morten Korch?
Jeg har for nylig læst Morten Korch-bogen "Pigen fra Dale" og hvis I synes noget ved titlen lyder bekendt - så skyldes det at den bog samt et par stykker mere blev brugt som inspiration da man lavede tv-serien Ved Stillebækken.

Det er en utrolig sød bog, som jeg både kan anbefale og ikke vil afvise at læse igen (på et tidspunkt).

Mvh.

Henriette
Hvilke andre bøger brugte man som inspiration til at skabe tv-serien?

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Indlæg af Henriette Nilsson »

Bruun skrev:
lør 2. mar 2019 20:41
Henriette Nilsson skrev:
fre 1. feb 2019 12:23
Bruun skrev:
fre 2. maj 2014 16:13
Hejsa,

Er der nogen af Jer læseglade personer, som har en forkærlighed for bøgerne skrevet af Morten Korch?
Jeg har for nylig læst Morten Korch-bogen "Pigen fra Dale" og hvis I synes noget ved titlen lyder bekendt - så skyldes det at den bog samt et par stykker mere blev brugt som inspiration da man lavede tv-serien Ved Stillebækken.

Det er en utrolig sød bog, som jeg både kan anbefale og ikke vil afvise at læse igen (på et tidspunkt).

Mvh.

Henriette
Hvilke andre bøger brugte man som inspiration til at skabe tv-serien?
Sejrgården, Palle Jarmer, Ved Stillebækken samt Pigen fra Dale har været brugt som inspiration til tv-serien Stillebækken som blev lavet i 26 afsnit.

Af disse 4 bøger, har jeg kun læst Pigen fra Dale og jeg kan godt anbefale andre at læse den :)

Mvh.

Henriette

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Indlæg af Henriette Nilsson »

I februar faldt jeg over en Morten Korch-bog på biblioteket som jeg aldrig havde hørt om "Jul i Hjemmet".

Det viste sig at være en samling af hans julehistorier fra ugebladet "Hjemmet".

Det var interessant at læse bogen, men ikke alle historierne var lige gode - som jeg husker det, var 2 af historierne enten kedelige eller direkte mærkelige.

Så det er en Morten Korch-bog jeg ikke kommer til at læse igen.

Mvh.

Henriette

Besvar