Der var engang en vicevært

Debat om danske film og tv-serier m.v.

Redaktør: Henrik

Besvar
Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Der var engang en vicevært

Indlæg af Henriette Nilsson » tirs 26. apr 2016 22:35

For nylig så jeg filmen Der var engang en vicevært.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg synes om filmen. Den er på en gang både sød, hyggelig og kedsommelig.

Og så er der noget med Lille Connie, jeg har altid set hende som en dejlig og skøn lille pige - men jeg synes hun er kunstig i filmen her.

Mvh.

Henriette

poul s
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København S

Re: Der var engang en vicevært

Indlæg af poul s » ons 27. apr 2016 12:52

Henriette Nilsson skrev:For nylig så jeg filmen Der var engang en vicevært.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg synes om filmen. Den er på en gang både sød, hyggelig og kedsommelig.

Og så er der noget med Lille Connie, jeg har altid set hende som en dejlig og skøn lille pige - men jeg synes hun er kunstig i filmen her.

Mvh.

Henriette
Det har du ret i. Som årene gik og Connie blev ældre, blev det sværere og sværere at spille den søde 4-årige.
Hun var brillant i sine første film, da optagelserne var en leg for hende og alting faldt så naturligt, men da hun blev
en stor pige så hun mere selvbevidst og instrueret ud - både i grimasser og diktion.

Jeg har talt flere gange med hendes lillesøster Tessie Meiling før i tiden, og hun kunne også fortælle det samme
samt at Connie savnede at holde sommerferie sammen med andre børn hun kunne lege med.
I "Pas paa Svinget i Solby" (1940) er hun direkte fejlcastet, og det var da utroligt, så hurtigt hendes popularitet
dalede. Sådan er livet ofte for en barnestjerne.

I øvrigt har det ikke været let at spille ved siden af Osvald Helmuth. Især i denne film er han meget "støjende"
og vil dominere hver en scene. Ibbermand gav mere plads til sine medspillere. Han har spillet sammen med mange børn,
og det synes jeg han gjorde meget naturligt.

Venligst Poul

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Indlæg af Henriette Nilsson » ons 27. apr 2016 23:06

Skægt at du lige netop nævner Pas på svinget i Solby - det er så vidt jeg husker Lille Connies sidste film og den film hun ikke var så glad for at lave. Med denne her film, opdagede hun at man ikke længere så på hende som det søde lille barn, men at man faktisk stillede voksne krav til hende.

Måske det netop er pga. de voksne skuespillere i filmen Pas på svinget i Solby der gør at jeg synes hun er sød og bedårende. Så du har nok ret i at Osvald Helmuth nok ikke gav Lille Connie plads nok til at udfolde sig (Der var engang en vicevært), eller også var det bare manuskriptet der ikke var godt nok.

Mvh.

Henriette

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Bruun » tors 11. apr 2019 09:34

poul s skrev:
ons 27. apr 2016 12:52
Henriette Nilsson skrev:For nylig så jeg filmen Der var engang en vicevært.

Mvh.

Henriette
Det har du ret i. Som årene gik og Connie blev ældre, blev det sværere og sværere at spille den søde 4-årige.
Hun var brillant i sine første film, da optagelserne var en leg for hende og alting faldt så naturligt, men da hun blev
en stor pige så hun mere selvbevidst og instrueret ud - både i grimasser og diktion.

Jeg har talt flere gange med hendes lillesøster Tessie Meiling før i tiden, og hun kunne også fortælle det samme
samt at Connie savnede at holde sommerferie sammen med andre børn hun kunne lege med.
I "Pas paa Svinget i Solby" (1940) er hun direkte fejlcastet, og det var da utroligt, så hurtigt hendes popularitet
dalede. Sådan er livet ofte for en barnestjerne.

I øvrigt har det ikke været let at spille ved siden af Osvald Helmuth. Især i denne film er han meget "støjende"
og vil dominere hver en scene. Ibbermand gav mere plads til sine medspillere. Han har spillet sammen med mange børn,
og det synes jeg han gjorde meget naturligt.

Venligst Poul
Men er vi blevet klogere? Hvordan går det nutidens børnestjerner, i sammenligning med datidens børnestjerner?

Nu hvor vi har Internettet, så er det ikke helt så nemt at gå i glemmebogen eller forlade den verden, der er altid en risiko for at blive genkendt også selvom man måske ønsker fred.

Besvar