Værste danske film

Debat om danske film og tv-serier m.v.

Redaktør: Henrik

Stine
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

Indlæg af Stine »

Jeg er ganske enig i valget på Elefanter på loftet den er virkelig ringe, man forstår så godt at instruktøren fralagde sig ansvaret fra den. (mener at det var instruktøren)
Himlen er blå har jeg flere gange prøvet at se, men jeg slukker hver gang, da den bare ikke fanger mig, det eneste de siger er jo "himlen er blå" eller "pas dem selv"
Derudover synes jeg Pollefiction er også utrolig ringe, den er så plat uden at være særlig morsom. Film kan godt være så platte og dårlige at de ligefrem bliver morsomme fx. Den røde tråd den er så plat at da jeg så den sad jeg faktisk og grinte over det.

Hilsen Stine

Jørgen
Geografisk sted: Glostrup

Re: Værste danske film

Indlæg af Jørgen »

Der er en virkelig slem én til :"Syd for Tana River" med Reichhardt som storvildtjæger i Afrika. Den er instrueret af Bent Christensen og i kvalitet lissom Reptilicus, dvs. at man ikke kan la' være med at grine af dens amatøragtige manuskript og ageren. Det har dog ikke afholdt TV3 for at vise den adskillige gange?
Og der er mange andre.
Mvh

Jørgen

Brugeravatar
carsten
Geografisk sted: København / Valby
Kontakt:

Indlæg af carsten »

Det ville være en vittighed hvis Brand-børge kommer på dvd. Kan lige forestille mig en dobbelt de-luxe-dvd-version. Med instruktørs kommentarer og 1 time dokumentar bag filmen og slettede scener. hehe griner allerede -

Jørgen
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af Jørgen »

carsten skrev:Det ville være en vittighed hvis Brand-børge kommer på dvd. Kan lige forestille mig en dobbelt de-luxe-dvd-version. Med instruktørs kommentarer og 1 time dokumentar bag filmen og slettede scener. hehe griner allerede -
Ja, det ville jeg også synes men ikke desto mindre er den sat til udgivelse i 2005 på dvd. Der bliver virkelig tænkt med tegnebogen i de danske filmselskaber, det kan ikke være det kunstneriske indtryk der trykker omkring hovedet på de ansvarlige disse steder!
Mvh

Jørgen

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

Brand-Børge rykker ud - Tja, den havde måske været en anelse mere interessant, hvis "skurkene" havde vundet i den 8)

Baard Owe og Sonja Oppenhagen er blandt de få i den film, der ikke spiller lagkage-farcen helt ud i krumme-tæer-afdelingen :shock:

Man forstår så glimrende, at de ønsker at eliminere filmens "helte". Synd det ikke lykkes... :D
Hilsen Henrik :)

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

Jeg genså Verdens rigeste pige i denne uge, og kunne godt huske den pinlige dansescene (eller hvad man nu skal kalde det) med Birgitte Price/Bruun og Gunnar Lauring. Men at filmen var SÅ dårlig, huskede jeg ikke.

Det hele er en tynd kop te, må jeg sige. Jeg fatter ikke at Lau Lauritzen har lagt navn til den film. Sangscenerne med Nina & Frederik er faktisk det bedste i filmen, og så holder jeg meget af Gunnar Lauring.

Men Jeanne Darville og Birgitte Price/Bruun er uudholdelige - specielt den laaangtrukne tudescene hos den altid eftertragtede Poul Reichhardt. Jeg forstår udmærket, at han griner højt ved scenes afslutning. Det er tragikomisk :shock: - og BP fortsætter tuderiet længe efter :nix:

Nej, så foretrækker jeg hellere den 2. Nina og Frederik-film Kærlighedens melodi, fra året efter. Der er også indlagt en udmærket nabostrid, der også inkluderer Gunnar Lauring :yes:
Hilsen Henrik :)

Kass
Kontakt:

Indlæg af Kass »

Henrik skrev:Jeg genså Verdens rigeste pige i denne uge, og kunne godt huske den pinlige dansescene (eller hvad man nu skal kalde det) med Birgitte Price/Bruun og Gunnar Lauring. Men at filmen var SÅ dårlig, huskede jeg ikke.

Det hele er en tynd kop te, må jeg sige. Jeg fatter ikke at Lau Lauritzen har lagt navn til den film. Sangscenerne med Nina & Frederik er faktisk det bedste i filmen, og så holder jeg meget af Gunnar Lauring.

Men Jeanne Darville og Birgitte Price/Bruun er uudholdelige - specielt den laaangtrukne tudescene hos den altid eftertragtede Poul Reichhardt. Jeg forstår udmærket, at han griner højt ved scenes afslutning. Det er tragikomisk :shock: - og BP fortsætter tuderiet længe efter :nix:

Nej, så foretrækker jeg hellere den 2. Nina og Frederik-film Kærlighedens melodi, fra året efter. Der er også indlagt en udmærket nabostrid, der også inkluderer Gunnar Lauring :yes:

Er SLET IKKE enig....

Jeg synes det er en kanon film..

Og jeg synes det er en katastrofe at kalde den dårlig.

Stine
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Kontakt:

Indlæg af Stine »

Helt enig Kass!
Jeg har netop lige set den, og jeg kan se den igen og igen - nok mest pga. Gunnar Lauring fantastisk sjove spil! Han er virkelig genial i den film! Filmen rummer ydermere en rigtig god sang: Lad os flyve til en stjerne!
Hvad angår Kærlighedens Melodi, så synes jeg ikke der er noget særligt i den - Gunnar Laurings spil er ikke lige så godt som i Verdens Rigeste Pige...

Men holder meget af filmen!

Hilsen Stine

Kass
Kontakt:

Indlæg af Kass »

Stine skrev:Helt enig Kass!
Jeg har netop lige set den, og jeg kan se den igen og igen - nok mest pga. Gunnar Lauring fantastisk sjove spil! Han er virkelig genial i den film! Filmen rummer ydermere en rigtig god sang: Lad os flyve til en stjerne!
Hvad angår Kærlighedens Melodi, så synes jeg ikke der er noget særligt i den - Gunnar Laurings spil er ikke lige så godt som i Verdens Rigeste Pige...

Men holder meget af filmen!

Hilsen Stine
Jeg holder meget af begge Nina og Frederik-filmene... - Nok også fordi jeg er fascineret af dem...

:)

Og så kan jeg godt lide sangen "Hello pretty one".

Stine
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Kontakt:

Indlæg af Stine »

Jae okay, den er også meget god! Men holder stadig mere af Lad os flyve til en stjerne. Jeg synes det ser så godt ud, når de sidder der på trappen :)

Jeg kan somsagt bedre lide Verdens Rigeste Pige pga. Gunnar Launrings spil! Det er SÅ sjovt! - Det er 90% af filmen for mig :D :D :!:

Hilsen Stine

Stine
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Kontakt:

Indlæg af Stine »

Kom da også lige i tanke om en film til. SMS - Send Mere Slik - Den er altså også virkelig ringe! Danmark har mange gode børnskuespillere, men i den film spiller de 2 børn altså virkelig ringe. Jeg ved det er begrænset, hvor mange forventninger man kan have til børn, men det der...

Kass
Kontakt:

Indlæg af Kass »

Stine skrev:Kom da også lige i tanke om en film til. SMS - Send Mere Slik - Den er altså også virkelig ringe! Danmark har mange gode børnskuespillere, men i den film spiller de 2 børn altså virkelig ringe. Jeg ved det er begrænset, hvor mange forventninger man kan have til børn, men det der...
Jeg synes generelt filmen - altså manuskriptet er ringe.. - Og jeg synes standarden er røget væsentlig siden dengang hvor de lavede virkelig gode film :)

Stine
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Kontakt:

Indlæg af Stine »

Der kan vi kun være helt enige Kass... (igen :wink: )

Okay, jeg synes der har været nogle enkelte nyere film, som er rigtig gode - selvom de altså bare ikke har den samme hygge og charme.

Kass
Kontakt:

Indlæg af Kass »

Stine skrev:Der kan vi kun være helt enige Kass... (igen :wink: )

Okay, jeg synes der har været nogle enkelte nyere film, som er rigtig gode - selvom de altså bare ikke har den samme hygge og charme.
Mjaeh ok, men hvilke synes du for eksempel?

Brugeravatar
carsten
Geografisk sted: København / Valby
Kontakt:

Indlæg af carsten »

Her er min top-3 over de sygeste danske film

1. 2 mand i en sofa
2. Time out
3. Over alle bjerge

Besvar