Nordisk Film: Om 3 år køber vi danske film via download

Debat om danske film og tv-serier m.v.

Redaktør: Henrik

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: Nordisk Film: Om 3 år køber vi danske film via download

Indlæg af dafito » tirs 11. nov 2014 21:24

Bruun skrev:
dafito skrev:DVD salget er sikkert døden nær - der er ivrig aktivitet hos Nordisk Film.

Citat: ”Jeg er meget tilfreds med, at politikerne har lyttet til os og har skaffet flere midler de kommende år samt overladt det til branchen at udvikle nye forretningsmodeller, der passer til digital distribution. Det er en ide, vi har fremført, og nu påtager vi os gerne ansvaret for at løfte det. Vi tror på, at vi ved elektronisk salg kan indhente en del af de tabte indtægter fra faldende dvd-salg,” siger Allan Hansen.

Mere kan læses her: http://www.nordiskfilm.com/dk/Nyheder/N ... ilmaftale/
Mange tænker måske også i opbevaring/plads, så måske filmkøb via download ikke er så tosset?
Af hensyn til opbevaring/plads, så kan jeg godt bakke op om download - men vi skal tilbydes tekstning!

Ekstramateriale er så en biting - idet jeg håber der fortsat er plads til lidt forkælelse til aktive danske filmfans. Med det mener jeg, at er det en speciel gammel dansk film, så ejes den bedst som vi kender det.

Martinfilm

Indlæg af Martinfilm » lør 15. nov 2014 17:22

Jeg elsker DVD og blu-ray film har en kæmpe samling af både danske og udenlandske, men jeg kan nu også godt forstå, at Nordisk Film og de andre er lidt bekymret og vil have mere på streaming, når man går en tur i Fona eller sådan noget er udvalget jo slet ikke så stort som tidligere og filmene bliver hurtigt billige. Det er naturligvis godt for os, men når de så hurtigt falder til 50-70 kroner, må det være svært at lave forretning på det i længden.

Læste også denne artikel om at HBO og Netflix vinder mere og mere indpas (http://www.stream-tv.dk/video-on-demand ... er-terraen så det er måske ikke så underligt.

Jeg vil stadig helst sidde med den fysiske skive i hånden, når det er film, men serier vil jeg helst streame. Det jeg har svært ved, er at finde en streaming tjeneste der rent faktisk har et godt udvalg af DANSKE serier.. det synes jeg ikke jeg kan finde

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » tirs 18. nov 2014 00:32

Martinfilm skrev:Jeg elsker DVD og blu-ray film har en kæmpe samling af både danske og udenlandske, men jeg kan nu også godt forstå, at Nordisk Film og de andre er lidt bekymret og vil have mere på streaming, når man går en tur i Fona eller sådan noget er udvalget jo slet ikke så stort som tidligere og filmene bliver hurtigt billige. Det er naturligvis godt for os, men når de så hurtigt falder til 50-70 kroner, må det være svært at lave forretning på det i længden.

Læste også denne artikel om at HBO og Netflix vinder mere og mere indpas (http://www.stream-tv.dk/video-on-demand ... er-terraen så det er måske ikke så underligt.

Jeg vil stadig helst sidde med den fysiske skive i hånden, når det er film, men serier vil jeg helst streame. Det jeg har svært ved, er at finde en streaming tjeneste der rent faktisk har et godt udvalg af DANSKE serier.. det synes jeg ikke jeg kan finde
Jeg har haft Netflix et par måneder. Jeg var ikke imponeret. Jeg tog en ekstra måned for at se om tv-serie modellen kunne tiltrække mig - det kunne den ikke.

Netflix yder heller ikke fuld tekst-service på alle danske film. - Igen en fordel med f.eks. DVD.
Og gamle danske film er heller ikke deres primære mål.
Om gamle danske film får fodfæste på Netflix, ved jeg ikke.

Hvis Nordisk Film er så naive at tro at de vil tjene flere penge ved streaming, så må de regne med et prisstyret marked. - Danskerne vil kun betale en god pakkepris - ellers forlader de skuden.

Download, er så en anden sag - det kan kun blive et kompromis.
Men det skal være stort set det samme som man er vant til på DVD.
Ingen forringelse - tekstning er et element.

Brugeravatar
Raffles
Superbruger
Superbruger
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Raffles » tirs 18. nov 2014 23:43

Det er sørgeligt at det er kommet så vidt, at folk accepterer dette og sætter 'komfort' over kvalitet, for streaming/download kan aldrig blive ligeså god kvalitet som DVD/Blu. Sådan er det jo også ang. køb af musik. Måske folk et sted i underbevidstheden, ved det alligevel er dårligt det meste af film der laves nu om dage så er det derfor lettere at acceptere nye metoder selv om man går på kompromis med kvaliteten. Et yderligere tegn på ligegyldighedens brug-og-smid-væk samfund.

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Indlæg af Henriette Nilsson » lør 6. dec 2014 15:46

Raffles skrev:Det er sørgeligt at det er kommet så vidt, at folk accepterer dette og sætter 'komfort' over kvalitet, for streaming/download kan aldrig blive ligeså god kvalitet som DVD/Blu. Sådan er det jo også ang. køb af musik. Måske folk et sted i underbevidstheden, ved det alligevel er dårligt det meste af film der laves nu om dage så er det derfor lettere at acceptere nye metoder selv om man går på kompromis med kvaliteten. Et yderligere tegn på ligegyldighedens brug-og-smid-væk samfund.
Er kvaliteten da altid elendig på stream/download i forhold til DvD/Blu-ray?

Har selv en forestilling om at den kvalitet man ser på stream stemmer overens med den man ser når film vises på tv.

Mvh.

Henriette

Brugeravatar
Raffles
Superbruger
Superbruger
Køn (Mand/Kvinde): Mand
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Raffles » søn 7. dec 2014 13:35

Efter min mening mindre god end de TV viste film, især hvis ens netforbindelse ikke er for god i forvejen. Med dvd/blu-rays højde kan kvaliteten af streaming på ingen måde hamle op, det gør bare hele projektet endnu mere absurd. :cry:

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af Bruun » søn 11. aug 2019 18:36

Raffles skrev:
søn 7. dec 2014 13:35
Efter min mening mindre god end de TV viste film, især hvis ens netforbindelse ikke er for god i forvejen. Med dvd/blu-rays højde kan kvaliteten af streaming på ingen måde hamle op, det gør bare hele projektet endnu mere absurd. :cry:
Ja, det har du ret i.

Det er ikke alle der har en god internetforbindelse.

Besvar