Koda for skuespillere?

Debat om danske skuespillere og andre filmfolk

Redaktør: Henrik

Besvar
Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Koda for skuespillere?

Indlæg af Henriette Nilsson »

Der tales i disse dage meget om at der skal spilles dansk musik i radioen, så musikerne kan få penge fra Koda!

Samtidig sender Tv2, Tv2-Charlie, DR 1 & Ramasjang en hel del danske film i tv - hvilket er super godt og super skønt.
- men det fik mig lige til at tænke på om der mon findes et selskab/et arrangement for skuespillere, hvor de får penge udbetalt når en dansk film vises på tv. Er der en slags Koda for skuespillere?

Mvh.

Henriette

Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: Koda for skuespillere?

Indlæg af Bruun »

Henriette Nilsson skrev:
lør 28. mar 2020 20:45
Der tales i disse dage meget om at der skal spilles dansk musik i radioen, så musikerne kan få penge fra Koda!

Samtidig sender Tv2, Tv2-Charlie, DR 1 & Ramasjang en hel del danske film i tv - hvilket er super godt og super skønt.
- men det fik mig lige til at tænke på om der mon findes et selskab/et arrangement for skuespillere, hvor de får penge udbetalt når en dansk film vises på tv. Er der en slags Koda for skuespillere?

Mvh.

Henriette
Jeg tror ikke at skuespillere er sikret på samme måde som musikere. Selvom de fleste skuespillere arbejder freelance, så tror jeg ikke engang at det er dem alle der er tilknyttet en a-kasse.

Se evt, Annette Heick der fortæller om de økonomiske konsekvenser for underholdningsbranchen som følge af Corona-krisen
https://www.bt.dk/kendte/frustreret-og- ... g-er-bange

Bodil Jørgensen har vist også udtalt sig om det på et tidspunkt.

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Re: Koda for skuespillere?

Indlæg af Henriette Nilsson »

Bruun skrev:
tors 23. apr 2020 10:18
Henriette Nilsson skrev:
lør 28. mar 2020 20:45

Mvh.

Henriette
Jeg tror ikke at skuespillere er sikret på samme måde som musikere. Selvom de fleste skuespillere arbejder freelance, så tror jeg ikke engang at det er dem alle der er tilknyttet en a-kasse.

Se evt, Annette Heick der fortæller om de økonomiske konsekvenser for underholdningsbranchen som følge af Corona-krisen
https://www.bt.dk/kendte/frustreret-og- ... g-er-bange

Bodil Jørgensen har vist også udtalt sig om det på et tidspunkt.
Så må man håbe at de lærer noget af denne her krise.

Skuespillerforeningen kunne jo stå for at, de kunne oprette en slags fond som de kunne søge midler fra i en så udsædvanlig krisesituation som Corona-krisen er.

Mvh.

Henriette
Vedhæftede filer
Koda
Koda
Koda.jpg (89.56 KiB) Vist 574 gange

Besvar