Nordisk film er heldigvis igen begyndt med gamle danske film på dvd.

Debat om danske dvd og blu-ray - og om siden danskedvd.dk

Redaktør: Henrik

Besvar
Brugeravatar
Gniske
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Geografisk sted: Odense

Nordisk film er heldigvis igen begyndt med gamle danske film på dvd.

Indlæg af Gniske » tirs 14. maj 2019 03:42

Ballerup Boulevard er lige udkommet på dvd fra Nordisk film

Og i juni måned kommer de med 3 gamle danske film på dvd :

En søndag på Amager
Helle for Helene
Mille, Marie og mig

Det er bare alletiders, at isbjørnen er begyndt igen med gamle danske film på dvd - formentlig har de set hvor godt det er gået med alle Palladium's film som jo er ved at udkomme på dvd og så har de bestemt sig for at gi' dvd chancen igen - tak til Nordisk film for det.

Jeg håber at isbjørnen vil fortsætte med det her og både med alle deres egne gamle film som mangler at få en dvd-udgivelse, men også alle de Saga-film og ASA-film som også mangler at komme hjem til danskernes samlinger i reolen.
Gniske

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Re: Nordisk film er heldigvis igen begyndt med gamle danske film på dvd.

Indlæg af dafito » tirs 14. maj 2019 19:12

Tja... bum bum bum.

Nordisk Film er bare fodslæbende.

De har slettet flere gamle DVD mastere og genudgivelser er nye i den forstand, at udgivelser af tidligere film ikke har de gamle undertekster!

De har ansat nye folk der ser mere koncentreret på udgivelser med stramt budget - i øvrigt har jeg kildeoplysninger på, at det er primært private investorer der har fået lov til at benytte Nordisk Films platform til kommende udgivelser af gamle danske film. - Så scorer Nordisk Film hovedgevinsten ved at pryde de velkendte covers!

Palladiums film er stram succes for Soulmedia - en goodwill fra DFI som en af ejerne af Soulmedia lever højt på, idet han tidligere er trådt i betalingsstandsning med tidligere virksomheder som Scanbox!

Scanbox lever dog endnu med andre ejere!

Jeg er ligeglad med DVD - jeg så hellere et samlet, uafhængigt selskab stod for den samlede digitalisering af de gamle danske film, så tekstning blev tilført for eftertiden!

Vend blikket over mod Sverige, der har de et helt andet samlet fokus på digitalisering af deres gamle svenske film!

Brugeravatar
Gniske
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Gniske » ons 15. maj 2019 18:42

DVD ( og Blu-ray ) er stadig vejen at gå. Palladium har gjort det helt rigtige med filmtitlerne. DVD er langt vigtigere end streaming. I 2018 og 2019 kom og kommer alle de gamle Palladium-film på DVD, hvilket mange er glade for. Jeg håber meget man seriøst vil komme med de endnu utilgængelige gamle film fra Nordisk film, ASA og Saga på DVD, for streaming er ikke et seriøst billedmedie oppe på samme kvalitet som en disc, der er stadig danskere – formentlig flertallet - som foretrækker DVD og som er samlere med øje på at eje filmene hjemme i reolen. Det fortjener filmene også, at kunne ejes af befolkningen som vigtigt kulturgods.
Gniske

dafito
Forum Eliten
Forum Eliten

Indlæg af dafito » ons 15. maj 2019 20:33

Så skal branchen gå 100 % ærligt til værks og bruge alle økonomiske midler, SÅ ALLE får adgang til den danske filmskat!

Det vi ser nu, er en ren discountmodel, hvilket mine kilder også viser, derfor er gamle mastere slettet, så tekstningen er væk.

Der gemmer sig mange oplysninger, som de ivrige danske filmkøbere ikke ved.

Og at komprimere og presse meget ind på DVD skiver, giver bagslag for nogle!

- Jeg er slet ikke ivrig tilhænger af streaming.

Jeg er derimod for en forpligtende digitalisering for eftertiden - med forpligtende tekstning for eftertiden.

Så er jeg ligeglad med om discount hitter for danskernes DVD-køb.

Besvar