Tvillingestjernerne Julia og Sofia

Her kan man hyggesnakke om alt muligt, som ikke passer ind i de andre fora.

Redaktør: Henrik

Besvar
guldskyen1788

Tvillingestjernerne Julia og Sofia

Indlæg af guldskyen1788 » tors 23. maj 2019 09:51

Prolog
Er du ikke spændt på præmieren på vores helt nye film Tvillingerne og blodmånen spurgte Sofia sin 14 minutter yngre tvilling Julia da pigerne sad i den store hvide limousine i deres flotte sart lyserøde knælange silkekjoler og deres smukke skulderlange flot sat op limoen kørte op foran biografen pigerne stod ud på den blodrøde løber og smillede sødt og vinkede til pressen og alle de fremmødte fans da en fuld bilist kom kørere i alt for høj fart direkte imod dem Julia nåede lige skubbe sin søster til side inden bilsten ramte hende Julia gik så meget i chok at se sin søster ligge så hårdt såret ligge der på den blodrøde løber lige for øjnene af hende at hun valgte lige på stedet at lade sig ned fryse

kapitel 1
Der gik en uge siden ulykken og Sofia kom sig ligeså stille og begyndte igen i skole klasselæreren i 9.a fru Lind bød Sofia velkommen tilbage på travlen stod der velkommen tilbage til 9.a kære søde Sofia men ulykken var nyhederne hele ugen der blev endda vist billeder af den nedfrosset Julia Sofia strøg sit røde hår om bag øret og sagde tænkt at den frække presse ingen gang lader min søster være i fred mor da hun og forældrene Tenna og Cristian vores stakkels lille Julia dybfrosset men inden vi slutter nyhederne vender vi tilbage til ulykken i sidste uge hvor i nok allesammen ved at en fuld bilist forsøgte at påkøre tvillingeskuespillerinderne Sofia og Julia men kun Sofia blev påkørt Julia gik så meget i chok at hun bestemte sig at blive nedfrosset fortalte nyhedsoplæseren som var en mand mine herrer og damer hvem kan redde den ene halvdel af århundredets største skuespillerinder Solia dette var et nødråb til hele Danmarks befolkning det var aftenens nyheder Cristian slukkede for fjernsynet Tenna så over på vægkalenderen den 18. juli 1995 som tiden dog bare går ja kære mor Julia og jeg er jo lige fyldt 15 år jeg husker det som var det i går din far og jeg var i Irland for at hente to små piger allerede da vi modtog jer viste vi i to ville blive til noget særligt har frøken Sofia spurgte familiens tjenestekvinde Ninni nej tak søde Ninni jeg vil bare have min søster tilbage Ninni lad en trøstede arm om Sofia det var faktisk mig som valgte jer da jeres forældre og jeg tog til the children's university hospital i Dublin jeres forældre ville have valgt en lille dreng med brunt hår nej i skal vælge dem der i stedet for sagde jeg til dem jeg mærker de er ganske særligt jamen søde Nini de er jo tvillinger og piger Cristian og jeg skal hverken have tvillinger eller piger ved det godt men vælg alligevel tvillingerne i vil ikke fortryde det et sekund for jeg føler de har film i blodet ja hvis du siger det Ninni så tager vi pigerne ikke Tenna jo selvfølgelig skat men hvem var så vores forældre når nu i ikke er jeres forældre var et ungt skuespillerpar der omkom i en brand på teatret men vi fandt aldrig ud hvad jeres forældre hed da Sofia senerne sad inde på sit og Julias smukt indrettet værelse med gyldne vægge tænkte hun hvor tomt der var uden sin tvilling det er så tomt når Julia ikke er her Sofia i førte sig sit nattøj der bare var en sove T-shirt åh hvor jeg savner dig Lia gid du snart igen bliver klar til forsætte som skuespillerinde så du og jeg igen bliver tvillingestjernerne Solia mumlede Sofia for sig selv få sekunder senerne sov hun

kapitel 2
Det første Sofia så da hun vågnede var Julias tomme seng på den anden side af pigernes værelse til morgenmaden der bestod af guldkorn med kakaomælk på skal du igen hen og besøge din søster spurgte Tenna sin ene datter ja jeg besøger Lia lige efter skole din og Julias bedste veninde Emma har resten ringet til dig og hun er stadig i røret ja mor jeg skal nok tale med hende Sofia gik ud i stuen løftede telefonrøret hej søde Fia har du det bedre nu ja søde Pal det går godt men jeg savner stadig min tvilling skal vi to følges ad til skole ja jeg vil gerne følges med dig til skole Emma så er jeg hos dig om 10 minutter søde så lade Emma på og 10 minutter senerne ringede Emma på hos familien Dalgård så smutter jeg i skole mor så du have en rigtig god dag skat i lige måde mor godmorgen søde kom det fra en smart klædt pige med sort krøllet pagehår og chokoladebrun hud henne i skolen mødtes Sofia og Emma med deres anden bedste veninde Sasha hvis hår var honningfarvet og øjne meget lyseblå og også smart klædt på det gør mig ondt det med din tvilling Julia søde Fia efter skole tog venindetrioen på deres yndlings burgerbar det er næsten altid tvillingeparret Solia der giver så mange millioner har Solia til sammen trioen fik en cheeseburger og en rigtig stor chokolade milkshake hver vil i to med hen på hospitalet for at besøge Lia ja selvfølgelig vil da gerne det søde ikke Emma sagde Sasha Emma nikkede hvor i dog søde det er jeg rigtig glad for at i gider i er bare de bedste veninder henne på byens hospital talte Sofia med en venlig ældre sygeplejerske med gråligt hår der sad i informationen hvad kan jeg hjælpe denne unge dame med ja jeg er halvdelen af tvillingeskuespillerinderne Solia og jeg og min søsters bedste veninder er kommet for at besøge min tvilling Julia Klara Sasha Freya Dalgård og mit fulde navn er Sofia Kiara Cilla Dalgård ja jeg ved godt hvem du og din søster er i er nogle gode unge skuespillerinder mange tak smillede Sofia så skal i tre følge med mig nede i hospitalskælderen tog sygeplejersken pigerne med ind i et rigtig stort rum med mange frysebokse som var ganske tomme undtagen den som Julia lå frosset ned i det var dagen der var Julias første nedfrysedag og Sofla måtte undvære sin tvilling i et helt langt år trioen gik sammen hen til Julias fryseboks Sofia lad den ene hånd ovenpå det iskolde låg og sagde stille bare du snart kommer dig kære Lia Sofia så ned på Julia hendes røde hår så isblåt ud og huden svagt himmelblåt øjnene var halvt lukket det kan godt vare længe før din søster bliver klar til at blive tørt op igen måske en uge en måned eller måske endda flere år hvem ved ude i hospitalets forhal ringede Sofia hjem hej mor hej skat er det ok at jeg tager pigerne med hjem for at overnatte ja selvfølgelig pigerne er altid mere end velkommen pigerne og jeg tager hen forbi Blockbuster på vej hjem ja en film aften lyder som en vældig god ide vi ses derhjemme skat ja vi ses mor så lade Sofia på

kapitel 3
Henne i Blockbuster kunne pigerne det svært med at finde ud hvilken film de skulle leje jeg vælger Løvernes konge den er bare så god sagde Emma så vælger jeg Dirty Dancing jeg ELSKER den sagde Sasha og jeg vælger Krummerne det er min yndlings film så købte pigerne også en Coca-Cola og en kæmpe pose bland selv slik til deling fra pigernes yndlings bland selv slikbutik pigerne blev enige om at mødes hjemme hos Sofia klokken halv syv efter at Sasha og Emma havde pakket til overnatningen ved halv syv tiden lukkede Sofia op for veninderne velkommen piger kom bare indenfor Sofias og Julias adoptivfar kom også ud for at byde pigerne velkommen men i stedet for at snakke synger Cristian som i kan se piger har jeg aldrig haft et hjertetilfælde eller nogle andre problemer med helbredet jeg er super duper duper far åh nej far gider du godt lade være du er så pinlig når du synger når jeg har pigerne på besøg sukkede Sofia det ville Lia også synes ja ro på skat Sofia og pigerne gik ud i Solias fine kælderrum der lignede en hel million særligt med det gyldene tapet Sofia gik hen til guldtelefonen løftede guldrøret hejsa jeg vil gerne bestille den familiepizza som hende og Julia altid bestilte så gik Sofia igen ovenpå mor kan jeg låne en stor skål til alt vores slik ja selvfølgelig skat Tenna fandt en fin skål i sart lilla glas mange tak søde mor da Sofia var tilbage i kælderrummet havde Emma og Sasha skråret den store pizza ud fundet tre glas hældt Coca-Cola i dem og sat en film som var Krummerne på pigerne satte dem til rette i den lækre bløde sart lyserøde sofa pigerne var godt i gang med Krummerne da Tenna kom med en af de berømte Dalgårdske kæmpe jordbær/hindbær tærte med hvid/brun chokolade og med jordbær/hindbær creme på toppen den de berømte Dalgårdske kæmpe jordbær/hindbær tærte med hvid/brun chokolade havde vundet prisen for landsdelens bedste Dessert Tærte i de sidste 30 i træk så god var den mange tak mor dig og far er rigtig søde ved mig og pigerne Lia og jeg elsker jeres prisvindere tærter Sofia skar tærten ud i tre lige store stykker og delte to af stykkerne ud til sine bedste veninder hvor synes jeg dog godt om Sashas sorte krøllet hår tænkte Emma hvad tænker du Em spurgte Sasha jeg synes bare så godt om dit sorte krøllet hår søde ja jeg er også ret vild med det sagde Emma imens hun spiste sit stykke tærte dine forældres tærter er bare verdens bedste Fia så bankede det igen på frøken Sofia har de eller deres veninder brug for noget nej tak søde Ninni vi mangler ikke noget men du mangler et stykke af mine forældres berømte og prisvindere tærte frøken skal have mange tak for til Sasha og Emma sagde Sofia piger jeg skal vise jer min Lia kasse Sofia gik hen et hemmeligt rum som var nede i det flotte sorte trægulv dækket over af et flot kulørt tæppe hun løftede tæppet til den ene side og lukkede en lille lem i gulvet op hun gik ned på knæ stikker begge arme ned i det skjulte rum så tager Sofia en smuk gylden kasse på låget stod der Julia med små rubiner det er en vældig flot mindekasse synes både Emma og Sasha Sofia pausere filmen der stadig var Krummerne nede i mindekassen lå der mange billeder af Julia og Sofia i alle aldre hvor var du og Lia vældige søde da i var små sagde Emma ja Em Lia var ikke kun min tvilling men også min bedste veninde udover jer to selvfølgelig nu når det er lørdag i morgen skal vi tre ikke også tage ud at bade på mit og Lias hemmelige yndlings sted ja det lyder da vældig hyggeligt det vil vi da gerne vil vi ikke Em sagde Sasha jo da svarede Emma Sofia satte film to der var Dirty Dancing på hold kæft hvor jeg dog elsker Patrick Swayze han er bare så dødlækker udbrød Sasha temmeligt højt med funklede stjerner i sine azur blå øjne pigerne sad og guffede slik imens de var opslugt af Dirty Dancing til sidst kom de til finale danse scenen ja men Patrick er også en temmelig god danser synes Emma ja det er han Em Sasha skulle tage et stykke slik men skålen var blevet helt tom nu når der ikke er mere slik piger skal vi så ikke spise lidt mere af dine forældres dødlækre dessert tærte imens vi ser Løvernes konge forslår Sasha ja rigtig god ide lad os gør det da de nåede til den scene hvor lille Simba mistede sin far fællede alle tre piger nogle tårer og Sasha hulkede lidt så Emma måtte holde en arm trøstede om sin veninde jeg får bare så ondt af lille Simba sagde Sasha med grød i sin stemme Simba betyder for resten løve på swahili fortæller Sofia da pigerne var færdige med at se Løvernes konge gjorde pigerne sig natteklare hvor ser du dog godt ud i den messing natkjole Fia ja den er lavet af ægte silke hvor klæder den dig dog så smukt sagde Emma beundret ja men den var også rigtig dyr den kostede 1400 kroner Emma og Sasha måtte blot nøjes med noget almindeligt kedeligt nattøj pigerne hjalp hinanden med at redde Sasha og Emmas senge skal vi tage et glas cola mere inden vi børster tænder piger JA sagde Emma og Sasha i kor så gerne de unge damer sagde Sofia og hælder noget cola op i de tre glas skål i cola piger siger Emma så skåler pigerne og tager en tår af den mørkebrune væske hvilken film er for resten Lias yndlings film spurgte Sasha det er Grease for sangene er for gode og John Travolta er for lækker synes Lia sangen som Lia synes bedst om er You're The One That I Want den sang og dansede Lia tit til

Jeg er ikke er færdig med at skrive min historie men synes du godt om den og tror du godt den kan blive til en ny dansk film eller tv-serie måske

Besvar