Kom med Jeres Vidste du? film/tv-viden :)

Debat om danske film og tv-serier m.v.

Redaktør: Henrik

Besvar
Bruun
Forum Eliten
Forum Eliten

Kom med Jeres Vidste du? film/tv-viden :)

Indlæg af Bruun »

Jeg mindes en tid i debatforum på danskefilm.dk hvor vi havde en tråd som brugerne kunne skrive deres små oplysninger om danske film og tv-serier.

Jeg håber nu at I her på danskedvd,dk vil tage godt imod tråden og bidrage til den :)

Jeg vil gerne starte med noget jeg har læst i et gammelt Se & Hør.
Måske I allerede vidste det, måske ikke.

Olsenbanden på sporet, film nr. 7 i rækken af 14 film om den geniale bande, skulle oprindelig have en anden filmtitel "Olsenbanden vender tilbage".

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Re: Kom med Jeres Vidste du? film/tv-viden :)

Indlæg af Henriette Nilsson »

Jeg kan godt huske disse Vidste du?-tråde på danskefilm.dk

- de var ret interessante og somme tider blev oplysningerne i trådene også en del af de oplysninger man kunne læse på danskefilm.dk

F.eks. som ekstra info om en film, en skuespiller eller under fanen Vidste du? :)

Her er mit bidrag til denne her Vidste du-tråd :)

Hvis man ser bort fra en ukrediteret rolle som korpige i filmen Oh! What a lovely war; https://www.imdb.com/title/tt0064754/?r ... mg_act_147

Så fik Jane Seymour sin debut i den danske film Oktoberdage (også kendt som The Only Way) - hun spiller jødisk datter til Ebbe Rode og Helle Virkner; https://danskefilm.dk/film.php?id=814

Mvh.

Henriette

Ps. Jeg kan ikke huske om filmen er engelsksproget eller dansksproget - Jane Seymour er den eneste udenlandske skuespiller på rollelisten iflg. danskefilm.dk

Henriette Nilsson
Forum Eliten
Forum Eliten
Køn (Mand/Kvinde): Kvinde

Re: Kom med Jeres Vidste du? film/tv-viden :)

Indlæg af Henriette Nilsson »

Her kommer noget Vidste du?-viden som I måske/måske ikke vidste i forvejen :)

Børnetv-programmet Bubbers Badekar startede oprindelig på Kanal 2, da programmet i 1990 flyttede til Tv2 kom det til at hedde "Sytten-nul-dut".

Navneændringen på programmet skyldes bl.a. at programmet blev sendt lørdag kl. 17 :)

I 1990 indspillede han sammen med Ibsen sangen om Bubbers Badekar - sangen blev årets mest solgt single.

Mvh.

Henriette

Ps. Håber at der er andre som vil bidrage med noget Vidste du?-viden, det er så hyggeligt.

Besvar